مجموعه نمایشنامه "به وقت پازولینی" آرش سنجابی در راه بازار کتاب

82

1399/2/30

14:32


آرش سنجابی مجموعه نمایشنامه "به وقت پازولینی" را در دست چاپ و نشر دارد.

مجموعه نمایشنامه "به وقت پازولینی" آرش سنجابی در راه بازار کتاب

سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: آرش سنجابی نویسنده و کارگردان تئاتر، با این توضیح که مجموعه "به وقت پازولینی" را برای چاپ به دست انتشارات افراز سپرده به هنرآنلاین گفت: این مجلد 300 صفحه‌ای شامل نمایشنامه‌های "به وقت پازولینی"، "جیرجیرک"، "مرگ فیدل"، "اتوپیا" و "دراکولا" است.

او درباره تم این پنج نمایشنامه‌ اظهارداشت: تم این آثار جریانی است که به خاطر آن تئاتر روی صحنه می‌برم یعنی دغدغه ژانر رئالیسم جادویی و همچنین رسیدن از راوی اول شخص به راوی مرکب؛ مبحثی که در ادبیات بسیار به آن علاقه دارم و همین‌طور فضایی که در آن اسطوره فرق می‌کند؛ یعنی اسطوره رئالیسم جادویی در کارهایی که در آمریکای لاتین و در آمریکای جنوبی روی صحنه می‌رود هم‌چون کارهای فوئنتس و دیگران که فضا و اسطوره فرق می‌کند.

سنجابی که ارتباط برقرار کردن مخاطب با اثر در همان وهله نخست برایش اهمیت زیادی دارد، افزود: از این مجموعه فقط نمایشنامه "دراکولا" به روی صحنه نرفته است که امیدوارم امسال اجرا شود.

او که دو رمان نیز آماده چاپ دارد، تصریح کرد: "پیشوا" و " انقباض عضله بازوی راست" عناوین این دو رمان است. نوشتن اثر اول کمتر از یک سال طول کشید ولی نگارش دومی چهار سال به طول انجامید. "آخرین انار دنیا" نیز نام رمانی به قلم بختیار علی است که آن را ترجمه کردم و از سوی انتشارات افراز نشر یافت و به تازگی چاپ دوازدهم آن به بازار کتاب عرضه شده است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو