بررسی خواص عسل و دارچین برای کاهش کلسترول + طرز استفاده

منبع: مینویسم

113

1399/2/27

12:46


بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

به محض شنیدن کلمه کلسترول، جنبه منفی آن به ذهن خطور می کند. اما در واقع نقش کلسترول در بدن انسان ضروری است. کلسترول نوعی چربی است که توسط کبد تولید می شود. کلسترول برای بسیاری از فرآیندهای بدن انسان مانند ساختن ویتامین D و برای تولید بسیاری از هورمونهای مورد استفاده در چندین غشای سلولی مفید است.

با این حال خطر کلسترول بالا است که می تواند باعث مشکلات حمله قلبی شود. سطح کلسترول بالا می تواند شریان ها و رگ های خونی را که تامین کننده اعضای مهم بدن مانند قلب، مغز، کلیه ها و روده ها هستند را تنگ کند. حال می خواهیم بررسی کنیم که آیا عسل و دارچین برای کاهش کلسترول مفید است؟ برای پاسخ به این سوال با ما همراه باشید.

معجون عسل و دارچین برای کاهش کلسترول

برخی دانشمندان با تحقیقات خود دریافتند که عسل سطح کلسترول را کنترل می کند. هر وقت دعوا بین عسل و کلسترول باشد عسل برنده همیشگی است. عسل دارای مقدار کلسترول صفر است و مصرف یک دوز روزانه عسل به مدیریت کلسترول به میزان قابل توجهی کمک می کند.

برخی مواد معدنی موجود در عسل مانند پتاسیم، کلسیم و سدیم با کلسترول مبارزه می کند. آنتی اکسیدان های موجود در عسل برای سلامتی قلب مفید هستند. عسل بخورید و سحر و جادویی را که در بدن شما اتفاق می افتد ببینید.

عسل و دارچین دو ماده طبیعی با فواید متعدد برای سلامتی هستند. برخی ادعا می کنند وقتی این دو ماده ترکیب شوند، تقریباً می توانند هر بیماری را درمان کنند. در این مقاله فواید دستور استفاده از عسل و دارچین برای کاهش کلسترول آورده شده است.

همچنین بخوانید: انواع چربی های خوب و بد را بشناسیم

نحوه استفاده از عسل و دارچین برای کاهش کلسترول

عسل و دارچین در هنگام مصرف همزمان با کلسترول بهتر مبارزه می کنند زیرا هر دو دارای خاصیت کنترل سطح کلسترول هستند. در مورد فواید عسل برای سلامتی قلب صحبت کردیم. اکنون زمان آن رسیده است که اسرار دارچین را فاش کنیم. دارچین سرشار از آنتی اکسیدان ها است. مقدار اندکی عسل و دارچین به شما مقادیر زیادی از آنتی اکسیدان ها می دهد.

مخلوط عسل و دارچین دارای برخی از توانایی های معجزه آسا هستند که به سلامتی قلب و کاهش سطح کلسترول کمک می کنند.

طرز تهیه مخلوط عسل و دارچین برای کاهش کلسترول :

  • ۳ قاشق غذاخوری عسل
  • ۲ قاشق غذاخوری پودر دارچین
  • ۲ فنجان چای

تمام این مواد را در یک کاسه مخلوط کرده و مصرف کنید. برای نتیجه بهتر، معجون عسل و دارچین را سه بار در روز میل کنید. نوشیدن این معجون سطح کلسترول را طی مدت ۲ ساعت به ۱۰ درصد تقلیل می دهد.  استفاده از عسل و دارچین برای کاهش کلسترول در این دوزهایی که در بالا ذکر شد، سطح کلسترول شما را تحت کنترل نگه می دارد.

همچنین بخوانید: عسل برای فشار خون بالا خوب است یا ضرر دارد؟

نحوه استفاده از عسل و پیاز برای کاهش کلسترول

ثابت شده است که پیاز به طور مؤثر با کلسترول مبارزه می کند. یک فلاونوئید سالم که در پوست بیرونی پیازها وجود دارد، معروف به Quercetin است. این فلاونوئید هنگام پخت آن دست نخورده باقی می ماند. از این رو مصرف پیاز خام بهترین راه برای کاهش سطح کلسترول است. برای کاهش سطح کلسترول خود با استفاده از عسل و پیاز مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک پیاز به اندازه متوسط برداشته و آن را به قطعات ریز خرد کنید.
  • این تکه ها را درون مخلوط کن ریخته و مخلوط کنید تا به مایع تبدیل شود.
  • مقدار کافی عسل را به آب پیاز اضافه کنید تا عطر و طعم شیرین پیدا کند و سالم تر شود.

این معجون را روزانه بنوشید تا تاثیر قابل توجهی در سطح کلسترول خود مشاهده کنید.

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو