رابرت پتینسون

رابرت پتینسون از فیلمی گفت که به گفته کریستوفر نولان، جاه‌طلبانه‌ترین پروژه سینمایی او تا کنون است.

فیلم "باور" تازه‌ترین اثر سینمایی کریستفر نولان به رغم تعطیلی سالن‌های سینما همچنان قرار است ۱۷ ژوئیه (۲۷ تیر ماه ۱۳۹۹) اکران شود. "رابرت پتینسون" یکی از ستارگان این فیلم است اما حتی او نمی‌داند که فیلم در مورد چیست. پتینسون به تازگی در مصاحبه با مجله‌ی GQ می‌گوید: "حتی اگر فیلم را دیده بودم، نمی‌دانم که می‌توانستم… همین چند دقیقه پیش با منشی‌ام تماس گرفتم و گفتم: "در مورد این فیلم چه باید بگویم؟ هیچ نمی‌دانم… خدای من. حتی نمی‌توانم در موردش مزخرف بگویم.""

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، پتینسون تنها فاش می‌کند که فیلم "باور" از گروهی متشکل از ۵۰۰ نفر بوده که ۲۵۰ نفر آن با هم به کشورهای مختلف سفر می‌کرده‌اند:‌ "این فیلم، جنون‌آمیز است. و در هر کشور، طراحی صحنه‌ی عظیمی وجود دارد، و هر یک از آن‌ها برای پایان یک فیلم معمولی کافی است. در تمامی کشورها [این صحنه‌ها وجود دارد.]"

نولان پیش‌تر "باور" را جاه‌طلبانه‌ترین فیلم خود تا امروز توصیف کرده است. این کارگردان چنان در مورد فاش شدن قصه پنهان‌کاری می‌کند که حتی بازیگران فیلم از جمله "مایکل کین" اجازه نداشتند تمان بخش‌های فیلمنامه را بخوانند و بدانند که این فیلم جاسوسی در مورد چیست. تریلر "باور" نشان می‌داد که احتمال وجود المان سفر در زمان در فیلم هست، اما پتینسون در مورد شخصیتش می‌گوید: "او شخصیتی نیست که در زمان سفر کند. در واقع اصلاً در زمان سفری صورت نمی‌گیرد. این تنها چیزی است که می‌توانم تأیید کنم." حتی در این صورت نیز، ارتباط داستان به زمان غیرقابل‌انکار است. اخبار سینمای جهان را از ۳۰نما دنبال کنید.

پتینسون می‌گوید: "بسیاری از مسائل ابتدای فیلم را فراموش کرده‌ام. به شدت روی دیدن مناظره‌های "کریستفر هیچنز" [نویسنده و منتقد] حساس شده‌ بودم. "کریستفر هیچنز" را می‌شناسید؟ بسیاری از خصوصیات شخصیت من [از او الهام گرفته شده] و من تلاش می‌کردم مانند او حرف بزنم، و به کلی فراموش کرده بودم که این کار را می‌کنم تا اینکه یادداشت‌هایم را دیدم. بسیار کنجکاوم. من حتی یک نما از فیلم را ندیده‌ام."

"کریستفر نولان" در مصاحبه با GQ می‌گوید گفته‌ پتینسون در مورد درک نکردن فیلم هم فروتنانه است و هم نیست. نولان می‌گوید: "کاری که راب می‌کند جالب است، او کمی با شما شوخی می‌کند. اما از طرفی کاملاً صادقانه حرف می‌زند. به گونه‌ای هر دو حالت وجود دارد. وقتی فیلم را ببینید متوجه می‌شوید. خوانش راب از فیلمنامه به‌شدت جدی است. اما او ضمناً جاه‌طلبی فیلم را هم درک می‌کند و احتمالاتی که قصه در ذهن به وجود می‌آورد. بنابراین هر دو گفته صحت دارد. بله، او با شما شوخی می‌کند، به این علت که درک کاملی از فیلمنامه دارد. اما درک کامل فیلمنامه‌، در مورد "باور" ادامه‌ی حیات فیلم در ذهن مخاطب است و شکل‌گیری احتمالات در ذهن او. و او در این راستا شریک جرم است."

برادران وارنر "باور" نولان را ۱۷ ژوئیه در آمریکا اکران می‌کند.