غلامحسین ولدی امروز در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی مجدد قطار مسافربری رشت به تهران و رشت به مشهد مقدس خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های سفر این قطار مسافربری که به دلیل شیوع ویروس کرونا کاهش یافته بود که از اوایل خرداد ماه مجدداً از سر گرفته می‌شود.

مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ با بیان اینکه سفرهای قطار مسافربری گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی بین مسافران انجام می‌شود خاطرنشان کرد: برنامه حرکت قطار از مبدأ رشت به مشهد ساعت ۱۷ و از مبدأ مشهد مقدس به رشت نیز ساعت ۱۹:۳۰ تعیین شده است.

ولدی با اشاره به اینکه برنامه حرکت قطار از مبدأ رشت به تهران و از مبدأ تهران به رشت نیز متعاقباً اطلاع‌رسانی می‌شود تصریح کرد: به‌منظور راحتی و آسایش مسافران در حین سفر اقدامات لازم برای آماده‌سازی سالن‌های چهار تخته در قطار را انجام دادیم.

 راه‌آهن قزوین به رشت، ۵۳ تونل به طول ۲۲ کیلومتر دارد و بزرگترین پل راه‌آهن کشور به طول هزار و ۴۳۰ متر بر روی سد منجیل احداث شده است.

این راه‌آهن در نیمه اسفندماه سال ۱۳۹۷ با حضور رئیس جمهور، اعضای همراه و هیئت خارجی در استان گیلان رسماً به بهره‌برداری رسید و پس از آن سفرهای آن نیز آغاز شد.

راه‌آهن قزوین به رشت به‌صورت یک خطه از ایستگاه سیاه چشمه در شمال غرب قزوین و قبل از شهر تاکستان از خط آهن اصلی تهران به تبریز منشعب شده است.

این راه‌آهن با گذر از روستاهای کوهین و شیرین‌سو در محدوده شهرهای لوشان، منجیل، رودبار، رستم آباد و امامزاده هاشم(ع) به ایستگاه واقع در رشت می‌رسد.