به کارگردانی امیر سحرخیز ؛ تولید «من و خارپشت و عروسکم» با موضوع فقر

منبع: سینما پرس

68

1399/2/27

14:59


سینماپرس: انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» به کارگردانی امیر سحرخیز با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.

انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم»

سینماپرس: انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» به کارگردانی امیر سحرخیز با تهیه‌کنندگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تولید می‌شود.

به گزارش سینماپرس، امیر سحرخیز کارگردان انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» گفت: این انیمیشن به موضوع فقر که در حال حاضر کمتر در آثار ویژه گروه سنی نوجوان به آن پرداخته می‌شود، ساخته می‌شود.

وی درباره موضوع مدنظر در انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم» توضیح داد: این انیمیشن بر اساس کتابی با همین نام نوشته راضیه دهقان‌سلماسی از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته می‌شود و داستان آن درباره دنیای خیالی دختربچه‌ای با عروسک خود و همچنین شخصیت‌هایی غیر واقعی مانند خارپشت و برداشت فانتزی این دختربچه از موضوع فقر است.

وی با اشاره به این ‌که کتاب «من و خارپشت و عروسکم» برای مربیان کتابخانه‌های کانون که با کودکان و نوجوانان در ارتباط هستند نوشته شده، افزود: با رشد اجتماعی و اتفاق‌هایی که در این زمینه رخ داده، اکنون نوجوانان می‌توانند مخاطب این کتاب و داستان باشند.

سحرخیز یادآور شد: کتاب «من و خارپشت و عروسکم» مفاهیمی مهم و جدی را بیان می‌کند که کمتر در این سال‌ها در کتاب‌های کودک و نوجوان به آن‌ها پرداخته شده است. تاثیری که این کتاب روی من گذاشت سال‌ها بود تجربه نکرده بودم.

وی درباره تکنیک مورد نظر خود برای ساخت انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم»، گفت: در ساخت این انیمیشن از تکینک ساخت انیمیشن با رایانه و نقاشی دیجیتالی استفاده می‌کنیم.

این کارگردان انیمیشن درباره وفادار بودن انیمیشن مورد نظر به کتاب داستان «من و خارپشت و عروسکم»، تأکید کرد: به داستان وفاداریم ولی به دلیل این‌که باید انیمیشن با مدت زمان ۱۰ دقیقه ساخته شود، داستان را با حفظ مفهوم کار خلاصه‌تر کرده‌ایم.

سحرخیز در پایان سخنان خود درباره زمان پایان ساخت انیمیشن «من و خارپشت و عروسکم»، گفت: تلاش می‌کنیم تا پایان سال ساخت این اثر را تمام کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو