آموزش تقویت ریش با استفاده از مواد طبیعی در منزل

آموزش تقویت ریش با استفاده از مواد طبیعی در منزل


منبع: آرگا

182

1399/2/27

10:41


در این مقاله شما را با راه های تقویت ریش آشنا می کنیم که می توانید با استفاده از آن ها به ریش های پر پشت و زیبا برسید. تا پایان این مقاله همراه ما باشید.

ترجیح جوانان امروزی این است که بتوانند ریش و سبیل های پر پشت داشته باشند و جذاب تر به نظر بیایند. جالب است بدانید که ریش و سیبل پر پشت می تواند برای سلامت پوست آن ها مفید است و با افزایش رطوبت می تواند موجب جوان سازی پوست شود.

تکنیک هایی برای داشتن ریش های پر پشت

چگونگی تقویت ریش

تقویت ریش راه های متفاوتی وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم. باید توجه داشته باشید که ابتدا باید قبل از استفاده از هر ماسکی آن را به هر قسمتی از بدن به جز صورت امتحان کنید تا در صورت ایجاد حساسیت و آلرژی صورت شما آسیب نبیند.

روغن طبیعی نارگیل

می توانید در صورت نداشتن آلرژی به نارگیل روغن آن را روی صورت خود ماساژ دهید. این روش یکی از موثر ترین روش هایی می باشد که می توانید برای تقویت ریش های خود استفاده کنید. کارکرد روغن نارگیل به این صورت است که می تواند با افزایش آبرسانی به پوست و افزایش گردش خون در پوست به رشد بهتر فولیکول های مو کمک کند و باعث افزایش رشد ریش و سبیل می شود. برای استفاده از این روغن می توانید یک قاشق غذا خوری از آن را با روغن رز ماری مخلوط کنید و بر روی ریش های خود بمالید و اجازه بدهید تا ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بر روس صورت شما بماند و سپس این روغن ها را با آب سرد بشویید. برای گرفتن نتیجه می توانید هفته ای سه باز این روش را امتحان کنید. برای نتیجه گیری بیش تر می توانید چهار الی پنج بار از این روغن استفاده کنید.

اثر گذاری روغن ارگان بر ریش ها و مو

روغن آرگان

یکی از موادی که تاثیرات بسیار زیادی بر رشد  مو و سبیل و ریش های شما دارد روغن آرگان می باشد و بسیار مفید است. می توانید دو قاشق غذا خوری از روغن آرگان را با ۸ الی ۱۰ قطره روغن اسطوخودوس مخلوط کنید و برای اثر گذاری بهتر می توانید ۵ الی ۷ قطره هم از روغن رزماری هم به این مواد اضافه کنید و روی صورت خود ماساژ دهید و بگذارید ۲۰ تا ۳ دقیقه بماند و سپس می توانید آن را با آب سرد بشویید.

روغن اکالیپتوس

یکی از روغن های تاثیر گذار در تقویت ریش روغن اکالیپتوس می باشد که اثرات بسیار زیادی بر روی ریش و مو دارد و می تواند باعث رشد چند برابری آن ها شود. برای استفاده از این روغن می توانید ۲ قطره از آن را با چند قطره از روغن های زیتون و کنجد ترکیب کنید و بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه بگذرد. می توانید این مواد را با اب سرد از صورت خود پاک کنید.

رزماری و اسطوخودوس

یکی دیگر از مواد گیاهی که می توانید برای بهبود ریش و مو های خود استفاده کنید رزماری می باشد. می توانید از رزماری به همراه اسطوخودوس می تواند معجزه ای برای ریش های شما باشد. این مواد خاصیت آبرسانی و تقویت کنندگی بسیار زیادی دارد. می توانید برای بهره گیری از این مواد ۶ قطره از روغن رز ماری و ۶ قطره از روغن اسطوخودوس را با روغن زیتون مخلوط کنید و تا ۱۰ دقیقه روی ریش هایتان این مواد را ماساژ دهید. می توانید بعد از ۱۰ دقیقه ریش های خود را با آب ولرم بشویید.

استفاده از روغن رزماری برای داشتن ریش های پر پشت

لیمو ترش و دارچین

یکی از راه های تقویت فولیکول های مو ترکیب لیمو ترش و دارچین می باشد. یک قاشق چای خوری پودر دارچین را با آب یک لیموی تازه مخلوط کنید. این ترکیب را ۳۰ دقیقه بر روی ریش های خود بزنید و پس از ۳۰ دقیقه می توانید صورت خود را با آب سرد بشویید. بهتر است از این ماسک هفته ای دو بار استفاده کنید. در نظر داشته باشید که اگر در هر زمانی دچار مشکل شدید و صورت شما سوزش پیدا کرد می توانید صورت خود را با آب خنک شستشو دهید.

تغذیه مناسب

بهتر است برای رشد بهتر مو ها و ریش های خود تغذیه مناسبی داشته باشید. باید از مواد غذایی پروتئین دار بیش تر استفاده کنید. این مواد شامل انواع لوبیا ها مانند لوبیای سفید، چیتی و قرمز می باشد. البته می توانید از شاهدانه و آجیل ها و سبزیجات هم در وعده های غذایی خود استفاده کنید. علاوه بر پروتئین ها باید از ویتامین هایی مانند ویتامین A، C, E هم استفاده کنید زیرا این ویتامین ها می توانند باعث افزایش گردش خون شده و خون رسانی بیش تر می تواند باعث رشد بیش تر مو ها شود. باید از انواع میوه ها هم استفاده کنید تا با رساندن انواع مواد معدنی و ویتامین ها به بدن رشد مو ها و ریش های خود را افزایش دهید.

ورزش

در نظر داشته باشید که می توانید با داشتن ورزش منظم در برنامه هفتگی خود می توانید به رشد ریش و مو های خود کمک کنید. در واقع ورزش باعث افزایش خون رسانی به پوست می شود. بهتر است برای گرفتن نتیجه ای بهتر هر روز ورزش کنید و اگر وقت ندارید حداقل ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در روز پیاده روی کنید.

مرطوب کردن پوست

اگر در روز پوستتان خشک می شود  بهتر است از کرم های مرطوب کننده و آبرسان برای پوست استفاده کنید. بهتر است از روش های پاکسازی پوست استفاده کنید تا با پاکسازی سلول های مرده بتوانید آبرسانی بهتر برای پوستتان انجام دهید.

تقویت ریش

نوشیدن آب

بهتر است در طی روز به اندازه کافی آب بنوشید. آب دارای انواع مواد معدنی مهم می باشد و می تواند به تقویت مو های شما کمک کند. بنابراین می توانید با نوشیدن آب به اندازه کافی به آبرسانی پوست خود کمک کنید.

خواب کافی

خواب کافی به تنظیم هورمون های شما کمک می کند و می توانید با این کار به تقویت ریش های خود نیز کمک بسیار زیادی بکنید. باید بدانید که یکی از عوامل ریزش ریش استرس بی دلیل می باشد باید بدانید که خواب کافی می تواند استرس را از شما دور کند. متخصصان توصیه می کنند که که هر شب به میزان ۷ الی ۸ ساعت باید بخوابید تا از مریضی ها دور شوید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو