زیبایی و اعتماد به نفس با لبخند درخشان

منبع: فرزند

179

1399/2/29

20:01


زیبایی و اعتماد به نفس با لبخند درخشان

آن کجا که بعد از بازشدن دهانتان، ردیفی از دندان‌های سفید به‌عنوان گروه سرود لبخند، روی صورتتان نمایان شوند و آن کجا که عده‌ای سرباز زردپوش مانند لشکری شکست‌خورده مشخص شوند.

زیبایی و تمیزی دندان‌ها روی زیبایی ظاهرتان اثر دارد.

بسیاری از افراد به‌خاطر دندان‌های نامرتب یا رنگ‌گرفته، از اعتمادبه‌نفس کافی برای صحبت‌کردن با دیگران برخوردار نیستند. اما ماجرا از این قرار است که دیگر دوران معذب‌بودن و خجالت‌کشیدن از ظاهر دندان‌ها و رنگ‌شان به سر آمده است. چرا؟

چون انبوهی از خدمات متنوع دندان‌پزشکی برای زیباسازی و ازبین‌بردن زردی دندان‌ها وجود دارد. سفید کردن دندان‌ها، استفاده از لمینت و کامپوزیت و خدمات بسیار جدیدی مانند اسنپ آن اسمایل می‌توانند شما را صاحب ردیفی از دندان‌های سفید و تحسین‌برانگیز کنند. در ادامه، از راه‌های داشتن لبخندی درخشان، بیشتر می‌خوانید.

تغییر رنگ و سفید کردن دندان‌ها

لایه‌های جرمی که روی دندان‌ها جای خوش می‌کنند و مشکلات دیگر بهداشت دهان و دندان باعث می‌شود رنگ سفید دندان‌ها تغییر کند. این جرم‌ها زمانی که حسابی ماندگار می‌شوند، رنگ دندان‌ها را تغییر می‌دهند و خلاص‌شدن از دست‌شان هم کار دشواری خواهد بود.

اینجاست که دندان‌پزشکان عزیز، سوپرمن‌وار، وارد گود می‌شوند و با انواع روش‌های موجود، دندان‌ها را سفید و زیبا می‌کنند.

زردشدن دندان با روش‌های گوناگونی قابل‌درمان است؛ اما پیش از آن باید بدانیم که چرا ایجاد می‌شود:

سیگار کشیدن

همه ما بسیاری از عوارض جانبی خطرناک سیگارکشیدن را می‌دانیم. یکی از بدترین‌عواقب آن، همین زرد و خراب‌شدن دندان‌هاست. تخریب دندان‌ها و مخدوش‌شدن ظاهر روی شخصیت فرد و شیوه قضاوت‌کردن دیگران درباره او هم اثر می‌گذارد.

سیگاری که بعضی‌ها عاشقانه دود می‌کنند و به‌فکر آثار منفی‌اش روی سلامت‌شان نیستند، ردیف‌ترین و سفیدترین دندان‌ها را هم به‌مرور زمان زرد و خراب می‌کند و مشکلات متعددی برای سلامت دندان‌ها به وجود می‌آورد.

در بدترین حالت هم سیگار می‌تواند باعث ابتلا به سرطان دهان و حنجره شود. پس ترک سیگار سلامت بدن و زیبایی ظاهر را به سیگاری‌ها بازمی‌گرداند. اگر شما هم سیگاری هستید و دندان‌هایتان به‌واسطهٔ این دوست اعتیادآور و ناباب، زرد و زشت شده است، سریع‌تر آن را کنار بگذارید. جلوی ضرر را هر وقت که بگیرید، منفعت به دنبال خواهد داشت.

نگران زردی و زشتی دندان‌ها هم نباشید؛ چون انواع روش‌های دندان‌پزشکیِ امروز به شما در رفع این مشکلات کمک خواهد کرد.

کافی است به دندان‌پزشک خبره مراجعه کنید و ریش و قیچی را به دستش بدهید؛ مثلا مطب دندانپزشکی دکتر گرشاسب از آن مراکزی است که خیالتان را بابت رفع هر مشکلی درباره سلامت و زیبایی دندان‌ها رفع می‌کند. انواع خدمات زیباسازی دندان‌ها در این مرکز انجام می‌شود.

افزایش سن

همه پیر می‌شوند. از این گریزی نیست. دندان‌های همه هم به‌مرور زمان تخریب می‌شود و دیگر با روزهای اوج زیبایی، تفاوت‌هایی پیدا می‌کند؛ مثلا با افزایش سن، مینای دندان‌ها نازک‌تر می‌شود. این مشکلات می‌تواند باعث زردی دندان و مشکلات دهان و دندان شود. اما در سنین بالا هم امکان سفیدسازی و رفع مشکلات دندان وجود دارد.

فقط یادتان باشد که اثر افزایش سن روی تخریب و زردشدن دندان‌ها زیاد است؛ پس باید سریع و زود برای رفع مشکلات دهان و دندان در سنین بالاتر به متخصص مراجعه کرد. روش‌های متنوعی برای پیشگیری از تخریب و کمک به زیباسازی وجود دارد. این روش‌ها خیال افراد در هر سنی را بابت زیبایی و سلامت دهان و دندان راحت می‌کند.

روش‌های زیباسازی دندان

خبر خوشی که از کلینیک‌های دندان‌پزشکی به گوش می‌رسد، ساده‌بودن عمل‌ها و روش‌های زیباسازی دندان است. بسیاری از افراد در این روزها این عمل‌ها را تجربه کرده‌اند. سفیدکردن دندان‌ها به روش‌های مختلف یا با استفاده از راهکارهای متنوع زیباکردن دندان‌ها، اصلا و ابدا با درد همراه نیست.

مثلا استفاده از لیزر برای سفیدسازی دندان‌ها از روش‌های بی‌دردسر و زودبازدهی است که می‌تواند اعتمادبه‌نفس سردادن خنده‌و قهقهه‌ای جانانه را به شما برگرداند.

روش‌های متنوع دیگری هم وجود دارند که باعث مرتب‌کردن و زیبایی دندان‌هایتان می‌شوند. مثلا کامپوزیت دندان یا لمینت دندان از روش‌های رایجی هستند که این روزها برای زیباترشدن دندان‌ها استفاده می‌شوند.

روش‌های جدیدتر و بی‌دردسرتری هم وجود دارد. درباره اسنپ آن اسمایل چیزی شنیده‌اید؟ این روش یکی از خدمات زیباسازی دندان‌هاست که دردسر کمتری نسبت به کامپوزیت و لمینت دارد.

در این روش، دندان‌پزشک از دندان‌های شما قالب‌گیری می‌کند و به لابراتوار می‌فرستد. در آنجا قالبی ردیف و سفید از دندان‌های شما می‌سازند. با اسنپ آن اسمایل، در کمترین زمان ممکن، روکشی سفید و زیبا برای دندان‌هایتان خواهید داشت.

دندان‌هایتان را دریابید. مطمئن باشید که هرقدر زیبایی و سلامت دندان‌هایتان بیشتر باشد، هم جذابیت چهره‌تان بیشتر می‌شود و هم از شر بیماری‌های پرشماری خلاص می‌شوید که منشأ آنها دهان و دندان است.

منبع: چطور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو