راهنمای انتخاب و ساخت اسم شرکت

منبع: فرزند

109

1399/2/29

18:58


راهنمای انتخاب و ساخت اسم شرکت

انتخاب اسم شرکت یک پروسه مهم برای پیشرفت و افزایش درآمد در شرکت می باشد که باید در زمان انتخاب آن دقت کافی را به عمل آورد تا اسم انتخاب شده برای شرکت نمایانگر اهداف آتی شرکت باشد و باعث شهرت هرچه بیشتر شرکت شود .

تیم تخصصی ثبت و تغیرات شرکت پایش با در نظر گرفتن گزینش اسم مناسب برای شرکت در این مقاله سعی کرده تا نکات مهمی را در زمینه انتخاب اسم شرکت و نیز انتخاب اسم های اصیل برای شرکت تمرکز کند و بهترین اسم را در اختیار شما قرار دهد. در ادامه همراه ما باشید .

نکات مهم در زمان گزینش اسم شرکت موردنظر

در زمان انتخاب اسم شرکت باید به چند مورد مهم توجه کنید که در گزینش نام برای شرکت مفید و حیاتی می باشد .

اسم شرکت نباید از قبل توسط شخصی دیگر به ثبت رسیده باشد در زمان گزینش اسم باید بسیار خلاقانه و با ابتکار اقدام به انتخاب نام کنید تا در زمان ثبت شرکت به مشکل برنخورید .

اسم گزینش شده برای شرکت باید از اسم های اصیل ایرانی برای شرکت باشد و با فرهنگ و معیارهای جمهوری اسلامی هم خوانی داشته باشد و دارای معانی نامناسب نباشند .

برای اطلاع از انتخاب اسم های اصیل ایرانی برای شرکت می توانید با مجتمع ثبتی پایش در ارتباط باشید تا درکم ترین زمان کارشناسان ثبت این موسسه اقدام به گزینش نام اصیل و مناسب برای شرکت شما کنند .

اسامی شرکت باید حداقل دارای ۳ کلمه مجزا باشند . باید در زمان انتخاب اسم شرکت سه سیلابی به خاص بودن یکی از حروف توجه کنید. ثبت شرکت با حروف خاص امکان ثبت شدن بیشتری توسط اداره ثبت اسناد و املاک خواهد داشت  .

برای اطلاع از لیست اسامی سه سیلابی می توانید به سایت مجتمع پایش به نشانی www.payeshsabt.com  مراجعه کنید تا لیست کامل اسامی را مشاهده کنید تا در زمان گزینش اسم بتواند به شما اطلاعات مفیدی را ارائه کند .

در هنگام انتخاب نام برای شرکت موردنظر خود نباید از کلمات مخفف شده استفاده کنید و نیز از بکار بردن اسامی شعرا و دانشمندان قدیمی و معاصر باید اجتناب شود . اگر در گزینش نام شرکت از اسامی و صفاتی مانند برتر ، بهتر ، زیباتر ، خوب و… استفاده کرده اید باید به این موضوع توجه کنید که این کلمات جزو سه سیلاب مطرح شده برای اسم شرکت نمی باشد و باید طبق قوانین انتخاب نام سه حرف دیگر را در اسم شرکت به کار ببرید . در اسامی شرکت ها نباید از نام های شهرها و نیز موضوعات فعالیت شرکت مثل بازرگانی و تجاری و .. استفاده کرد .

جهت به کار بردن بعضی از اسامی نیز باید از مراکز ذی صلاح اقدامات اخذ مجوزشان انجام شود ، این اسامی شامل مواردی چون : بهزیستی ، بانک ، ارشاد ، صندوق ، انجمن ، هولدینگ و …. می باشند .

برای کسب اطلاعات در این زمینه می توانید با مجتمع تخصصی ثبت شرکت و برند پایش تماس حاصل فرمایید و اقدامات ثبت شرکت در کرج و تهران و تمامی شهرستان ها را به کارشناسان حرفه ای مجتمع واگذار کنید تا در حداقل زمان بهترین نام را برای شرکت شما برگزینند و در اختیار شما قرار دهند .

اسم های هنری خاص

به همان شکل که افراد در جامعه دارای نام می باشند و هرکدام را با نامی مشخص خطاب می کنند شرکت نیز دارای اسمی معرف فعالیت های خود خواهد بود . انتخاب اسم برای شرکت در زمان تبلیغات و امور مربوط به کسب درآمد و بازاریابی آن تاثیر بسزایی خواهد داشت . پس برای گزینش آن باید نهایت دقت را به عمل آورد . در همین راستا مجتمع ثبتی حقوقی پایش با تکیه بر تجارب خود در امور ثبت شرکت ها آماده ارائه خدمات به متقاضیان می باشد.

اسم شرکت باید در جامعه قابل انتقال و بازگویی باشد و بتواند سلایق افراد در جامعه را در بر گیرد . بدین منظور باید به آینده کاری شرکت همگام با انتخاب نام توجه کنید زیرا نام مناسب و قابل انتشار برای شرکت باعث سودآوری هرچه بیشتر شرکت در آینده خواهد شد .

اسم های اصیل ایرانی برای شرکت

انتخاب اسم های اصیل ایرانی برای نام نهادن شرکت باعث تداعی شدن و القا شدن حس خوب و اصالت کالابرای مصرف کنندگان خواهد شد . همانطور که در بالا به آن اشاره کردیم نام شرکت باید دارای ریشه فارسی و ایرانی باشد بدین منظور باید در زمان نام گذاری شرکت از اسامی اصیل ایرانی برای شرکت استفاده شود . برای اطلاع از  امکان گزینش نام مناسب برای شرکت و جلوگیری از رد صلاحیت اسم و همینطور مشاهده تمام لیست های اسامی اصیل و دارای ریشه فارسی می توانید به آدرس اینترنتی www.ilenc.ir   مراجعه کنید و یا با یک تماس با مجتمع ثبتی پایش در کم ترین زمان به مقصود خود برسید .

مقررات وضع شده برای تایید نام در اداره ثبت شرکت

در سامانه ثبت شرکت ها گزینه ای برای استعلام نام های شرکت ایجاد شده که متقاضیان می توانند برای جلوگیری از تکراری بودن نام انتخابی و گزینش بهترین اسم شرکت به آن مراجعه کرده و کسب اطلاع کنند . تمامی سامانه های ثبت اسامی شرکت زیرنظر اداره مرکزی در استان تهران می باشند . این موضوع بدین معنی است که تمامی امور مربوط به ثبت شرکت ها در انتها باید به تایید اداره ثبت شرکت ها در تهران برسد و سپس اقدامات ثبت شرکت انجام پذیرد .

ثبت شرکت در کرج

برای انجام امور ثبت شرکت در کرج ابتدا باید تمام مشخصات افراد را که شامل مدارک هویتی سهامداران و افراد عضو در هیئت مدیره شرکت می باشد و هم چنین نشانی شرکت اصلی و میزان اختیارات و  مسئولیت هرفرد در شرکت را مشخص کرده . سپس تعداد ۵ نام گزینش شده را بر اساس اولویت بندی که از قبل با در نظر گرفتن قوانین انتخاب اسم شرکت برگزیدید به کارشناسان ثبت پایش ارائه دهید .

این نام ها بعد از درج در سامانه توسط کارشناسان بررسی خواهد شد و در صورت تایید اسم شرکت تمامی مدارک از جمله اظهارنامه ها و اساسنامه شرکت به همراه اسم تایید شده ثبت خواهد شد و پس از آن تمامی افراد ، شرکت را با اسم منتخب شده خواهند شناخت .

شما متقاضیان ثبت شرکت در کرج می توانید با مجتمع پایش تماس گرفته و با در اختیار گذاشتن مدارک لازم ، تمامی امور ثبت شرکت خود را به مجتمع تخصصی ثبت شرکت پایش واگذار کنید و دیگر نگرانی در زمینه انجام به موقع امور ثبتی خود نداشته باشید .

 انتخاب بهترین اسم شرکت توسط مجتمع ثبتی حقوقی پایش

از اقداماتی که در موفقیت یک شرکت تاثیرگذار می باشد گزینش یک اسم مناسب با فعالیت شرکت می باشد . شاید به این موضوع توجه نکرده باشید ولی اکثریت افراد موفق از اسامی خاص و مناسبی برای شرکت خود استفاده کرده اند و نام شرکت آن ها با هیچکدام از شرکت ها در زمینه کاریشان یکسان نمی باشد . در واقع این شرکت ها دارای نامی منحصربه خود هستند . نام منتخب شده باید قابلیت تلفظ آسان داشته باشد و به راحتی بتوان آن را به یاد آورد . باید اسم شرکت خود را به گونه ای برگزینید که حس متفاوت بودن آن با دیگر رقبا و اسامی شرکت های موجود در جامعه نمایان شود . بدین منظور می توانید از اسامی خاص و اسم های اصیل ایرانی برای شرکت مورد نظر استفاده کنید . گاهی اوقات انتخاب نام شرکت بسیار دشوار می شود و باید از یک کارشناس مجرب در این زمینه یاری گرفت . شما می توانید امور ثبت شرکت در کرج را از ابتدا تا انتهای کار به کارشناسان متخصص مجتمع پایش واگذار کنید تا در زمان انتخاب نام برطبق فعالیت های تخصصی شرکت اقدام به انتخاب اسم برای شرکت شما کرده و در کم ترین زمان امور ثبت شرکت شما را به سرانجام برسانند .

یکی از اهداف مهم مجتمع ثبت شرکت پایش در زمان انجام امور مربوطه ، انتخاب بهترین نام برای شرکت ها می باشد که این کار را با نهایت دقت و تخصص چندین ساله ی خود به صورت حرفه ای برای متقاضیان ثبت شرکت در کشور به سرانجام خواهد رساند.

موسسه ثبتی و حقوقی پایش در طول بیش از ۱۰ سال خدمات تخصصی خود در زمینه مشاوره و انجام امور ثبت و تغییرات شرکت و برندینگ و ثبت اختراع و لوگوسازی واخذ کارت بازرگانی و … همیشه پیشرو و موفق بوده است . این موسسه با به کار بردن آخرین استانداردها در زمینه امور ثبتی و حقوقی همواره با رضایت مشتریان خود همراه بوده است .

مطمئن باشید که با مراجعه به مجتمع تخصصی ثبت شرکت و برند پایش امور ثبت شرکت شما در حداقل زمان و به صورت کاملاً تخصصی به نتیجه خواهد رسید و بدین ترتیب خیال خود را از پیچیدگی های امور ثبت شرکت در کشور آسوده خواهید کرد .

راه های ارتباطی با مجتمع پایش

شعبه کرج : ۳۲۷۱۱۳۲۱ ۰۲۶

شعبه تهران : ۲۶۶۵۵۱۵۶ ۰۲۱

روابط عمومی : ۳۲۷۳۳۴۱۹ ۰۲۶

همراه مجتمع : ۰۹۱۲۳۶۴۲۲۹۳

نمابر : ۳۲۷۳۶۲۷۰ ۰۲۶

ایمیل : info@payeshsabt.com

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو