فروشگاه ساز «این چند» یکی از استارتاپ‌هایی است که این بستر فروش را برای صاحبان کالا فراهم کرده تا بدون دغدغه و هزینه های جانبی بتوانند کالاها و محصولات خود را به بصورت اینترنتی به فروش برسانند.

فروشگاه ساز "این چند" (inchand.com) از سال ۹۶ فعالیت خود را به صورت یک بازارگاه یا مارکت پلیس (Market Place)  در حوزه تجارت الکترونیکی آغاز کرد و از همان ابتدا با  رویکرد اشتغال‌زایی و با هدف تسهیل فروش کالا در اینترنت وارد بازار تجارت آنلاین ایران شد. لازم به ذکر است این چند عضو اتحادیه کسب و کارهای مجازی و دارای نشان اینماد ۲ ستاره می‌باشد و کلیه قوانین و فعالیت‌های انجام شده در این سایت منطبق بر قوانین تجارت الکترونیکی و نهادهای مربوطه است.

ویژگی‌های فروشگاه ساز این چند شامل اتصال به درگاه‌های بانکی معتبر و سرویس های حمل‌ونقل، استفاده ازهزاران کالای از پیش ساخته شده جهت تسریع در ورود اطلاعات، امکان ایجاد فروشگاه‌های منحصربه‌فرد به تعداد نامحدود بصورت رایگان، امکان ثبت کالا به صورت نامحدود و رایگان، امکان تغییرات در کلیه ویژگی‌های کالا( موجودی ، قیمت، …) به صورت تکی یا گروهی، ارسال ایمیل و پیامک‌های اطلاع‌رسانی در هنگام ثبت سفارش، مدیریت کیف پول، گردش مالی شفاف و امکان مشاهده ریز صورت‌حساب و کلیه تراکنش‌های مالی، تسویه حساب سریع (۳ روز بعد از تحویل کالا)، پشتیبانی از کمپین‌ها و ترافیک‌های ورودی بالا با زیر ساخت لازم ، کمیسیون پایین بدون هزینه‌های اضافی و مخفی، تبلیغات رایگان در کانال‌های مختلف تبلیغاتی مانند ترب، ایمالز و … است.

فروشگاه ساز این چند

بازارگاه اینترنتی «این چند» بستری برای کسب و کارهایی که کالایی برای فروش دارند فراهم می‌کند. بر این اساس کسب و کارها برای فروش اینترنتی محصولاتشان نیازی به طراحی سایت، اجاره سرور و درگاه ندارند و می‌توانند کالاهایشان را بارگذاری کرده، قیمت‌ها و موجودی‌های آنها را تعیین و بازاریابی و فروش کالاها را در این بازارگاه انجام دهند. وقتی خریدی در سایت ثبت شود فروشنده کالا را مستقیما برای خریدار ارسال می‌کند و پس از تحویل کالا و تایید آن از طرف خریدار مبلغ سفارش با فروشنده تسویه می‌شود.

در این بازارگاه بر خلاف بعضی دیگر که کالا را انبار می‌کنند، ارسال کالا توسط فروشنده‌ها و به‌صورت مستقیم انجام می‌شود. در حال حاضر حدود ۲هزار فروشنده از سراسر کشور در بازار «این چند» فعالیت دارند. بیشتر کالاهای برند که در دسته بندی‌های لوازم خانگی، بازی‌های فکری-آموزشی، مواد غذایی، تجهیزات شبکه، دوربین‌های مدار بسته، موبایل، قطعات کامپیوتر و لوازم جانبی، ابزارهای برقی و لوازم آشپزخانه جای می‌گیرند در این بازارگاه مبادله میشوند. در این بستر فروش، تحویل کالا توسط فروشنده کالا انجام می‌شود؛‌ به علت شیوع کرونا تمامی پرداخت‌های در محل حذف شده و همه پرداخت‌ها باید به‌صورت آنلاین انجام شود.

پول‌های واریزی در یک حساب واسط منتقل می‌شود و بعد از تایید اصالت کالا توسط مشتری و گذشت ۷ روز پول به حساب فروشنده واریز می‌شود. در این بستر فروش اینترنتی، ‌کنترل کیفیت کالا بر عهده خریدار گذاشته‌ شده است.. خریدار طبق هر دسته بندی کالایی ۳ تا ۷ روز مجاز است که در صورت وجود نقص یا عدم اصالت،‌ کالا را مرجوع کند. در صورت وجود هر مشکلی هزینه کالا به همراه هزینه ارسال به خریدار عودت داده می‌شود. «این چند» هم امین خریدار است و هم فروشندگان.