آموزش طی کردن مراحل ثبت نام در بورس و دریافت کد بورس به زبان ساده

منبع: آرگا

65

1399/2/28

14:43


مراحل ثبت نام در بورس بسیار ساده می باشد فقط دارای یک سری از نکات بسیار ظریفی می باشد که با دانستن و رعایت کردن آن ها می توانید به راحتی سرمایه گذاری را آغاز کرده و سود و باز دهی پول خود را افزایش بدهید. تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

شاید مقاله های زیادی در رابطه با بورس مطالعه کرده باشید ولی نمی دانید که چگونه می شود در بورس ثبت نام کرد. در واقع اولین قدمی که باید بردارید تا بتوانید وارد بورس شوید و سرمایه گذاری کنید ثبت نام می باشد. در ادامه روش انجام این کار را برای شما مطرح می کنیم.

مراحل ثبت نام در بورس

مراحل ثبت نام در بورس

بورس اوراق بهادار یکی از فعال ترین بورس هایی می باشد که می توانید با استفاده از آن سرمایه خود را افزایش دهید. البته باید مهارت های لازم برای این کار را داشته باشید تا بازده شما افزایش پیدا کند. باید بدانید که امروزه بسیار راحت می شود در بورس سرمایه گذاری کرد و نیازی به حضور فیزیکی در تالار بورس نمی باشد و شما می توانید با موبایلی که در دست دارید این کار را به راحتی انجام بدهید و حتی به خرید و فروش بپردازید. در ادامه مراحل ثبت نام در بورس را برای شما مطرح می کنیم. باید بدانید که این کار سه مرحله دارد که شامل دیافت کد بورسی، ثبت نام در سجام و شروع معتملات می باشد.

دریافت کد بورس

در نظر داشته باشید که برای سرمایه گذاری در بورس به صورت حقوقی و حقیقی باید یک کارگزار رسمی داشته باشید. این کار گزار باید مورد تایید سازمان بورس باشد تا کد بورسی را برای شما ارسال کنند. باید بدانید که این کد برای هر فردی شخصی می باشد و هر فرد یک کد اختصاصی دارد که از ارقام و حروف تشکیل شده است. باید بدانید که این کد شناسه فرد در بازار بورس می یاشد. یکی از الزامات بورس داشتن کد بورسی می باشد. باید بدانید که افراد بسیار زیادی در این کار شرکت می کنند و هر فرد با شناسه ای که دارد شناسایی می شود. ثبت نام بورسی در شهر های مختلف به صورت حضوری هم انجام می شود و می توانید با مراجعه به شعب کارگزاری هم ثبت نام کنید. باید بدانید که دریافت کد بورسی رایگان می باشد و نیازی نیست هزینه ای برای آن ب‍ردازید.

مراحل ثبت نام در بورس

مدارکی که برای ثبت نام حقیقی نیاز دارید عبارت اند از :

  • اصل و کپی شناسنامه
  • اصل و کپی کارت ملی
  • تکمیل فرم های احراز هویت
  • تکمیل فرم درخواست کد مشتریان حقیقی در بورس
  • شماره شبای بانکی
  • شماره حساب بانکی

مدارکی که برای ثبت نام حقوقی نیاز دارید عبارت اند از :

  • کپی آگهی رسمی تاسیس شرکت
  • کپی روزنامه رسمی آخرین آگهی تغییرات
  • کپی اساس نامه شرکت
  • کپی شناسنامه و کارت مکلی مدیر عامل و اعضای هیات مدیره
  • کپی روزنامه ریسمی آخرین آگهی در خصوص اعضای هیات مدیره و دارندگان امضای مجاز
  • کپی صورت های مالی که به تایید و حساب رسی رسیده باشند
  • تکمیل فرم های احراز هویت حقوقی و فرم در خواست کد مشترک حقوقی در بورس کالای ایران

نکته : در نظر داشته باشید زمانی که برای کد اقدام کردید سه روز کاری طول می کشد تا کد بورسی و شناسه خود را دریافت کنید و از همان زمان می توانید فعالیت های خود را آغاز کنید. در نظر داشته باشید که برای خرید و فروش سهام باید از این کد استفاده کنید بهتر است این کد را گم نکنید.

ثبت نام در سجام

در نظر داشته باشید که پس از ثبت نام در کارگزاری و دریافت کد بورسی باید در سامانه سجام ثبت نام کنید. این سایت اطلاعات جامعی را در اختیار شما می گذارد و بعد از ثبت نام کدی به عنوان کد رهگیری برایتان ارسال می کند. در نظر داشته باشید که این سامانه مرجع اصلی اطلاعاتی می باشد که سرمایه گذاران در بازار بورس به اشتراک می گذارند. باید بدانید که سجام متعلق به شرکت سپرده گذاری بورس می باشد و زیر نظر این سازمان فعالیت می کند. در واقع این سامانه برای یکپارچه شدن اطلاعات ایجاد شده است تا بتواند خدمات بهتر و سریع تری را برای سرمایه گذاران به اشتراک بگذارد. برای ثبت نام در سجام باید به سایت Sejam  مراجعه کنید و کار هایی را به ترتیب انجام بدهید که عبارت اند از :

  1. بر روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
  2. شماره تلفن خود را وارد کنید.
  3. پیامکی برای شما ارسال می شود.
  4. این پیامک را در کادر مورد نظر وارد کنید.
  5. در مرحله پنجم باید مشتری حقیقی با تابعیت ایرانی را انتخاب کنید.
  6. کد ملی را وارد کنید.
  7. در انتها باید تصویر امنیتی را وارد کنید.

این گونه می توانید در سایت سجام ثبت نام کنید و خرید و فروش را انجام بدهید.

سایت سجام

سخن پایانی

در نظر داشته باشید که برای وارد شدن به بازار بورس باید کلاس های این کار را شرکت کنید تا بتوانید از این بازار سود کنید. بهتر است بدون اطلاع کاری را انجام ندهید زیرا ممکن است تمام دارایی خود را از دست بدهید. سرمایه گذاری در بورس کاری بسیار ظریف است و یک اشتباه می تواند شما را با خاک یکسان کند. در ادامه می توانید با کلیک بر روی لینک های مقابل سایر مقالات را درباره پر کاربرد ترین مفاهیم بورس، حکم شرعی بورس و دریافت کد بورس را مطالعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو