محمد راستاد در گفت‌وگو با ایسنا درباره به گل نشستن و آسیب دیدن کشتی باری ایرانی در تنگه سنگاپور و جزئیات آن اظهار کرد: بر اساس آخرین اطلاعات رسیده، کشتی باری ایرانی مورد نظر که متعلق به شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران بوده است، در تنگه هرمز از مسیر منحرف شده و به گل نشسته و طبیعتاً بدنه کشتی آسیب دیده اما خوشبختانه هیچ مشکلی برای خدمه کشتی و نیروی انسانی آن به وجود نیامده است.

وی افزود: اقدامات لازم برای بررسی میزان خسارت و چگونگی اقدام برای رفع مشکل این کشتی از سوی شرکت مالک در حال انجام است.

رییس سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: کمیته رسیدگی نیز پس انجام و تکمیل عملیات نجات بررسی خودش را درباره چرایی وقوع این حادثه شروع می‌کند و پس از مشخص شدن نتیجه حادثه، آن را با جزییات اعلام خواهیم کرد.

راستاد در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به اینکه تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌دهد کشتی دیگری کنار این کشتی ایرانی حضور داشته است آیا مباحث مطرح شده درباره آسیب وارد شده از طریق کشتی خارجی را تایید می کنید یا خیر؟ گفت: بر اساس اطلاعات بدست آمده، خمش ایجاد شده در بدنه کشتی و آسیب قابل مشاهده در تصاویر منتشر شده ناشی از به گل نشستن آن بوده است اما جزییات میزان خسارت و علل و عوامل حادثه پس از بررسی تیم سوانح اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با خدمه کشتی باری ایرانی ارتباط برقرار کرده‌اند، ادامه داد: در حال حاضر اولویت با عملیات نجات کشتی است که همچنان در محل مورد نظر بوده و به گل نشسته است. برای عملیات نجات از تیم نجات بومی استفاده خواهد شد.