بیوگرافی جمیله شیخی و تصاویر خاطره انگیز وی

بیوگرافی جمیله شیخی و تصاویر خاطره انگیز وی


منبع: آرگا

687

1399/2/25

21:37


در این مطلب از مجله اینترنتی آرگا، بیوگرافی جمیله شیخی بازیگر پیشکسوت قبل و بعد از انقلاب همراه با تصاویر جذاب و دیدنی وی را تهیه و گردآوری نموده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار بگیرد.

زنده یاد جمیله شیخی بازیگر مشهور و سرشناس تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی می باشد. ایشان نخستین فعالیت بازیگری سینمایی خود را در سال ۱۳۳۹ در سن ۳۰ سالگی با تله تئاتر ” خودکشی” کاری از علی نصریان آغاز نمود و تا سال ۱۳۸۰ در این زمینه مشغول بود. خوب است بدانید که آقای آتیلا پسیانی فرزند جمیله شیخی می باشد. در ادامه این مطلب از مجله آرگا، همراه ما باشید تا بیشتر با زندگینامه جمیله شیخی همراه با تصاویر جذاب و کارنامه هنری وی آشنا شوید.

بیوگرافی جمیله شیخی همراه با تصاویر جدید و زیبا وی

مرحوم جمیله شیخی هنرپیشه پیشکسوت معروف و شناخته شده تئاتر، سینما و تلویزیون ایرانی متولد ۸ اردیبهشت سال ۱۳۰۹ در استان زنجان چشم به جهان گشود. وی فارغ التحصیل مدرک دکترای افتخاری تئاتر می باشد. اما ایشان در خرداد ماه سال ۱۳۸۰ در سن ۷۱ سالگی در شهر تهران درگذشت.

بیوگرافی جمیله شیخی بازیگر معروف ایرانی

این هنرمند با تشویق و حمایت والدینش فعالیت خود را از تئاتر های مدرسه آغاز نمود، ولی جمیله فعالیت حرفه ای اش را در سال ۱۳۳۶ در سن ۲۷ سالگی زیر نظر دکتر مهدی فروغ و شاهین سرکیسیان وارد تئاتر شد و سپس پس از مدتی به استخدام رسمی اداره تئاتر درآمد. در این اداره وی با کمک هنرمندانی چون جعفر والی، عزت الله انتظامی، محمدعلی کشاورز و حمید سمندیان یک گروه حدید نمایشی تاسیس نمود که سبب آشتی کردن مردم با ای نوع نمایش ها شد.

بیوگرافی جمیله شیخی + عکس

عکس زیبا و جذاب جمیله شیخی

زندگینامه جالب جمیله شیخی

گالری شخصی و زیبا جمیله شیخی

عکس + بیوگرافی جمیله شیخی

جمیله شیخی بازیگر محبوب ایرانی در سال ۱۳۳۹ در سن ۳۰ سالگی با تله تئاتر ” خودکشی” به کارگردانی علی نصیریان در کنار محمدعلی کشاورز جلوی دوربین قرار گرفت. وی در همین سال دومین فعالیت تلویزیونی خود را با تله تئاتر ” بعد از سی سال” تجربه نمود. در این فیلم بازیگرانی همچون جمشید مشایخی، جمشید لایق، اسماعیل شنگله، پرویز کاردان و علی نصریان حضور داشتند.

زندگینامه جالب و زیبا جمیله شیخی

عکس و بیوگرافی جمیله شیخی

بیوگرافی جمیله شیخی و همسرش

در نتیجه جمیله در سال ۱۳۵۴ نخستین فعالیت سینمایی اش را با فیلم ” خراب خانه” با کارگردانی و نویسندگی نصرت کریمی شروع نمود. وی در این فیلم در کنار هنرمندانی همچون ژاله سام، مرتضی احمدی، شهلا ریاحی، احمد بخشی، آذر شیوا و … نیز حضور داشتند. او در سال ۱۳۶۱ بعد از انقلاب در فیلم سینمایی” قرنطینه” با کارگردانی مسعود اسد اللهی مجدد به عرصه بازیگری برگشت. سپس در سال ۱۳۶۶ در فیلم ” پاییزان” کاری از رسول صدر عاملی ایفای نقش پرداخت.

زندگینامه جالب و زیبا جمیله شیخی

آلبوم جذاب و دیدنی جمیله شیخی

زندگینامه کامل جمیله شیخی

زندگینامه خواندنی جمیله شیخی

زندگینامه کامل و خواندنی جمیله شیخی

جمیله شیخی در سال ۱۳۶۴ در سریال ” طنز آوران جهان” به کارگردانی داریوش مودبیان در تلویزیون ظاهر شد ولی وی همچنان در تئاتر نمایشی فعالیت می کرد. تا اینکه او در سال ۱۳۷۲ در سن ۶۳ سالگی با سریال پرطرفدار” پدر سالار” با کارگردانی اکبر خواجوی در نقش مولود خواهر ملوک ایفای نفش پرداخت. وی در این سریال به شهرت زیادی دست یافت و مخاطبان بسیاری را جذب خود نمود. در این سریال بازیگران محبوبی مانند محمدعلی کشاورز، حمیده خیرآبادی، آزیتا لاچینی، کتایون ریاحی، سیامک اطلسی، کند امیر سلیمانی، محمود جعفری، محمود پاک نیت، اکرم محمدی و … نیز حضور داشتند. سپس ایشان در سال ۷۳ در سریال ” همسران” بع عنوان بازیگر مهمان حضور داشت.

بیوگرافی جمیله شیخی + تصاویر شخصی

عکس های شخصی و زیبا جمیله شیخی

زندگینامه جامع جمیله شیخی

مرحوم جمیله شیخی هنرپیشه موفق و توانا ایرانی در طی این سال ها دو نمایش تلویزیونی را نیز کارگردانی نموده است که می توان به محکوم به اعدام در سال ۱۳۵۰ و قلب شکسته در سال ۱۳۴۳ اشاره کرد.

عکس های شخصی + تاریخچه زندگی جمیله شیخی

در ادامه بیوگرافی جمیله شیخی آمده که، ایشان در سال ۱۳۷۹ در سن ۷۰ سالگی در سریال ” پس از باران” با کارگردانی سعید سلطانی آخرین فعالیت تلویزیونی اش بود و همچنین آخرین کار سینمایی اش را در سال ۸۰ ” فیلم کاغذ بی خط” کاری از ناصر تقوایی انجام داد.

شرح حال خواندنی و زیبا جمیله شیخی

عکس آتیلا پسیانی

ازدواج و همسر جمیله شیخی

ایشان در سال ۱۳۳۵ در سن ۲۶ سالگی ازدواج نمودند که حاصل این ازدواج دو فرزند بنام های آتیلا پسیانی متولد ۱۳۳۶ و آتوسا می باشد.

زندگینامه خواندنی جمیله شیخی

درگذشت جمیله شیخی

در نتیجه وی در مورخه ۲ خرداد ماه سال ۱۳۸۰ در سن ۷۱ سالگی به دلیل سکته قلبی درگذشت. پیکر خانم شیخی ۴ روز بعد تشیع در قطعه هنرمندان بهشت زهرا دفن شد. هنرمندانی چون بهرام بیضایی و احمد کامیابی مسک در مراسم تشیع وی حضور داشتند.

شرح حال کامل و خواندنی جمیله شیخی

جوایز و افتخارات جمیله شیخی

دریافت سیمرغ بلورین جشنواره فجر برای فیلم مسافران در سال ۱۳۷۰، دریافت سیمرغ بلورین برای فیلم لیلا در سال ۱۳۷۵

بیوگرافی جمیله شیخی + عس های جدید

کارنامه هنری جمیله شیخی

فیلم های سینمایی جمیله شیخی

 کاغذ بی خط ۱۳۸۰، همسر دلخواه من ۱۳۷۹، عینک دودی ۱۳۷۸، بلوغ ۱۳۷۷، لیلا ۱۳۷۵، ماه و خورشید ۱۳۷۴، مسافران ۱۳۷۰، صنو بری های سوزان ۱۳۶۸، سفر عشق ۱۳۶۷، پدنده کوچک خوشبختی ۱۳۶۶، ویزا ۱۳۶۶، پاییزان ۱۳۶۶، قرنطینه ۱۳۶۱، خانه خراب ۱۳۵۴

سریال های تلویزیونی جمیله شیخی

پس از باران ۱۳۷۸-۱۳۷۹، مرگ در سکوت ۱۳۷۷-۱۳۷۸، تولدی دیگر ۱۳۷۷، برگبار ۱۳۷۶-۱۳۷۷، فردا دیر است ۱۳۷۶-۱۳۷۷، تله فیلم تله موش ۱۳۷۶، خانه ما ۱۳۷۶ف دستی بر آتش ۱۳۷۶، تله فیلم کسب و کار آقای فابریزی ۱۳۷۵، علی آقا ۱۲۱ ۱۳۷۴، همسران ۱۳۷۳، پدر سالار ۱۳۷۲، تله تئاتر چراغ گار ۱۳۷۲، تله تئاتر فیزیک دان ها ۱۳۷۲، تله تئاتر بازپرس وارد می شود ۱۳۷۱، تله تئاتر  زندگی گوته ۱۳۷۰، پدر ۱۳۶۷-۱۳۶۸، تله فیلم اقدام به قت ۱۳۶۶، این شرح بی نهایت ۱۳۶۶، پاییز صحرا ۱۳۶۴-۱۳۶۵، طنز آوران جهان ۱۳۶۴، تله تئاتر دکتر فاستوس ۱۳۶۲، تله تئاتر گل یاس ۱۳۶۴، تله تئاتر دست بالای دست ۱۳۶۳، تله تئاتر ماه پنهان است ۱۳۶۲، لحظه ۱۳۵۶، تله تئاتر ضد الکتریکی، تله تئاتر دوزخ ۱۳۵۲، تله تئاتر مسافران ۱۳۴۷، کلبه ای در جنگل، یک کلاغ چها کلاغ، مرداب، تله تئاتر دریا روندگان ۱۳۴۱، تله تئاتر اسب سفید ۱۳۴۱، تله تئاتر مکتب بیوه ها ۱۳۴۰، تله فیلم بن بست ۱۳۴۰، تله فیلم تابستان طولانی ۱۳۴۰، تله تئاتر ویلای یوکا ۱۳۳۹، تله تئاتر پزشک دهکده کوکونیان ۱۳۳۹، تله تئاتر بعد از سی سال ۱۳۳۹، تله تئاتر خودکشی ۱۳۳۹

          

عکس های شخصی + زندگینامه جمیله شیخی

زندگینامه جامع جمیله شیخی

تاریخچه زندگی جمیله شیخی و همسرش

امیدواریم از خواندن بیوگرافی جمیله شیخی بازیگر محبوب ایرانی و از تماشای تصاویر زیبا و جذاب وی لذت برده باشید و از اینکه تا این لحظه همراه ما بودید بی نهایت سپاس گذاریم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو