به گزارش رویترز، بانک مرکزی فدرال آمریکا در آخرین گزارش خود درباره ثبات مالی در این کشور گفت: شیوع ویروس کرونا در جهان مخاطرات جدی را برای بازارهای مالی ایجاد کرده است.

در این گزارش آمده است اگرچه اقدامات بانک مرکزی فدرال آمریکا و دیگر سازمان‌ها به بهبود اوضاع اقتصاد آمریکا منجر شده و نظام بانکی این کشور توانسته در برابر فشارها تاب بیاورد اما در صورت تداوم روند شیوع و یا بدتر شدن اوضاع از آنچه پیش‌بینی می‌شود ریسک‌های بسیار بزرگی پیش روی بخش‌های مالی اقتصاد آمریکا وجود دارد.

در گزارش بانک مرکزی آمریکا آمده است: شیوع کووید 19 ریسک‌های بسیار شدیدی را برای شرکت‌های آمریکایی در تمام سطوح و همچنین میلیون‌ها خانوار این کشور ایجاد کرده است. 

این بانک معتقد است روند بهبود اوضاع نسبت به شرایطی که شیوع کرونا ایجاد کرده، دشوار خواهد بود.

بانک مرکزی آمریکا می‌گوید: فشار مالی که در صورت تداوم شیوع کرونا ایجاد خواهد شد، باعث می‌شود تا شرکت‌های آمریکایی درآمد خود را از دست داده و خانوارهای آمریکایی بدون حقوق باقی بمانند.

در گزارش این بانک آمده است در کوتاه مدت هیچ کس در آمریکا از تبعات اقتصادی شیوع کرونا از جمله تاخیر در بازپرداخت دیون، ورشکست شدن، مجبور شدن به فروش دارایی، و یا از دست رفتن ارزش دارایی مصون نیست.

این گزارش نشان می‌دهد مقامات بانک مرکزی آمریکا نگران بدتر شدن اوضاع هستند و هشدار داده‌اند آسیب پذیری بخش مالی اقتصاد آمریکا در برابر تبعات شیوع ویروس کرونا در کوتاه مدت بسیار جدی خواهد بود.