بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

بهترین کلینیک لاغری شمال تهران


منبع: نی نی بان

344

1399/2/27

12:37


بهترین کلینیک لاغری شمال تهران

 
سوال مخاطب نی‌نی‌بان: برای لاغری از عرق زیره سیاه باید استفاده کنم یا زیره سبز و در ضمن عرق اسطوخودوس چه کارایی هایی دارد؟
 
پاسخ دکتر علی محمد خانی، متخصص  طب سنتی:
یکی از عرقیاتی که در طب سنتی برای کاهش وزن و لاغر شدن توصیه می شود عرق زیره است که بهتر است همراه با کاسنی یک لیوان از آن صبح ها نوشیده شود. البته باید بر این کار مداومت به خرج دهید تا نتیجه بگیرید و با یکی دو بار امتحان کردن نمی توانید به وزن دلخواهتان برسید.
در ضمن با توجه به اینکه عرق زیره سیاه قوی تر از عرق زیره سبز است توصیه مان این است که از این نوع زیره برای کاهش وزن و رسیدن به وزن مطلوبتان استفاده کنید. در خصوص بخش دوم سوال هم که در خصوص خواص عرق اسطوخودوس پرسیده اند باید بگوییم که عرق اسطوخودوس هم آرام بخش و ضد استرس است و سودای سر را بیرون می برد و مانع از فکر و خیال های منفی می شود.
عرق اسطوخودوس برای کسانی که دچار بی خوابی هستند بسیار مناسب است و همچنین اضطراب و دلهره را کاهش می دهد. البته عرق اسطوخدوس خواص پاک کنندگی و ضدعفونی کنندگی هم دارد و مقوی قلب هم  است.

لاغری با عرق زیره سیاه

 
مهم‌‎ترین مطالب در این‌باره:
توت فرنگی مثال نقضی است برای این فکر که همیشه خوردن یک چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی که به طور طبیعی شیرین است، کالری اندکی هم دارد. میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند.

گوجه فرنگی، یک عصارۀ سبک
برای حفظ تناسب اندام، به گوجه فرنگی فکر کنید! گوجه فرنگی کالری بسیار اندکی دارد و از بین برندۀ سموم است. ویتامین‌ها زیادی نیز در این صیفی تازۀ بهاری یافت می‌شود: ویتامینC، ویتامین E و پروویتامین.
به طور خلاصه، گوجه فرنگی مجموعه‌ای از طعم‌ها و سبکی است... دستور غذاهایی که بر پایۀ گوجه فرنگی اند، متعدد و خوشمزه هستند. پس دیگر در مصرف گوجه فرنگی شک نکنید!

میگو، بدون افراط
افراد بسیاری‌ هستند که تمایل به میگوهای‌ کوچک نیم‌پز در منوی بهاری‌شان‌ دارند. با این‌ حال، باید خود را از وسوسه و اغوا شدن محافظت کنند، چون‌ کسی که‌ می‌گوید میگو، حتماً از مایونز، کره‌و‌نان‌و... هم یاد‌می‌کند. بهتر‌است که میگو‌ را با کمی‌ آبلیمو و سالاد سبزیجات‌ خام بخورید.
زمانی‌که دریا ‌همه چیز را برایتان ‌مهیا می‌کند، شما‌ هم از آنها لذت ‌ببرید. پیش‌ به‌سوی میگو!

هویج، سرشار از ویتامین
هویج کمکی واقعی برای لاغری است؛ این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری بدن مانند پروویتامین، ویتامین A و ویتامین C است. هویج کالری بسیار کمی‌دارد و سرشار از فیبر است، بنابراین به هضم غذا کمک می‌کند.
این ماده غذایی دوستداران طراوت و شادابی را مجذوب خود کرده است. برای بهره بردن از تمام فواید هویج، توصیه می‌شود که آن را خام یا بخارپز به همراه سس سالاد رژیمی‌مصرف کنید.
فواید هویج چیست؟ کاروتن‌های (آنتی اکسیدان‌ها) موجود در این گیاه از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد حمایت کرده و رنگ گونه‌تان را درخشان می‌سازند. پس زنده باد هویج!

لاغری با عرق زیره سیاه


توت فرنگی کم کالری
توت فرنگی مثال نقضی است برای این فکر که همیشه خوردن یک چیز خوشمزه یعنی اضافه شدن وزن! توت فرنگی که به طور طبیعی شیرین است، کالری اندکی هم دارد.
میزان ویتامینش مدافعان سیستم ایمنی بدن را فعال می‌کند؛ خوردن یک واحد از این میوه در روز، نیاز روزانۀ بدن به ویتامین C را تأمین می‌کند. برای یک دسر سالم و سبک، توت فرنگی طبیعی پیشنهاد می‌شود!

جوجه، سبک و خوشمزه
در این فصل، برای لذت بردن از یک غذای سبک و نداشتن هیچ گونه نگرانی، کافیست از جوجه‌ای که کباب شده استفاده کنید. جوجه را بدون مواد چرب کباب کنید، مزۀ فوق‌العاده‌ای خواهد داشت، خصوصاً اگر کمی‌ نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید.
پرندگان چربی کمی‌دارند و اگر به میزان متعادل مصرف شوند، تأثیر سویی بر تناسب اندام نخواهند داشت. در خوردن جوجۀ کبابی همراه با یک سالاد تازه شک نکنید، نوش جان!

ترب، با لذت بجوید
برای جذب اولین اشعه‌های آفتاب، فوراً ترب را انتخاب کنید! ترب سرشار از ریزمغذی‌ها و مواد معدنی است، و به خاطر کالری کمش معروف است.
این سبزی ریشه‌ای بهترین دوست برای داشتن تغذیه‌ای سبک است! ترب را خام (بدون کره) بخورید که به هضم غذا کمک می‌کند، ضمناً این خوراکی حاوی ویتامین‌های ضروری (A، C و P) برای بدن است. ترب را به همراه سبزیجات خام دیگر بخورید و لذت ببرید! اومممممم!

مارچوبه، ترکیب آب و فیبر
92درصد مارچوبه متشکل از آب و یکی از سبزیجات کم کالری بهار است! حواستان باشد که در سس پرچرب خیسش نکنید. فیبرهایش جریان هضم را آسان کرده و به دفع کمک می‌کنند.
این سبزی سفید یا سبز می‌تواند با سبزی‌های خام دیگر به عنوان پیش غذا یا به عنوان سالاد و همراه غذا خورده شود. در بهار، از مارچوبه با تمام فوایدش لذت ببرید!

ماهی
گوشت ماهی، ترد، خوشمزه و مفید است به شرط آن که سرخ نشود! برای اینکه از مزۀ خوش آن لذت ببرید و نگران اضافه شدن وزن هم نباشید، بهتر است ماهی را در کاغذ زرورق پیچیده و در فر قرار دهید و با چند برش لیمو ترش میل کنید.
کدو مسمایی، در خوردنش میانه روی نکنید!
95 درصد کدو مسمایی متشکل از آب است، بنابراین برای تناسب اندام بسیار ارزشمند خواهد بود. کالری اش کم و طعمش عالی است، و یک تغذیۀ متعادل را کامل می‌کند.
سس بشامل و دیگر گراورهای همراه (نوعی پنیر) را حذف کنید: کدو را به طور طبیعی و بخارپز میل کنید!کدومسمایی، منبع فیبر و سرشار از ویتامین‌های C، B3 و پروویتامین A است. چه لذتی دارد، خوردن این خوراکی بدون نگرانی از افزایش وزن!

کنگر فرنگی، قلب لاغری
سبزیجات اغلب به خاطر طعم‌شان تحسین می‌شوند، کنگر فرنگی علاوه بر طعمش ویتامین و موادمعدنی فراوانی نیز در خود دارد. کنگر فرنگی را می‌توانید با یک سس سالاد رژیمی‌به عنوان پیش غذا و یا غذای اصلی (مثلاً در املت) نوش جان کنید.
اگر برگ‌هایش را دوست ندارید، مغز این سبزی با کمی‌نمک خوشمزه خواهد بود.

روش‌هایی برای لاغر به نظر آمدن
شاید در زمانی که می‌خواهید نتوانید با خوردن خوراکی‌ها یا حتی ورزش کردن به وزن ایده‌آل خود برسید در این صورت می‌توانید با استفاده از روش‌هایی خود را لاغرتر از آنچه هستید نشان دهید.

لباس در سایز مناسب بدن تان انتخاب کنید
این تصور اشتباه برای بسیاری از افراد جا افتاده که اگر لباس تنگ بپوشند، کوچک تر می شوند یا لباس گشاد باعث می شود چربی هایشان به چشم نیاید.
این در حالی است که لباس بسیار تنگ به شکل بدی تجمع چربی را بیرون می اندازد و پیراهن بسیار گشاد هم سایز شما را به مراتب درشت تر از آن چه هستید، نمایان می سازد. لباس تان را در مناسب ترین سایز برای بدن تان انتخاب کنید تا متناسب تر به نظر بیایید.

لاغری با عرق زیره سیاه


کفش پاشنه بلند بپوشید
پوشیدن هرروزه ی کفش پاشنه بلند برای سلامتی شما مفید نیست. اما اگر یک شب به میهمانی دعوت شدید و قصد داشتید از هر طریقی که شده لاغرتر جلوه کنید، حتما کفش پاشنه بلند به پا کنید.
این کفش ها شما را قدبلندتر و پاهای تان را لاغرتر نشان خواهدداد، اما در مقابل از پوشیدن کفش هایی که بر روی قسمت قوزک پا بند دارد بپرهیزید، چون این کفش ها پا را چاق نشان می دهد.

قسمت های بزرگ بدن تان را بپوشانید
دقت کنید و ببینید کدام قسمت های بدن تان چاق ترند. سعی کنید لباس های مناسب انتخاب کنید که این بخش ها را بهتر می پوشاند. مثلا اگر شکم نسبتا بزرگی دارید، پوشیدن یک تونیک که کمر و شکم تان را می پوشاند تا حد قابل توجهی شما را لاغرتر نشان خواهد داد.
اگر ساق پاهایتان گوشتالو است، با پوشیدن بوت در همان اندازه، آن ها را بیرون نیندازید و در عوض شلوار دمپاگشاد به پا کنید که درشتی ساق پاهای تان را محو می کند.
برای پوشاندن بازوهای بزرگ، لباس هایی با آستین گشاد به تن کنید. لباس های مختلف را پرو کنید تا متوجه شوید کدام یک برای خوش اندام نشان دادن شما مناسب است.

به سراغ رنگ های تیره بروید
دیگر کسی نیست که از قدرت لاغرکنندگی رنگ های تیره خبر نداشته باشد. اما این به آن معنا نیست که شما باید خود را محدود به رنگ مشکی کنید. رنگ های سرمه ای، قهوه ای، بنفش تیره، یا حتی زرشکی پررنگ هم تا حدی شما را لاغر نشان می دهد.
سعی کنید متنوع بپوشید تا از یک رنگ یکسان خسته نشوید.

گن بپوشید
مطمئنا زیاد راحت نیست، اما در لاغر نشان دادن شما تاثیر زیادی دارد. زیرپوش هایی که شما را جمع و جور می کند، نقش بسیار مهمی در کاهش سایزتان خواهد داشت. به خصوص در میهمانی ها که قصد دارید لباسی زیبا به تن کنید و خوش اندام تر به نظر برسید، پوشیدن گن را فراموش نکنید.

به طرح چاپ شده بر روی لباس تان دقت کنید
تی شرتی را در نظر بگیرید که طرح یک گل بزرگ بر روی آن چاپ شده، شاید قشنگ و چشمگیر به نظر بیاید ولی شما را چاق تر نشان خواهدداد. طرح های بزرگ، بدن را بزرگ تر نشان خواهندداد و بهتر است سراغ آن ها نروید.
طرح راه راه افقی شما را پهن تر و راه راه عمودی، بلند و باریک تر نشان خواهد داد.

وسایل اضافه
استفاده از وسایل اضافه برای پوشاندن کپلی ها بی تاثیر نیست.
اگر بازوهای تان چاق است و شما در میهمانی شب دکلته پوشیده اید، می توانید شالی بر دوش تان بیندازید تا بازوهای تان را از دیدرس خارج کند و در عوض با انداختن گردن بند و گوشواره یا مدل موی قشنگ و سنجاق های زیبا و چشمگیر، حواس بقیه را به نقاط دیگر معطوف کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو