بیانیه آیت‌الله مبلغی درباره تعیین روز جهانی نیایش

منبع: برترین ها

116

1399/2/25

02:44


آیت‌الله احمد مبلغی در پی انتخاب روز پنجشنبه ۱۴ می در تقویم میلادی، مصادف با ۲۵ اردیبهشت‌ماه به عنوان «روز نیایش به درگاه خداوند به نفع انسانیت»، بیانیه‌ای صادر کرد.

ایسنا: آیت‌الله احمد مبلغی در پی انتخاب روز پنجشنبه ۱۴ می در تقویم میلادی، مصادف با ۲۵ اردیبهشت‌ماه به عنوان «روز نیایش به درگاه خداوند به نفع انسانیت»، بیانیه‌ای صادر کرد.

به نقل از روابط عمومی مرکز تحقیقات اسلامی مجلس، متن کامل بیانیه آیت‌الله مبلغی، عضو شورای رهبران ادیان جهانی به شرح زیر است:

شخصیت‌ها و مراکز بزرگ اسلامی، مسیحی و ادیانی در جهان، روز پنجشنبه ١٤ ماه می (مصادف با بیستم رمضان و بیست و پنجم اردیبهشت) را به عنوان روز نیایش به درگاه خداوند به نفع انسانیت اعلام کرده و اختصاص داده‌اند.

این جانب پیش‌تر اختصاص چنین روزی را برای نیایش ادیان در سطح جهان به شورای رهبران ادیان جهانی پیشنهاد داده بودم و خدای را شاکرم که آن پیشنهاد اکنون به بار نشسته است و به یک حرکت جهانی با درون‌مایه معنوی و نیایشی بدل شده است و می‌رود تا صفوف اتباع ادیان را به یکدیگر نزدیک کند و آنها را در کنار هم در پیشگاه خداوند قرار دهد. این کنار هم‌آیی مومنانه و یاری‌خواهی مشترک از خدای جهان برای از بین بردن ویروس منحوس کرونا گویای گوهر راز و نیاز به درگاه پروردگار هستی‌بخش است و با درون‌مایه نیایش اسلامی و زبان فراخ‌نگر قرآنی و روایی مطابقتی تام و تمام دارد.

ما نیز در این روز، همراه با همه ادیان دست در دست دین‌مداران و خداپیشگان در سرتاسر گیتی، به نیایش روی می‌آوریم تا خدای ناس را (به تعبیر قرآن) برای نجات خانواده خدا (به تعبیر حدیث) در فراخنای «زمین خدا» (به تعبیر قرآن) از این بیماری فرا بخوانیم.

بیانیه آیت‌الله مبلغی درباره تعیین روز جهانی نیایش

آنچه این روز اختصاص یافته به دعا را برای جامعه اسلامی، اهمیتی مضاعف می‌بخشد، قرار گرفتن آن در ماه رمضان، به ویژه در میانه شب‌های پرارج قدر است. به باور این جانب این فرصت گویای امکانی ارزشمند برای دعا، هم از حیث تقویم معنوی اسلامی و هم به لحاظ گسترش همدلی مومنانه میان همه خداپرستان و ایمان‌باوران در سراسر گیتی است.

یادآور می‌شود، آیت‌الله احمد مبلغی، ۲۵ فروردین امسال در نامه‌ای به شورای ادیان جهانی پیشنهاد داد: این شورا، یک روز را به عنوان روز جهانی دعا در پیشگاه خداوند برای درخواست برطرف شدن و به پایان آمدن بیماری جهانی کرونا اعلام کند و در این روز همه اتباع ادیان مختلف در پیشگاه خداوند دعا کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو