پراید و ۴۰۵ تا شهریور از رده خارج می‌شوند

منبع: برترین ها

58

1399/2/30

16:26


رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: تا نیمه نخست سال جاری خودروهای پراید و ۴۰۵ از رده خارج می‌شوند.

خبرگزاری ایرنا: رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی گفت: تا نیمه نخست سال جاری خودروهای پراید و ۴۰۵ از رده خارج می‌شوند.

سردارسیدکمال هادیانفر در پاسخ به این سئوال که از چه اقداماتی برای حذف خودروهای فاقد ایمنی که سهم بسیاری در تصادفات دارند، انجام داده اید با توجه به اینکه این این مساله از دغدغده های اصلی شما بوده، افزود: یکی از اقدامات ما در حوزه تصادفات پیگیری دلیل تصادفات در ۱۱سال گذشته بود که بر اساس تجزیه و تحلیل مشاهده شد که از گذشته فراوانی وسائل نقلیه کشنده در تصادفات پراید و ۴۰۵ بوده است.

وی ادامه داد: براین اساس از مسیر تولید خارج شدن این دو خودرو از موضوعات جدی بود که در جلسات متعدد با معاون اول رئیس جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین خودروسازان و سازمان استاندارد، به این نتیجه رسیدم که تولید این خودروها باید متوقف شود.

سردار هادیانفر تصریح کرد: البته خودروسازان توجیحاتی داشتند که برای ما به صورت مکتوب نوشتند و راهور نیز با دلایل فنی آمار و تحلیل هایی را گزارش کرد که در نهایت در جلسات حضوری به این نتیجه رسیدیم که بر اساس یک برنامه زمان بندی شده که شرکت های سایپا و ایران خودرو ارائه کردند، مقرر شد یکسری از خودروهای پراید در اسفند ماه سال ۹۸ از رده خارج شود.

رئیس پلیس راهور ناجا ادامه داد: در جلسات اخیر نیز براساس گزارشی که دریافت کردیم و رسانه ای نیز شد، مدل دیگری از پراید از رده خارج شد و فقط یک مدل ۱۳۳ مانده که براساس تعهد شرکت آخرین محصول خود را براساس تعهداتی که به مردم داده اند و ثبت نامی جدیدی ندارند، مرداد ماه امسال از رده خارج می شود، در واقع سه دستگاه از پراید با هر پلتفورمی که دارد از رده خارج می شود البته دو دستگاه خارج شده و آخرین مورد سری دوم بعد از تولید، ازرده خارج شده و خط تولید آن جمع شود.

وی با بیان اینکه خودروی پراید ۱۳۳ مرداد امسال از رده خارج می شود، گفت: از مرداد ماه به بعد دیگر خودرویی به نام پراید نداریم البته در این بخش در جلسات متعدد از وزیر صنعت، معدن و تجارت و همچنین مدیرعامل سایپا خواستیم به جهت اینکه این وسیله در توان خرید قشر ضعیف است، خودروی جایگزین با ایمنی بیشتر تولید کنند.

سردار هادیانفر گفت: همچنین این مساله مطرح شد تا قشر ضعیف جامعه بتوانند از خودروهای ایمن با تسهیلات خاص استفاده کنند، همچنین در مورد خودروی ۴۰۵ نیز در جلسات سال گذشته و اخیر با مدیران ایران خودرو مقرر شد تا تابستان این خودرو نیز از رده خارج و محصولات دیگری جایگزین آن شود.

مرجع مشخصی برای اعلام قیمت واحد خودروها وجود ندارد

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی در موردافزایش قیمت خودرو نیز گفت: افزایش قیت خودرو تابع بحث پراید نیست چون همه خودروها افزایش قیمت داشته و یک بحث اقتصادی است، بر این اساس قیمت خودرو نیز تابع شرایط اقتصادی کشور است و این مساله وابسته به پراید و غیر پراید نیست.

سردار هادیانفر افزود: اکنون همه خودروها به نوعی تفاوت قیمت فاحشی بین قیمت کارخانه و بازار آزاد دارند و هنوز مرجع مشخصی در کشور نیست که یک قیمت واحد و به روز اعلام کند تا تفاوت قیمت کارخانه و بازار آزاد ازاد را کاهش دهد.

وی تاکید کرد: افزایش قیمت خودرو از موضوعات اقتصادی است و به حیطه کار ما ارتباطی ندارد و هیچ ارتباطی به خود پراید ندارد و در خودروهای دیگر نیز این موضوع حاکم است و در قیمت خودروها تفاوت قیمت بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون وجود دارد، بر این اساس در بازار آزاد باید با توجه به شرایط اقتصادی کشور، نرخ گذاری و فاصله ایجاد شده را به نوعی مدیریت کرد و مطمئنا مردم هم از عدم تولید خودروی نا ایمن استقبال می کنند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو