زیره برای لاغری شکم

منبع: اوما

140

1399/2/27

18:54


زیره برای لاغری شکم

شکم در خانم ها و آقایان اندامی است که در جذابیت بسیار تاثیرگذار است. بسیاری از لباس های زیبا و شیک روی شکم های صاف و بدون چربی اضافی زیباتر جلوه می کنند. شاید شما نیز از آن دسته افرادی باشید که تا کنون راه های زیادی را برای لاغری شکم انتخاب کرده اند اما به هر دلیلی موفق نشدند. مهم ترین اصل در روش های رژیم لاغری برای عضوهای مختلف و یا کل بدن صبور بودن و مداومت بر یک روش است. اگر شما امروز یک روش را انتخاب کنید و فردا از الگوی دیگری پیروی کنید هیچ گاه به نتیجه دلخواه نمی رسید. شما باید صبور باشید و الگوی رژیمی خود را حداقل برای چند ماه ادامه دهید تا نتیجه ببینید.

یکی از گیاهان دارویی که کاربرد فراوانی در طب سنتی دارد گیاه زیره است. استفاده از زیره برای لاغری شکم نیز یکی از موارد مصرف این گیاه است که می تواند بسیار نتیجه بخش باشد. در کنار استفاده از این گیاهان، رژیم غذایی سالم و ورزش نیز همیشه کلیدهای اصلی برای لاغری هستند.

زیره برای لاغری شکم

زیره از گیاهان دارویی بسیار خوش بویی است که به دلیل خاصیت ضد نفخ و گرمی که دارد از قدیم در بسیاری از غذاها مانند انواع پلوها و خورشت های با طبع سرد استفاده می شده است. همچنین ترکیبات موجود در این گیاه تجمع سلول های چربی را کاهش می دهد. از طرفی یک راه حل خوب برای حفظ وزن ایده ال است. گاهی شما با رژیم های مختلف وزنتان را به وزن ایده آل رسانده اید اما نگران این موضوع هستید که چگونه وزنتان را در این مقدار حفظ کنید. دمنوش زیره به شما کمک می کند تا وزنتان زیاد نشود. این گیاه هم بصورت پودری و هم بصورت دانه های درشت در همه عطاری ها موجود است و به راحتی می توانید آن را تهیه و مصرف کنید. 

زیره باعث کاهش چشمگیر چربی های بدن می شود!

طبق تحقیقات انجام شده خانم هایی که در رژیم غذایی خود از زیره استفاده می کنند،نسبت به خانم هایی که از این گیاه استفاده نمی کنند  تا 14 درصد چربی های بدنشان بیشتراز بین می رود. در حالی که در حالت عادی و ورزش میزان کاهش چربی تنها 5 درصد می باشد. از آن جایی که معمولا در خانم ها بیشتر چربی های اضافه در شکم و باسن جمع می شوند، می توان گفت زیره به طور چشم گیری بر روی از بین بردن این چربی ها تاثیر می گذارد.

زیره باعث هضم بهتر غذا، غذا خورن صحیح و خوابی آرام می شود!

یکی از دلایل خوردن بیش از اندازه کلافگی و نداشتن خواب راحت است. زمانی که شما به اندازه کافی نمی خوابید یا خواب راحتی ندارید غذا ها به درستی هضم نمی شوند و سوخت و ساز بدن کم می شود. در نتیجه با اینکه هنوز غذاها به طور کامل هضم نشده اند شما احساس گرسنگی می کنید. زیره می تواند همه این مسائل را حل کند و با هدیه دادن خوابی آرام به شما سوخت و ساز بدن را تنظیم کرده و از پرخوری جلوگیری می کند. 

 

9467-2

زیره قند خون را تنظیم می کند و باعث کاهش اشتها می شود!

ترکیبات موجود در زیره می تواند حساسیت سلول های بدن به انسولین و گلوکز را افزایش دهد. در نتیجه قند خون به طور طبیعی تنظیم می شود. همین امر باعث جلوگیری از پرخوری، کاهش اشتهای کاذب و کاهش میل به مصرف انواع مواد غذایی با کربوهیدرات زیاد مانند نان و برنج می شود. در نتیجه با تنظیم شدن قند خون و کاهش اشتها کم کم اضافه وزن شما ازبین می رود. همچنین زیره دارای انواع آنتی اکسیدان ها و موادی به نام فیتواسترول است.

آنتی اکسیدان ها با رادیکال های آزاد که باعث تخریب سلول های داخلی بدن می شوند مبارزه کرده و آن ها را از بین می برد. از طرفی فیتواسترول ها از جذب کلسترول بد در دستگاه گوارشی جلوگیری می کنند و با این کار از افزایش وزن پیشگیری می نمایند. از طرفی اگر معده شما نتواند یک ماده غذایی را به خوبی جذب کند، اشتهای شما نسبت به آن ماده بیشتر می شود و به همین دلیل اضافه وزن پیدا می کنید اما زیره هضم و جذب این مواد را راحت می کند و اشتهای شما به این خوراکی ها را از بین می برد. 

زیره باعث بهبود هضم غذا می شود!

عطر زیره باعث فعال شدن غدد بزاقی دهان می شود که باعث به جریان افتادن آنزیم های گوارشی و هضم راحت تر غذا خواهد شد. در زیره ترکیبی به نام تیمول وجود دارد که باعث می شود اسید، آنزیم و مواد صفراوی بیشتری برای هضم راحت تر غذا در معده و دستگاه گوارشی ترشح شود. همچنین زیره یک بادشکن و درمانی عالی برای نفخ می باشد. برای کاهش بیشتر نفخ بهتر است یک قاشق زیره را با یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و میل کنید.

راه های افزودن زیره به رژیم غذایی روزانه و کاهش وزن

برای اینکه از خواص زیره برای لاغری بهره مند شوید می توانید به روش های مختلف زیره را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. این روش ها عبارتند از:

  • افزودن زیره به سبزی های خشک و سرخ شده.
  • تهیه چای زیره. برای تهیه این چای دانه های زیره را در آب بجوشانید و بگذارید ده دقیقه بماند سپس مصرف کنید.
  • سرخ کردن دانه های زیره، آسیاب کردن آن ها و افزودن یک قاشق چایخوری به سالاد و سوپ.
  • برای مزه دار کردن سوپ و عدسی.
  • افزودن به برنج به همراه روغن زیتون.
  • یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا نارگیل را گرم کنید. یک قاشق چایخوری دانه زیره به آن بیفزایید. هنگامی که صدای ترق ترق آن بلند شد، یک چهارم قاشق چایخوری زردچوبه به آن بیفزایید و دو سیب زمینی پخته شده تکه شده نیز به آن بیفزایید. مخلوط را هم بزنید و کمی نمک به آن اضافه کنید. هنگامی که سیب زمینی ها طلایی شد شعله را خاموش کنید و غذا را سرو کنید.
  • دانه های سرخ شده زیره همراه با ماست از یبوست جلوگیری می کند. 

سخن آخر

استفاده از زیره می تواند نتایج بسیار مطلوبی در کاهش چربی های اضافی بدن داشته باشد و بدن شما را خوش فرم تر کند. اما یادتان باشد استفاده از روش های گیاهی و طب سنتی چه برای لاغری و چه برای موارد درمانی دیگر، نیاز به صبوری دارد تا نتیجه بخش باشد و هیچ گاه یک شبه معجزه لاغر شدن برای شما اتفاق نمی افتد بلکه باید با مداومت به هدف نهایی خود برسید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو