«ریاض المنصور» نماینده دائم تشکیلات خودگردان سه نامه برای دبیرکل سازمان ملل، رئیس شورای امنیت در این ماه (استونی) و رئیس مجمع عمومی سازمان ملل فرستاد و در آن به جنایات رژیم اشغالگر علیه ملت فلسطین از جمله استعمار غیرقانونی و تلاش برای الحاق اراضی بیشتر به فلسطین اشغالی پرداخت.

منصور در نامه‌های خود که امروز (پنجشنبه) آنها را فرستاده، اعلام کرد: رژیم اشغالگر به سوءاستفاده از بحران کرونا ادامه می‎دهد و در حال اجرای برنامه‌های خود و الحاق اراضی با هماهنگی کامل با دولت فعلی آمریکاست.

وی ادامه داد، حمایت آمریکا از الحاق اراضی کرانه باختری چراغ سبز لازم برای الحاق تمام شهرک‌های کرانه باختری و دره اردن و اشغال آنها تا ابد را می‌دهد و باعث می‌شود فرصت ایجاد دولت مستقل فلسطینی برای همیشه از بین برود موضوعی که بیش از سی کارشناس در سیاست خارجی آمریکا بر آن تأکید کرده‌اند.

منصور ادامه داد، این اقدام علاوه بر آثار مخرب خود در زمینه حقوق بشر، تهدیدی خطرناک نیز برای صلح منطقه‌ای و نظام بین‌الملل است و این پیام را در بطن خود دارد که نقض‌کنندگان قانون حتی جنایتکاران جنگی می‌توانند بدون هیچ مجازاتی هر کاری می‌خواهند، انجام دهند.

وی در ادامه جامعه بین‌الملل را به برداشتن گام‌های ملموس و اتخاذ مواضع مناسب برای تحت پیگرد قرار دادن رژیم صهیونیستی و توقف جنایت‌های آن فراخواند.

ریاض منصور در پایان تأکید کرد، قانون بین‌الملل کلید پایان نقض حقوق بشر، پایان استعمار و سیاست الحاق اراضی فلسطینی است و جامعه بین‌الملل باید از تمام وسایل در دسترس برای حمایت از قانون بین‌الملل و اجرای قطعنامه‌های سازمان ملل استفاده کند.