تعداد فوتی‌های کرونا در تهران به پایین‌ترین میزان از ابتدای شیوع رسید

41

1399/2/28

12:09


فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلان‌شهر تهران با اشاره به بستری شدن ۴۱ بیمار جدید در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های تهران، گفت: از آغاز اسفند تاکنون پایین‌ترین میزان مرگ‌و‌میر مربوط به ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

تعداد فوتی‌های کرونا در تهران به پایین‌ترین میزان از ابتدای شیوع رسید

به گزارش بهداشت نیوز دکتر علیرضا زالی در گفت‌وگویی تلویزیونی با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته دارای یک سیر کاهنده در میزان مراجعین و بستری بیمارستانی در تهران بوده‌ایم، گفت: در 24 ساعت گذشته 130 بیمار جدید با وضعیت تنفسی حاد در بخش عادی و 41 بیمار در بخش‌های ویژه در مجموع بیمارستان‌های تهران بستری شدند.

وی افزود: از آغاز اسفند تاکنون پایین‌ترین میزان مرگ‌و‌میر مربوط به 24 ساعت گذشته بوده است؛ اگرچه این امر نویدبخش است و در یک هفته اخیر به سمت شرایط مطلوب‌تری در حال حرکت هستیم اما همان‌طور که بارها اعلام کردیم این وضعیت می‌تواند ناپایدار و شکننده باشد و تا زمان ثبات قطعی وضعیت در تهران مانند گذشته هشدارهای جدی بهداشتی باید مورد نظر قرار بگیرند.

وی ادامه داد: همکاران ما در حوزه بهداشت حرفه‌ای و محیط در طول روزهای اخیر موفق به انجام 193 هزار بازدید میدانی از اماکن و کارگاه‌های صنعتی شدند؛ بازدیدهای میدانی ما حاکی از این است که در زمینه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کارگاه‌های صنعتی از 62 درصد به 69.5 درصد رسیده‌ایم بنابراین در زمینه رعایت دستورالعمل‌ها شاهد رشد بوده‌ایم، در امکنه نیز این عدد به 83.5 درصد رسیده است.

زالی خاطرنشان کرد: یکی از نقاط مهم آسیب پذیر ما می‌تواند عدم رعایت پروتکل‌های سختگیرانه بهداشتی در اماکن و کارگاه‌های صنعتی باشد و عدم رعایت در این مکان‌ها می‌تواند زنجیره متفاوت و جدیدی از بیماری را رقم بزند بنابراین خواهش من از تمام مردم به خصوص شاغلین حوزه صنعت، داشتن تعهد بالا به اجرای پروتکل‌های بهداشتی است‌.

نظرات


تصویری


ویدئو