طبق آمار و ارقام جدید دانشگاه «جانز هاپکینز» در ۲۴ ساعت گذشته با مرگ یکهزار و ۷۶۳ مورد جدید، مجموع قربانیان ویروس «کووید-۱۹» در ایالات متحده آمریکا به ۸۴ هزار و ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

این مرکز آمار آمریکا همچنین گزارش کرد که در طول شبانه روز گذشته، ابتلای ۲۱ هزار و ۳۹ نفر دیگر به ویروس کرونا در آمریکا مورد تأیید قرار گرفت تا مجموع مبتلایان این ویروس در این کشور به یک میلیون و ۳۹۰ هزار و ۴۰۶ نفر برسد.

مقایسه آمار و ارقام جدید دانشگاه جانز هاپکینز با آمار یک روز قبل این مرکز نشان می‌دهد که تعداد قربانیان این ویروس در آمریکا تا حدودی افزایش داشته است و تعداد مبتلایان روزانه به میزان اندکی کاهش داشته است.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers با اینحال، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا را یک میلیون و ۴۳۰ هزار و ۳۴۸ نفر و مجموع قربانیان آن را ۸۵ هزار و ۱۹۷ نفر گزارش کرده است و ایالت نیویورک با ۳۵۰ هزار و ۸۴۸ مورد ابتلا و ۲۷ هزار و ۲۹۰ مورد فوتی همچنان کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا محسوب می‌شود.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، تاکنون دستکم چهار میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۴۴ نفر از مردم سراسر جهان تاکنون به ویروس کرونا‌آلوده شده‌اند و از آن میان ۸۵ هزار و ۱۹۷ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و مجموع یک میلیون و ۶۵۹ هزار و ۷۹۱ نفر نیز بهبودی یافته‌اند. ایالات متحده آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا قرار دارد.