کاهش سرعت شیوع کرونا با این راهکار

112

1399/2/29

23:47


نتایج یک مطالعه در فنلاند نشان داد که ماسک‌ها روند شیوع کروناویروس را کند کرده و در صورت استفاده صحیح و همراه با سایر اقدامات احتیاطی مفیدند، اما نمی‌توانند به طور کامل شیوع آن را از بین ببرند.

کاهش سرعت شیوع کرونا با این راهکار

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ایسنا مرکز تحقیقات فنلاند (VTT) نتیجه گرفته است که ماسک‌های پارچه‌ای تنها از فرد محافظت نمی‌کند بلکه می‌تواند از افراد دیگر در تماس با او محافظت کند.


محققان همچنین دریافتند که در زمینه جلوگیری از ویروس، ماسک پارچه‌ای چندین برابر نسبت به تجهیزات محافظتی حرفه‌ای نامرغوب‌تر عمل می‌کند.
مرکز تحقیقات فنلاند با آزمایش ماسک‌های پلی استری و نخی نتیجه‌گیری کرد که ماسک‌های پلی‌استری به دلیل مقاومت بیشتر در برابر آب و میزان تصفیه حدود ۴۰ تا ۵۰ درصدی در مقایسه با ۲۰ تا ۳۰ درصدی ماسک‌های نخی، گزینه بهتری محسوب می‌شوند. هنوز هیچ مقایسه‌ای نسبت به تجهیزات حرفه‌ای صورت نگرفته است.


به گفته محققان فنلاندی، در حالی که ماسک‌های پلی استری را باید هر هشت ساعت یک بار تعویض کرد، این زمان برای ماسک‌های پارچه‌ای به ۱۰ دقیقه می‌رسد.


با این حال اگرچه پوشیدن روزانه ماسک به طور کامل خطر ابتلا به کرونا را از بین نمی‌برد، اما هنوز هم شمار کلی مبتلایان را کاهش می‌دهد.
محققان تاکید کردند که استفاده همگانی از ماسک می‌تواند کمکی برای بازگشایی زودتر جوامع باشد، اما بدون اقدامات احتیاطی دیگر مانند فاصله‌گذاری اجتماعی، رعایت بهداشت دست‌ها، احتیاط کلی و آگاهی نسبت به این موارد نمی‌تواند مفید واقع شود.


طبق گفته‌های این محققان، ماسک‌ها می‌توانند در فضاهای عمومی شلوغ و پرازدحام مانند حمل و نقل عمومی، صف خرید و سالن‌های انتظار به ابزاری مفید تبدیل شوند.


بنا بر گزارش اسپوتنیک، یافته‌ها حاکی از آن است که به هنگام سرفه، عطسه و صحبت کردن قطرات زیادی از دهان افراد خارج می‌شود، استفاده ماسک‌ می‌تواند مانع از انتقال ویروس به دیگر افراد شود. مورد مهم دیگر انتخاب ماسکی است که تنفس را مختل نکند.


 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو