سندرز مجددا به ترامپ حمله کرد

منبع: برترین ها

84

1399/2/30

17:47


سناتور برنی سندرز با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ تاکید کرد: ما به گزافه گویی، دروغ پردازی و لفاظی بیشتر از سوی کاخ سفید نیازی نداریم، بلکه ما نیازمند یک سیاست ملی هستیم که بر پایه علم باشد.

ایسنا نوشت: سناتور برنی سندرز با انتقاد از سیاست‌های دولت ترامپ تاکید کرد: ما به گزافه گویی، دروغ پردازی و لفاظی بیشتر از سوی کاخ سفید نیازی نداریم، بلکه ما نیازمند یک سیاست ملی هستیم که بر پایه علم باشد.

برنی سندرز، از سناتورهای مستقل آمریکا در یک سری پیام‌های توییتری نوشت: رسوایی حال حاضر این است که ما سیاست ملی بر پایه علم، افزایش آزمایش و تعامل با بحران‌های پیش رو نداریم. در عوض، ما رئیس جمهوری داریم که همگان را در جهان بابت این مشکلات سرزنش می‌کند، الا خودش را.

او ادامه داد: پیش از این بحران، نیمی از مردم ما فقط با دریافت هر ماه حقوقشان امورات می‌گذراندند. ده‌ها میلیون تن از هیچ نوع بیمه سلامتی برخوردار نیستند. حدود 40 میلیون تن در فقر به سر می‌بردند. 500 هزار تن کارتن خواب بودند. نمی‌توانیم "به آن وضعیت عادی بازگردیم." ما باید رو به جلو حرکت کنیم و اقتصادی را به وجود آوریم که به نفع همه باشد.

سندرز درباره احتمال ساخت واکسن کرونا هم نوشت: بیایید امیدوار باشیم که بعد از آزمایش‌های بالینی، اثرگذاری چنین واکسنی تایید شود. اگر اینطور باشد، دولت واشنگتن باید برای یک قیمت منصفانه با شرکت تولیدکننده وارد گفت‌وگو شود و بعد این واکسن را به طور رایگان میان آمریکایی‌ها توزیع کند. هیچکس نباید به دلیل اینکه پول ندارد که یک واکسن نجات دهنده را تهیه کند، بمیرد یا بیمار شود.

این سناتور که به تازگی از رقابت انتخاباتی 2020 آمریکا کنار کشیده است، افزود: بله. ما می‌توانیم و اقتصاد را بازگشایی خواهیم کرد اما این کار باید با حفظ ایمنی انجام شود. ما به گزافه گویی، دروغ پردازی و لفاظی بیشتر از سوی کاخ سفید نیازی نداریم. ما نیازی نداریم که 50 ایالت آمریکا در مسیرهای متفاوت حرکت کنند. ما به یک سیاست ملی نیاز داریم که بر پایه علم باشد.

سندرز تاکید کرد: اگر موردی باشد که امید داشته باشم ما از این تجربه دردناک بیاموزیم، شاید این باشد که اقتصاد و دولتی را به وجود آوریم که به نفع همگان کار کند، نه فقط تعداد معدود و ثروتمند از حامیان مالی کمپین‌های انتخاباتی.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو