محمدجواد کولیوند، رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به آخرین وضعیت بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات که به تازگی در مجلس تصویب شده، گفت: این طرح پس از بررسی و تصویب در مجلس، با ایراداتی از سوی شورای نگهبان مواجه شد. 

وی افزود: شورای نگهبان هفته گذشته، در نامه‌ای به مجلس، ایرادات و ابهامات قانونی را نسبت به مصوبه مجلس درباره الحاق یک تبصره به قانون انتخابات اعلام کرد که این ایرادات، جهت رفع ابهام شورای نگهبان در کمیسیون شوراهای مجلس مورد بررسی قرار گرفته است.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس اضافه کرد: گزارش کمیسیون شوراها درباره طرح الحاق یک تبصره به قانون انتخابات نهایی و تقدیم هیئت‌رئیسه مجلس شده که در روز سه‌شنبه هفته جاری(۳۰ اردیبهشت ۹۹) در صحن مجلس مطرح می‌شود.

کولیوند تصریح کرد: با توجه به گستردگی و حساسیت موضوع درباره اصلاح قانون انتخابات، بررسی نهایی و جمع‌بندی طرح اصلاح قانون انتخابات در این دوره مجلس امکان‌پذیر نیست و به مجلس یازدهم موکول می‌شود.

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم نمایندگان دور یازدهم مجلس، در فرصتی مناسب و با صرف زمانی بیشتر، نسبت به جمع‌بندی طرح اصلاح قانون انتخابات اقدام کنند.