ورزش های هوازی برای مغز مفید است

ورزش های هوازی برای مغز مفید است


منبع: بیتوته

216

1399/2/31

07:54


ورزش های هوازی برای مغز مفید است



ورزش های هوازی,فواید تمرین های ورزشی برای مغز

فواید تمرین های ورزشی برای مغز

 

امروزه، همه می دانند که تمرین های ورزشی ساختار و عملکرد مغز را تغيير می دهند.این که بهترین نوع ورزش برای مغز چیست، سوالی است که پاسخش را در مقاله پیش رو می خوانید.

 

مطالعاتی که بر روی حیوانات و انسانها صورت گرفته نشان می دهد که فعالیت های جسمی، حجم مغز را به صورت کلی افزایش می‌دهند و میتوانند حفره هایی را که به علت بالا رفتن سن در ماده ی سفید و خاکستری مغز به وجود می آید ، کاهش دهند.

 

تنها با 30 دقیقه انجام تمرین های ورزشی مغز از فایده های آن سود خواهد برد.

 

فواید تمرین های ورزشی برای مغز

- بهبود قدرت تصمیم گیری و حل مسئله

- جلوگیری از بیماری افسردگی

- افزایش انرژی

- تقویت اراده

- رشد مغز

- ایجاد انعطاف پذیری احساسی به استرس

- کنترل احساسات

- محافظت از قلب و عروق و جلوگیری از سکته مغزی 

- افزایش خلاقیت

- بهبود گردش خون

- روند پیری سالم

 

ورزش های هوازی,فواید تمرین های ورزشی برای مغز

بهترین نوع ورزش برای مغز

 

انجام ورزش هوازی همان طور که برای قلب موثر است برای مغز هم موثر است. بعضی از فواید این ورزش مثل بهبود وضعیت روحی امکان دارد در عرض چند دقیقه ظاهر شود ولی بروز سایر فواید مانند تقویت حافظه می تواند چند هفته طول بکشد.

 

این بدان معنی است که بهترین نوع ورزش برای ذهن انجام هر نوع ورزش هوازی است که بتوان دست کم 45 دقیقه پشت سر هم انجام داد.

 

بدین ترتیب به لحاظ فوایدی که به دنبال آن هستید میتوان یک پیاده روی سریع و یا دویدن اهسته را به زندگی روزانه خویش اضافه کنید.

 

بسته به فوایدی که به دنبال آن هستید، میتوانید پیاده روی سریع یا دویدن اهسته را به برنامه روزانه خویش اضافه کنید. یک مطالعه آزمایشی در اشخاص مبتلا به افسردگی شدید نشان داده است که تنها ۳۰ دقیقه پیاده روی با تردمیل برای ۱۰ روز پی درپی، میتواند سبب کاهش قابل توجه علایم بالینی بیماری افسردگی شود.

 

ورزش های هوازی,فواید تمرین های ورزشی برای مغز

ورزش های هوازی بهترین نوع ورزش برای مغز

 

انجام ورزش هوازی میتواند به افرادی که به افسردگی بالینی مبتلا نیستند کمک کند تا با کاهش سطح هورمون های طبیعی استرس بدن مثل آدرنالین و کورتیزول استرس کمتری حس کنند.

 

ترکیب دو ورزش هوازی و استقامتی، بهترین نتیجه را در پی دارد. انجام ورزش هوازی با افزایش مقدار هیپوتالاموس رابطه داشت؛ هیپوتالاموس منطقه ای از مغز است که با یادگیری و حافظه رابطه دارد.

 

تحقيقات نشان می دهد که اشخاص سالم بالای ۵۰ سال باید ۴۵ دقیقه تا یک ساعت تمرین هوازی هر تعداد روزی در هفته که برای شان امکان پذیراست انجام دهدند.

 

چنانچه شما قبلا از نظر جسمی فعال بودید، امکان دارد لازم باشد شیوه جدیدی را امتحان کنید تا بتوانید بهترین اثرات را از ترکیب فعالیت های هوازی و مطالعه به دست آورید. مثلا ، چنانچه قبلا در یک تیم بیس بال بازي می کردید، امکان دارد این نوع شیوه بهترین راه برای مطالعه کردن نباشد.

 

ورزش های هوازی,فواید تمرین های ورزشی برای مغز

انجام تمرین های ورزشی مغز

 

در عوض پرش و پرتاب توپ داخل سبد را امتحان کنید و ببینید که آیا تأثير بیشتری دارد یا نه. هنگامی که صحبت از حفظ اطلاعات و یادآوری به میان می آید، به احتمال زیاد انواع مختلف ورزش های هوازی، فواید مختلفی را ارائه می دهند. ببینید کدام ورزش روی شما تأثير بیشتری دارد.


 

قبلا ثابت شده است که ورزش کردن میتواند خلق وخو ، تمرکز و سلامت جسمانی را بهبود بخشد، حتی چنانچه قابلیت شما در یادگیری را افزایش ندهد. هیچ علتی وجود ندارد که لااقل ورزش کردن را امتحان نکنید! نوع فعالیت جسمانی را که برای سطح امادگی شما مناسب است، پیدا کنید و آنرا با مطالعه ترکیب کنید.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو