رنگ کردن مو در خانه + نکات و ترفندهای حرفه ای و کاربردی

رنگ کردن مو در خانه + نکات و ترفندهای حرفه ای و کاربردی


منبع: زیبامون

376

1399/2/30

13:24


اگر قصد دارید در خانه موهایتان رنگ کنید لازمه قبل از هر اقدامی با نکات و ترفندهایی که در این زمینه وجود داره آشنا بشید و سپس این کار رو انجام بدید. نکات و ترفندهای حرفه ای برای رنگ کردن مو در خانه را در زیبامون بخوانید!

رنگ کردن مو در خانه + نکات و ترفندهای حرفه ای و کاربردی

رنگ کردن موها یکی از کارهای زیبایی هست که تقریبا تمام خانم ها و حتی آقایان در سراسر دنیا به آن علاقه مند بوده و تمایل دارند هر چند وقت یک بار رنگ موهای خودشون رو تغییر داده و از این طریق زیبایی، جذابیت و جوانی خودشون رو بیشتر و بهتر نشان دهند!

رنگ کردن موها یک کار کاملا تخصصی هست و به مهارت و تجربه خیلی زیادی نیاز داره و اگر قصد دارید موهاتون رو با روش ها و تکنیک های جدید رنگ کنید، بهترین کار این هست که حتما به یک سالن زیبایی تخصصی در زمینه رنگ مو مراجعه کنید. زیرا با این کار، علاوه بر اینکه رنگ مویی فوق العاده زیبا و جذاب خواهید داشت، سلامت موهاتون هم حفظ میشه!

اما اگر به هر دلیلی تمایل ندارید به سالن زیبایی مراجعه کنید، میتونید کار رنگ کردن موها رو در خانه انجام بدید به شرط آنکه ابتدا با نکات و ترفندهایی که در این زمینه وجود داره آشنا بشید، اطلاعات خودتون رو در رابطه با رنگ کردن موها در خانه افزایش بدید و بعد از بررسی کردن تمام جوانب کار، موهاتون در خانه رنگ کنید!

ما در این بخش از زیبامون دات کام تمام نکات و ترفندهای حرفه ای که لازمه در رابطه با رنگ کردن مو در خانه بدانید رو برای شما همراهان عزیز گردآوری کرده ایم تا بتونید با استفاده از این نکات، رنگ مویی زیبا و جذاب داشته باشید.

البته لازمه این نکته رو هم بدونید که اگر قصد دارید رنگ موهاتون رو از تیره به بلوند تغییر بدید به چندین فرآیند تخصصی نیاز دارید که نمیشه در خانه انجام داد و باید حتما به سالن زیبایی مراجعه کنید. نکاتی که در ادامه به آن ها اشاره کرده ایم برای تغییر در رنگ مو به اندازه 2 تا 3 درجه روشن تر یا تیره تر هست و نتیجه نهایی کار، چیزی بین رنگ طبیعی موهای شما و عکس روی جعبه رنگ مو خواهد بود.

 

آیا رنگ کردن موها در خانه بی خطر هست؟

بله! تا زمانی که تمام دستورالعمل های موجود بر روی بسته بندی رنگ موها رعایت بشه، رنگ کردن موها در خانه بی خطر هست. اما چند مورد استثنا هم وجود داره:

اگر به تازگی از درمان های مختلف برای موهاتون استفاده کردید و یا اینکه موهاتون رو با استفاده از محصولات مخصوص، فر و کِرلی کردید و مواد مختلف بر روی موهاتون استفاده شده، لازمه حداقل 7 روز بعد از انجام این فرآیندها به سراغ رنگ مو بروید. زیرا اگر بلافاصله بعد از این فرآیندها، از رنگ مو هم استفاده کنید، احتمال آسیب دیدن موها خیلی بیشتر خواهد شد!

 

رنگ کردن مو در خانه

 

حتما بخوانید: اشتباهاتی که در زمان رنگ کردن مو مرتکب می‌شوید

 

برای رنگ کردن مو در خانه به چه مواردی نیاز داریم:

 

  • رنگ مو از بهترین و مورد اعتماد ترین برندهای موجود در بازار
  • برس و کاسه رنگ
  • دستمال مرطوب پاک کننده آرایش
  • کلاه پلاستیکی یا کلاه دوش یک بار مصرف
  • آینه دستی
  • دستکش یکبار مصرف
  • وازلین یا بالم لب

 

بعد از اماده کردن وسایل مورد نیاز برای رنگ کردن موها در خانه، لازمه که با نکات حرفه ای و کاربردی برای این کار آشنا بشید. این نکات رو در ادامه توضیح داده ایم.

 

بهترین سایه رنگ مو رو انتخاب کنید

 

رنگ مو طبیعی

 

همونطور که قبلا اشاره شد برای رنگ کردن موها در خانه شما فقط میتونید رنگ مو طبیعی خودتون رو چند درجه روشن تر یا چند درجه، تیره تر کنید. بنابراین برای انتخاب رنگ مو لازمه ابتدا رنگ موهای خودتون رو از روی کاتالوگ مخصوص رنگ مو پیدا کنید و بعد دو تا سه سایه روشن تر یا تیره تر از رنگ موهای خودتون رو انتخاب کرده و از این رنگ مو جدید، برای تغییر رنگ موهاتون استفاده کنید.

 

حتما بخوانید: رنگ کردن مو در خانه با مواد طبیعی خانگی

 

دو جعبه رنگ مو بخرید

 

جعبه رنگ مو

 

هیچ کسی دوست نداره کاری رو که شروع کرده به دلیل کم بودن مواد اولیه نیمه کاره رها کنه. بنابراین اگر اندازه موهاتون تا سرشانه و یا بلند تر هست و یا اینکه موهاتون حجم و ضخامت زیادی داره، بهتره که دو جعبه رنگ مو تهیه کنید. با این خرید هوشمندانه، خیالتان از بابت کم نبودن رنگ مو راحت خواهد بود و این فرآیند رو بدون دغدغه انجام خواهید داد.

در صورت استفاده نشدن رنگ مو میتونید یا محصول رو برای خودتون ذخیره کنید و در موارد نیاز مورد استفاده قرار بدید و یا در صورت توافق با فروشنده آن را پس دهید.

 

رنگ موهای متنوع رو برای ایجاد رنگ مو ترکیبی و سفارشی مخلوط نکنید

 

ترکیب رنگ مو

 

معمولا ترکیب چند سایه مختلف از رنگ مو توصیه نمیشه! مگر اینکه در این زمینه حرفه ای باشید و یا اینکه از فرد متخصص در این کار در رابطه با ترکیب کردن رنگ موها پرس و جو کرده باشید! معمولا هیچ کدام از کمپانی های تولید کننده رنگ مو تضمین نمی کنند که رنگ حاصل از ترکیب کردن چند رنگ مو، قابل پیش بینی باشه!

در حقیقت وقتی شما فقط از یک رنگ مو هم استفاده می کنید باز هم ممکنه نتیجه کار از چیزی که بر روی بسته بندی یا کاتالوگ رنگ وجود داره، متفاوت باشه! بهترین کار این هست که فقط از یک رنگ مو استفاده کنید و دستورالعمل مربوط به محصول رو به درستی اجرا کنید تا نتیجه مطلوبی به دست بیارید.

 

حتما بخوانید: چگونه مشکلات مربوط به رنگ کردن موها را برطرف کنیم؟

 

تست کردن رنگ مو رو فراموش نکنید

 

رنگ مو بلوند

 

اگرچه این کار معمولا فراموش میشه اما اگر قصد دارید بهترین نتیجه رو از رنگ کردن مو در خانه بگیرید، لازمه تست رنگ مو رو انجام بدید. برای این کار باید چند رشته از مو رو که در قسمت پنهان قرار دارند (مثلا موهای قسمت زیری در پشت سر) رو جدا کنید و مقداری از رنگ مو رو بر روی این قسمت از مو قرار بدید. برای مدت زمان مشخصی صبر کنید و نتیجه کار رو ببینید.

 

لباس قدیمی و راحت بپوشید

برای اینکه لباس هاتون در حین رنگ کردن مو در خانه کثیف نشه، بهتره یکی از لباس های قدیمی رو بپوشید و یا اینکه لباسی که در قسمت جلو دارای دکمه یا زیپ هست رو استفاده کنید تا بتونید به راحتی لباس رو تعویض کنید.

 

محافظت از پوست در برابر رنگ گرفتن

 

وازلین

 

هیچ چیزی بدتر از ایجاد یک خط رنگی بر روی پیشانی نیست! بنابراین لازمه قبل از شروع به کار، خط رویش موها رو با استفاده از مقداری وازلین یا بالم لب چرب کنید تا در حین رنگ کردن موهایتان در خانه، پوست صورت و گردن رنگ نگیرد.

 

ابزارهای مورد نیاز خود را در دسترس قرار دهید

 

وسایل مورد نیاز رنگ کردن مو در خانه

 

مانند یک جراح فکر کنید و تمام وسایل و ابزاری که برای رنگ کردن مو نیاز دارید رو بر روی پیشخوان و در دسترس خود بچینید. دستورالعمل های موجود بر روی رنگ مو رو به دقت بخونید و با تمام مراحل کار و مدت زمانی که باید صبر کنید آشنا بشید. با داشتن این اطلاعات تمام مراحل به درستی انجام خواهد شد.

 

حتما بخوانید: نکاتی برای رنگ کردن مو سفید

 

دستکش اضافی داشته باشید

 

دستکش

 

شما علاوه بر اینکه باید در طول رنگ کردن مو، باید دستکش پلاستیکی بپوشید لازمه در هنگام شستن موها هم دستکش داشته باشید تا پوست دست رنگی نشه. بنابراین بهتره چند دستکش اضافی هم تهیه کنید تا با مشکلی در این زمینه مواجه نشید.

 

برای رنگ کردن مو حتما باید موها خشک باشند

 

موهای خشک

 

متخصصان رنگ مو توصیه می کنند که برای رنگ کردن مو حتما موها رو خشک کنید. زیرا موهای خیس معمولا اشباع از آب هستند و این موضوع ممکنه باعث بشه تا رنگ مو رقیق شده و به خوبی به تارهای مو نفوذ نکنه و در نهایت نتیجه مطلوبی نداشته باشید.

 

استفاده از برس و کاسه رنگ مو رو فراموش نکنید

 

برس و کاسه رنگ مو

 

برای اینکه فرآیند رنگ کردن موها در خانه کاملا حرفه ای باشه لازمه که رنگ مو و اکسیدان مربوط به اون رو در یک کاسه مخصوص و پلاستیکی ترکیب کنید. با این روش هم فرآیند رنگ کردن مو حرفه ای تر میشه و هم کثیف کاری به حداقل خواهد رسید.

 

حتما بخوانید: چگونه موهای چند رنگ را یکدست کنیم؟

 

رنگ کردن مو رو از ریشه مو شروع کنید

 

رنگ کردن مو از ریشه مو

 

معمولا ریشه مو، سالم ترین قسمت مو بوده و برای رنگ گرفتن به زمان بیشتری نیاز داره. پس کار رنگ کردن مو رو بهتره از پشت سر و از ریشه مو شروع کنید و به تدریج رنگ رو به قسمت انتهای مو آغشته کنید. اجازه بدید رنگ مو برای مدت زمان تعیین شده بر روی بسته بندی، روی موها بمونه و بعد با استفاده از شانه پلاستیکی، رنگ مو رو از ریشه تا انتهای مو بکشید تا یکنواخت پخش بشه. استفاده از گیره مو و تقسیم کردن مو هم کمک میکنه تا فرآیند رنگ کردن موها در خانه سریع تر و حرفه ای تر پیش بره.

 

از دو آینه استفاده کنید

 

نگاه کردن در اینه دستی

 

رنگ کردن قسمت پشت موها معمولا کمی سخت هست. برای این کار بهتره از یک آینه دستی استفاده کنید تا بتونید قسمت پشت موها رو در آینه حمام ببینید و هیچ قسمتی از مو رو بدون رنگ باقی نگذارید.

 

موها رو با مسواک هایلایت کنید

 

هایلایت مو

 

یک ترفند هوشمندانه براتون داریم! شما میتونید برای ایجاد هایلایت روی موهاتون از یک مسواک تمیز استفاده کنید و بعد رنگ مو رو با استفاده از این مسواک با ظرافت روی موها بکشید. بهتره از این ترفند بر روی قسمت هایی از مو که در معرض تابش نور خورشید هست استفاده کنید تا درخشندگی موهاتون بیشتر دیده بشه.

 

حتما بخوانید: بلوند و روشن کردن مو بدون دکلره در خانه + روش استفاده از رنگ مو سه صفر

 

پاک کردن لکه های رنگ مو از روی پوست

 

دستمال مرطوب

 

اگر بعد از رنگ شدن مو، لکه هایی از رنگ مو بر روی پوستتون باقی مونده میتونید خیلی راحت این لکه ها رو با یک دستمال مرطوب که مخصوص پاک کردن آرایش هست پاک کنید.

 

پوشیدن کلاه پلاستیکی رو فراموش نکنید

 

کلاه پلاستیکی

 

بعد از اینکه تمام قسمت های مو رو به رنگ مو آغشته کردید، بهتره موها رو با یک کلاه پلاستیک پوشش بدید. این کار نه تنها کمک میکنه تا موها بهتر رنگ بگیریند بلکه مانع از ریختن رنگ مو هم میشه و میتونید در طول مدت زمانی که باید برای رنگ گرفتن مو منتظر باشید، به کارهای روزمره خودتون رسیدگی کنید.

 

از شامپوهای مخصوص موهای رنگ شده استفاده کنید

 

شامپو مخصوص رنگ مو

 

برای اینکه ماندگاری رنگ موهاتون بیشتر بشه، لازمه که تا سه روز بعد از رنگ کردن موها از شامپو استفاده نکنید و تا حد امکان هم موهاتون رو نشویید. بعد از این مدت بهتره شامپو مخصوص موها رنگ شده تهیه کرده و با استفاده از این محصول موهاتون رو شست و شو بدید. زیرا این محصولات نسبت به شامپوهای معمولی، رنگ مو رو از بین نمی برن و رنگ مو جدید شما ماندگاری بیشتری پیدا می کنه.

 

از موها در برابر نور خورشید محافظ کنید

 

رنگ مو نارنجی شده

 

تابش مستقیم نور خورشید بر روی موها باعث میشه تا رنگ مو از بین بره و یا اینکه تغییر رنگ داده و دیگه زیبایی اولیه رو نداشته باشه. بنابراین اگر قرار هست مدت زمان زیادی رو در بیرون از منزل و در معرض تابش نور خورشید باشید حتما با استفاده از کلاه، روسری یا شال، موهاتون رو پوشش بدید تا از آسیب دیدن، نارنجی شدن و رنگ پریدگی موها جلوگیری کنید.

 

سخن آخر

رنگ کردن موها یکی از کارهای کاملا تخصصی هست که به دانش و مهارت زیادی نیاز داره و لازمه که برای داشتن یک رنگ مو جذاب و حرفه ای حتما به سالن های زیبایی تخصصی در این کار مراجعه کنید. اما میتونید با رعایت توصیه ها، نکات و ترفندهایی که در این زمینه وجود داره، در مواقع ضروری موهاتون رو در خانه رنگ کنید؛ به شرطی که قبل از شروع کار اطلاعات خودتون رو در رابطه با این کار افزایش بدید و از افرادی که در این زمینه تخصص و مهارت دارند، مشورت بگیرید و با استفاده از مواد باکیفیت موهاتون رو رنگ کنید.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو