حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی‌لارگانی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با انتقاد از ضعف نظارتی دستگاه‌های اجرایی برای نظارت بر بازار خودرو، گفت: امروز در شرایطی قرار داریم که دلالان و واسطه‌ها به راحتی در بازار خودرو جولان می‌دهند و هیچ نظارتی هم بر آنها نیست.

وی با بیان اینکه نبود نظارت بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو موجب شده تا خودروسازان به بهانه‌های مختلف اعم از تحریم‌ها و کمبود مواد اولیه اقدام به افزایش قیمت محصولات‌شان بکنند، اظهارداشت: شرایطی در بازار خودرو ایجاد شده که اقشار کم‌درآمد و متوسط نیز قادر به خرید خودرویی با قیمت مناسب نیستند.

منتخب مردم فلاورجان در مجلس یازدهم تصریح کرد: باید شرایطی برای همه اقشار جامعه جهت تأمین خودرویی با کیفیت و مناسب فراهم شود، البته حمایت از خودروسازان باید از سوی دولت صورت گیرد، اما شرکت‌های خودروسازی نیز باید به سمت تولید محصولات با کیفیت و مجهز به فناوری روز سوق پیدا کنند.

حجت‌الاسلام موسوی‌لارگانی اضافه کرد: هرج و مرج موجود در نحوه قیمت‌گذاری خودرو و تصمیمات بعضا اشتباه  غیرکارشناسی در این حوزه موجب شده تا دلالان از این فضا سوء‌استفاده کرده و در نتیجه مصرف‌کنندگان واقعی متضرر شوند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان خاطرنشان کرد: جمعی از منتخبان مجلس یازدهم مشغول تدوین طرحی هستند تا براساس آن نظارت دستگاه‌های نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو و اصولا بازار خودرو تقویت شود، این طرح پس از تشکیل مجلس یازدهم و بعد از بررسی‌های کارشناسی در دستورکار قرار خواهد گرفت.