مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق ثبات در منطقه غرب آسیا را گرو در ثبات عراق و سوریه دانست و گفت که بغداد امیدوار است سوریه هرچه زود بهبودی خود را باز یابد؛ چرا که این مسئله به نفع عراق است.

به گزارش خبرگزاری رسمی عراق (واع) کاظمی این سخنان را پنجشنبه شب به هنگام استقبال از «سطام جدعان الدندح»،  سفیر سوریه در بغداد گفت. سفیر سوریه طی این دیدار پیام تبریک عماد خمیس، نخست‌وزیر این کشور را به کاظمی رساند.

نخست‌وزیر جدید عراق که پنجشنبه گذشته کابینه‌اش از پارلمان این کشور موفق کسب رأی اعتماد شد، از بعد از ظهر امروز با سفرای چند کشور عربی و اروپایی دیدار کرده است.

علاء موسی، سفیر مصر در بغداد بعد از ظهر امروز در دیداری که با کاظمی داشته، پیام رئیس جمهوری مصر به او مبنی بر دعوت رسمی از کاظمی برای سفر به این کشور را به وی تحویل داد.

عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر در نامه مکتوبی به دست خط خود ابراز داشته که بسیار اطمینان دارد که دولت وی موفق خواهد شد.

سفیر مصر در این دیدار همچنین پیام تبریک سیسی به کاظمی و همچنین تمایل قاهره برای تقویت روابط با بغداد را به نخست‌وزیر جدید عراق رساند.

کاظمی در این دیدار اعلام کرد که عراق به تقویت همکاری با مصر و اردن و استفاده از تجربیات قاهره در زمینه کشاورزی و برق تمایل دارد.

نخست‌وزیر عراق امروز همچنین با سفرای روسیه و کانادا در بغداد دیدار و گفت‌وگو کرد. کاظمی در دیدار با «ماکسیم ماکسیم‌اوف»، سفیر روسیه، از او خواست پیام دعوت او از ولادیمیر پوتین برای سفر به عراق را به او برساند.

رئیس جمهور روسیه نیز انتخاب کاظمی به عنوان نخست‌وزیر عراق را به وی و مردم این کشور تبریک و تهنیت گفته است. کاظمی نیز متقابلا از پوتین خواست به عراق سفر کند.