حذف سهمیه‌ها به کنکور سراسری ۹۹ نمی‌رسد

منبع: برترین ها

88

1399/2/30

13:04


رئیس سازمان سنجش گفت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده بنابراین سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ حذف نمی‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان: رئیس سازمان سنجش گفت: لایحه ساماندهی سهمیه‌های کنکور توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب نشده بنابراین سهمیه‌ها در کنکور ۹۹ حذف نمی‌شود.

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین مهلت ساماندهی سهمیه های کنکور گفت: چند ماه قبل سهمیه های کنکور ساماندهی و به شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد.

او افزود: از ارسال این لایحه به شورا هیچ نتیجه عملی ندیدیم، به همین دلیل سهمیه های کنکور در دفترچه راهنمای ثبت نام آورده شده است.

خدایی ادامه داد: با توجه به این شرایط، حذف سهمیه‌ها به کنکور سراسری ۹۹ نمی‌رسد.

گفتنی است، آذر سال ۹۸ وزرای علوم و بهداشت لایحه ساماندهی سهمیه‌های ورود به مقاطع مختلف آموزش عالی را به هیئت دولت، ارائه کردند. در این لایحه مقرر شده که بخش اعظمی از سهمیه‌های کنکور حذف شوند. این لایحه ترکیبی از مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس شورای اسلامی بود.

بر اساس این لایحه مقرر شد که از ۱۹ سهمیه موجود در کنکور، ۱۶ سهمیه حذف شود و فقط سهمیه مناطق، ایثارگران و منطقه آزاد باقی بماند. با گذشت شش ماه از ابلاغ این لایحه و نزدیک شدن به زمان برگزاری کنکورهای سراسری، هنوز خبری از تصویب نهایی و اجرایی شدن این لایحه نشده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو