برزیل به لحاظ تعداد مبتلایان اسپانیا را پشت سر گذاشت تا در جایگاه چهارمین کشوری که بیشترین آلودگی به کرونا را دارد، قرار بگیرد. بنابر آمار دولتی، ۱۴ ۱۴ هزار و ۹۱۹ نفر به تعداد مبتلایان این کشور اضافه شدند و رقم مبتلایان این کشور به ۲۳۳ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری «بلومبرگ»، حالا برزیل بعد از آمریکا، روسیه و انگلیس در جایگاه چهارم کشورهای درگیر با کرونا و بالاتر از اسپانیا با ۲۳۰ هزار و ۶۹۸ مبتلا قرار دارد. هم‌اکنون معاون رئیس‌جمهور این کشور و همسرش به دلیل تماس با فردی که آزمایش کرونای وی مثبت اعلام شده، در قرنطینه هستند. آن‌ها منتظر جواب آزمایش خود هستند که انتظار می‌رود دوشنبه اعلام شود.

این کشور روز جمعه رکورد ابتلای روزانه را ساعاتی بعد از آنکه «ژائیر بولسونارو» دومین وزیر بهداشت خود در کمتر از یک ماه را از دست داد، شکست. موضع بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل درباره بازگشایی به هر قیمتی، جامعه درمانی این کشور را از دولت دور کرده و در حال عمیق کردن نزاع میان فرمانداران ایالت‌هاست.

روز جمعه ۵ هزار و ۳۰۵ نفر به تعداد مبتلایان در برزیل اضافه شد تا این کشور را به یکی از کانون‌های جدید بیماری کرونا در جهان تبدیل کند. با این حال همچنان آمار تلفات این کشور از اسپانیا پایین‌تر است.

برزیل در ۲۴ ساعت گذشته ۸۱۶ نفر را بر اثر ابتلا به «کووید-۱۹» از دست داد تا آمار قربانیان آن به ۱۵ هزار و ۶۳۳ نفر که حدود نیمی از قربانیان اسپانیا، فرانسه و ایتالیاست، برسد.

اغلب برزیلی‌ها از مقررات فاصله‌گذاری اجتماعی حمایت می‌کنند و همین مسئله نشان داد محبوبیت بولسونارو در نظرسنجی جدید «ام‌دی‌اِی/سی‌ان‌تی» که با مشارکت ۲ هزار و ۲ نفر بین هفتم تا دهم ماه مه انجام شد، کاهش یافته است. محبوبیت وی با ۹ درصد کاهش از ابتدای سال به ۳۹ درصد رسید و همچنین میزان مخالفت با وی ۵۵ درصد ثبت شد.

طبق آمار و ارقام منتشر شده، تاکنون چهار میلیون و ۷۲۰ هزار و ۱۹۶ نفر از مردم سراسر جهان به «کووید-۱۹» آلوده شده‌اند و از آن میان ۳۱۳ هزار و ۲۲۰ نفر جان خود را از دست داده‌اند و یک میلیون و ۸۱۱ هزار و ۶۷۴ نفر بهبودی یافته‌اند. ایالات متحده آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان را دارد.