تحقیق کلمات کلیدی در سئو

تحقیق کلمات کلیدی در سئو


منبع: نوداد

175

1399/2/27

15:33


در این مقاله از سلسله مقالات آموزش سئو، اصول تحقیق کلمات کلیدی را برای شما توضیح می دهم.

در ابتدا شما می آموزید که اصول تحقیق کلمات کلیدی چیست و چرا برای سئو اهمیت دارد، همچنین به شما نشان خواهم داد که چگونه تحقیقات کلمه کلیدی به رشد ترافیک موتور جستجوی یک سایت نمونه در هر ماه کمک کرده است.

تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیقات کلمات کلیدی فرایند کشف کلمات و عباراتی است که افراد در موتورهای جستجو با هدف نهایی بهینه سازی مطالب پیرامون آن اصطلاحات و رتبه بندی برای آن شرایط در موتورهای جستجو استفاده می کنند.

چرا تحقیقات کلمات کلیدی برای سئو مهم است؟

چون تحقیقات کلمات کلیدی بر هر یک از امور سئوی دیگری که انجام می دهید، از جمله یافتن موضوعات محتوا، سئوی داخل صفحه (On-page SEO)، توسعه صفحات و پیشنهادات تبلیغاتی تأثیر می گذارد.

تحقیق کلمات کلیدی


به همین دلیل است که تحقیقات کلمات کلیدی معمولاً اولین قدم برای هرگونه فعالیت سئو می باشد. به عبارت دیگر: کلمات کلیدی قطب نمای کمپین های سئو برای هر کسب و کار دیجیتال هستند. کلمات کلیدی به شما می گویند کجا بروید و پیشرفت کنید یا اینکه کجا رفته اید و شکست خورده اید. تحقیق در مورد کلمات کلیدی به عنوان یک امتیاز ویژه، به شما کمک می کند تا افکار، ترس ها و خواسته های بازار هدف خود را بشناسید، چون به شما بینش عمیقی می دهد تا بفهمید مشتریانتان در جستجوی چه کلمات و اصطلاحات دقیقی در کسب و کار شما هستند. و در یک کلام: تحقیقات کلمات کلیدی تحقیقات بازار در قرن بیست و یکم است. 

چگونه تحقیق کلمات کلیدی به رشد یک سایت کمک کرد؟

همانطور که ملاحظه می کنید، تا به امروز یکی از سایت های من هر ماه 302،749 بازدید کننده ایجاد کرده است:

تحقیق کلمات کلیدی


و 200،706 بازدید کننده (66.29٪) از این تعداد از گوگل (Google) آمده اند:

تحقیق کلمات کلیدی


بدیهی است که عوامل زیادی در موفقیت سایت من با امور مربوط به سئوی آن از قبیل محتوا، بهینه سازی صفحات داخلی، ایجاد لینک و امور فنی دیگر سئو به دست آمده است. اما عامل شماره یک در رشد ترافیک سایت من، تحقیق در مورد کلمات کلیدی بود. مثلا، همین چند ماه پیش من از استراتژی های توضیح داده شده در همین مقالات استفاده کردم تا یک کلمه کلیدی عالی و کم رقابت را کشف کنم: «سئوی موبایل»، و همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، من یک قطعه محتوای بهینه سازی شده را پیرامون آن اصطلاح ایجاد کردم: «راهنمای قطعی سئوی موبایل»:

سئوی موبایل


از آنجا که آن کلمه کلیدی فوق العاده، رقیبی در گوگل نداشت، سایت من به سرعت در جایگاه شماره یک Google قرار گرفت:

سئوی موبایل در گوگل


و به لطف این رتبه بندی شماره 1 ، آن صفحه هر ماه صدها بازدید کننده از گوگل (Google) را برای سایت من به ارمغان می آورد:

سئوی موبایل




مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو