مرکز خراسان رضوی، همزمان شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان امشب آیین احیاء سومین شب [برگزاری مراسم احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی]  قدر بدون حضور زائران در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی برگزار و به صورت زنده از رسانه ملی پخش می‌شود.

این مراسم با ترتیل خوانی سوره‌های مبارکه روم، دخان و عنکبوت ساعت ۲۰ و ۲۰ دقیقه در صحن انقلاب اسلامی حرم مطهر رضوی آغاز می‌شود و با قرائت دعای جوشن کبیر ادامه می‌باید.

مداحی و ذکر مصیبت ابراهیم قانع؛ مداح و ذاکر اهل بیت (ع) در وصف شهادت مظلومانه حضرت علی (ع) و سخنرانی اجرای مراسم قرآن به حجت الاسلام و المسلمین محمد سید آبادی از برنامه‌های این آیین معنوی در حرم رضوی است. این مراسم با قرائت فرازهایی در وصف امام رضا (ع) با نوای سید جعفر مارخسار؛ مداح و ذاکر اهل بیت (ع) و قرائت دعای پایانی حجت الاسلام و المسلمین محمد سید آبادی به پایان خواهد رسید.

مراسم معنوی احیاء شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی به صورت زنده از طریق رسانه ملی و درگاه اینترنتی رضوی تی وی پخش می‌شود.

این مراسم در بیش از ۳ هزار مسجد در خراسان رضوی با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

مومنان خدا جو در خانه خدا با شب زنده داری و سردادن نوای ملکوتی الغوث الغوث برای رسیدن به آسمان پل می‌زنند و قرآن و اهل بیت (ع) را نزد معبودواسطه قرار می‌دهند و با طلب عفو بهترین تقدیر را از درگاهش خواستارند.