نفوذیِ بی‌زبان ساواک به حرف آمد

منبع: برترین ها

61

1399/2/28

11:07


سریال «زیرخاکی» که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک پخش می‌شود، با ۴۴‌‌درصد جذب مخاطب پر بیننده‌ترین سریال در این ماه است.

صبح نو: سریال «زیرخاکی» که در ماه مبارک رمضان از شبکه یک پخش می‌شود، با ۴۴‌‌درصد جذب مخاطب پر بیننده‌ترین سریال در این ماه است. مجموعه «زیرخاکی»، روایتگر داستان مردی است که مصرانه به‌دنبال پیدا کردن گنج و زیرخاکی است و در این حین درگیر ماجراهایی شده که داستان‌هایی کمدی و هیجان‌انگیزی را رقم می‌زند. پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی‌فر، گوهر خیراندیش، نادر فلاح، امید روحانی، اصغر نقی‌زاده، ایرج سنجری و رایان سرلک در این سریال به ایفای نقش پرداخته‌اند.

جلیل سامان، تبحر خاصی در ساخت مجموعه‌های تاریخی (خاصه دوران انقلاب و پیش از آن) دارد. «زیرخاکی» نیز در ادامه روند فعالیت‌های این کارگردان، مقطعی از تاریخ ایران و تحولات و اتفاقات سیاسی و اجتماعی آن دوران را این بار با زبان طنز به تصویر می‌کشد. ساخت چنین آثاری، دشواری‌های خودش را دارد، زیرا پرداختن به سیاست و تاریخ، آن هم با زبان طنازانه سخت است و سازندگان باید هوشمندانه به آن بپردازند.به بهانه موفقیت این سریال گفت‌وگویی با نادر فلاح یکی از بازیگران اصلی «زیرخاکی» داشته‌ایم که در ادامه میخوانید.

یک مقدار ازجذابیت ها و ویژگی های بارز فیلمنامه بفرمائید. به طور کل چه چیزهایی باعث ترغیب شما به بازی در این اثر شد؟

کلیت قصه سریال «زیرخاکی» به نظرم بسیار خوب بود. همین تعقیب و گریز شخصیت اصلی داستان برای رسیدن به گنج و همزمانی با یکسری رویدادهای تاریخی در نوع خود بسیار جذاب بود، اما نقشی که خود من در سریال داشتم به عنوان یک آدم نفوذی شخصیت داستان را کمی دراماتیک می کرد. این جنبه های متنوع شخصیت برای من جذاب بود.

شخصیتی که خود شما در سریال ایفاگر آن هستید تا چه اندازه به شما نزدیک بوده و چرا علاقه مند به ایفای آن بودید؟

خیلی از اوقات نقش ها پیشنهاد می شود نه اینکه لزوما بازیگر آن را انتخاب کرده باشد. با این وجود چیزی که برای من جذاب بود چند وجه بودن این شخصیت بود. از طرفی با آن شیوه از صحبت کردن خودش را به شخصیتی در میان زندانیان تبدیل کرده که خیلی شک افراد را برنمی انگیزد و از طرفی دیگر واقعا جاسوس است و در حال خدمت به رییس زندان! وقتی در طول زمان سریال و قصه آن پیش می رود این شخصیت مدام در حال تغییر است، شخصیتی مانند بوقلمون دارد و حزب باد است. تغییرات گوناگون این کاراکتر برای من به قدری جذاب بود تا بخواهم آن را بازی کنم.

آقای فلاح! ما در این اواخر نقش آفرینی های متفاوتی از شما در سریال های گوناگون از جمله «کرگدن» و« زیر خاکی»شاهد بودیم. آیا شما سعی دارید در کارنامه کاری خود نقش ها و بازی های متفاوتی را تجربه کنید؟ کمااینکه در چند قسمت ابتدایی «زیرخاکی» یک تفاوت نقش بی نظیری را از شما شاهد بودیم.

ذات بازیگری به گونه ای است که بازیگر باید بتواند نقش‌های متفاوت را ایفا کند زیرا هر کدام از شخصیت‌ها که در آثار گوناگون نوشته می شوند با شخصیت های قبلی متفاوت است. قطعا ویژگی ها، خصوصیات و اخلاق شخصیت ها بایکدیگر بسیار متفاوت است. من خودم این تفاوت ها را دوست دارم و از ابتدا هم علاقه مند بودم که کاراکترهای متفاوت را بازی کنم تا بتوانم به عنوان یک بازیگر برای نقش ها با ویژگی مشخص تعریف شوم. باید بگویم خودم هم میل داشتم به این قضیه و در عین حال عقیده دارم هر شخصیتی که بازیگر نقش آن را ایفا می کند با دیگر شخصیت هایی که بازی می کند باید متفاوت باشد. چون جهان داستان ها با هم متفاوت است و طبیعت کاراکترها هم بایکدیگر متفاوت خواهند شد.

تجربه همکاری با جلیل سامان در این پروژه برای شما چطور بود؟

من برای اولین بار بود که در خدمت آقای سامان بودم و در طول این همکاری هیچ مشکلی نداشتم.آقای سامان بسیار کارگردان درجه یک، با اخلاق و مسلط و حرفه ای است و من از همکاری با ایشان بسیار لذت بردم.

ما رگه هایی از طنز را در سریال «زیرخاکی» و نقش شما می بینیم. آیا شما علاقه دارید در همین فضا کار کنید یا فضای ها جدی تر را بیشتر می پسندید؟

من طنز را خیلی دوست دارم و اساسا کارم را در سینما تقریبا با چنین فضایی تجربه کردم. زمانی که من فیلم «چند کیلو خرما برای مراسم تدفین»را بازی کردم و در آن شخصیت هم در عین اینکه موقعیت های تلخی داشت اما رگه هایی از طنز به چشم می خورد. از نظر من مهم نقش و پرداخت اصولی به آن در داستان است ولی من هردو جنبه را دوست دارم و میلم هم به این هست که طنزهای خوب بازی کنم. البته منظورم از طنز هر طنزی نیست بلکه طنز خوب با موقعیت و داستان جذاب است. این اتفاق در سریال «زیرخاکی» رقم خورد و توانستم این جنبه از بازیگری خود را هم معرفی کنم.

پس ما در ادامه سریال شاهد تغییرات مضاعف این شخصیت خواهیم بود؟

بله. این شخصیت با تغییراتی برمی گردد و تفاوت های شخصیتی آن را می بینید.

سریال «زیرخاکی» تا امروز جزو پرمخاطب ترین سریال ماه رمضان بوده است. واکنش اطرافیان شما به پخش این سریال چطور بوده است؟

من طبق بازخوردهایی که از مخاطبان و اطرافیانم داشته ام می توانم بگویم که اکثر آنها از سریال راضی بودند البته نقدهایی نیز وجود داشت. در مجموع فکر می کنم سریال توانسته موفق باشد و مخاطب را از خود راضی نگه دارد. کار تیمی عوامل پشت صحنه و بازیگران توانسته محصولی یک دست و روان از خود ارائه دهد که مورد اقبال تماشاگران قرار گرفته است.

آیا قرار است فصل دوم سریال ساخته شود؟

بله. قرار بود ما یک سفری به ترکیه داشته باشیم و بخشی از قصه آنجا روایت می شود اما به دلیل شیوع کرونا این سفر به تعویق افتاد. زمانی که اوضاع کمی بهتر شود این سفر و فیلمبرداری فصل دوم انجام خواهد شد و شما می توانید شاهد فصل دوم آن باشید.

آیا شخصیت هایی به داستان اضافه می شود یا خیر؟

بله، شخصیت هایی به فصل دوم اضافه می شوند کمااینکه برخی شخصیت های فصل یک نیز در فصل دوم حضور خواهند داشت.

اگر نکته ای در ارتباط با سریال «زیرخاکی» یا هر مساله دیگری وجود دارد به عنوان سخن پایانی بفرمائید.

امیدوار هستم سریال تا قسمت های پایانی همچنان جذاب باشد و مخاطبان فصل دوم را هم همراهی کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو