طبق آمار و ارقام دانشگاه «جانز هاپکینز»، در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۸۷ هزار و ۵۳۰ نفر افزایش یافت.

آمار و ارقام منتشر شده همچنین حاکی از آن است که در شبانه روز گذشته به یک میلیون و ۴۴۲ هزار و ۸۲۴ افزایش یافت و ایالت نیویورک همچنان با ۳۵۶ هزار و ۱۶ مورد ابتلا و ۲۷ هزار و ۵۷۴ مورد فوتی، کانون بیماری همه‌گیر کرونا در آمریکا است.

پایگاه اطلاع‌رسانی worldometers، با اینحال، مجموع مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا را یک میلیون و ۴۸۴ هزار و ۲۸۵ نفر و مجموع قربانیان این ویروس در این کشور را ۸۸ هزار و ۵۰۷ نفر گزارش کرده است.

طبق آمار و ارقام ارائه شده، تاکنون دستکم چهار میلیون و ۶۲۸ هزار و ۳۹۳ نفر از مردم سراسر جهان به کروناویروس آلوده شده‌اند و از این میان، ۳۰۸ هزار و ۶۴۵ نفر جان خود را از دست داده اند و مجموع یک میلیون و ۷۵۸ هزار و ۳۹ نفر نیز بهبودی پیدا کرده‌اند. آمریکا همچنان در صدر کشورهای جهان با بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا قرار دارد.

در حالیکه تعداد قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا در ایالات متحده آمریکا با شیبی تند رو به افزایش است، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز گذشته (جمعه) طی سخنرانی مدعی شد که واکسن مقابله با ویروس «کووید-۱۹»، تا پایان سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد و توزیع آن خیلی فوری بعد از آن آغاز می‌شود.