شرکت‌های هرمی همچنان قربانی می‌گیرند

منبع: برترین ها

116

1399/2/31

10:10


شرکت‌های هرمی موسوم به کیونت همچنان با عناوین و وعده‌های مختلف فعالیت می‌کنند و با اغفال جوانان دست به کلاهبرداری از آنها می‌زنند.

روزنامه شرق: شرکت‌های هرمی موسوم به کیونت همچنان با عناوین و وعده‌های مختلف فعالیت می‌کنند و با اغفال جوانان دست به کلاهبرداری از آنها می‌زنند.

به گزارش خبرنگار ما، روز پانزدهم اردیبهشت زنی با مراجعه به پلیس آگاهی تهران بزرگ از مفقودشدن برادر 28 ساله‌اش به نام وحید خبر داد.

شاکی در تشریح اتفاق رخ‌داده به کارآگاهان پلیس گفت: برادرم حدود چهار ماه پیش برای استخدام و کار در پایتخت به دعوت یکی از دوستانش به تهران آمد و یک هفته بعد از مراجعه مبلغ 800 میلیون ریال از خانواده درخواست کرد تا به‌عنوان ضمانت حسن انجام کار و هزینه رهن ملک بپردازد. این مبلغ را به حساب وی واریز کردیم. پس از آن ارتباطش با خانواده قطع شده است و در این مدت فقط هرازچندگاهی با تلفن همراه تماس می‌گیرد و سپس گوشی خود را خاموش می‌کند.

تحقیقات اولیه نشان داد وحید در حال همکاری با شرکت‌های هرمی است. کارآگاهان اداره چهاردهم پلیس آگاهی برای شناسایی مخفیگاه این جوان وارد عمل و متوجه شدند او در محلی در غرب تهران ساکن است.کارآگاهان در ادامه تحقیقات پلیسی پی بردند وحید در حوالی خیابان جمهوری تردد دارد که با کنترل عبورومرور افراد به این خیابان موفق شدند او را مشاهده و در یک عملیات پلیسی دستگیر کنند.

وحید پس از بازداشت اعتراف کرد جذب شرکت هرمی کیونت شده و 800 میلیون ریال را در شرکت سرمایه‌گذاری کرده است و در این مدت حق خروج از منزل و تماس با خانواده‌اش را نداشته و هر چند روز یک‌بار اجازه داشته با خانواده‌اش تماس بگیرد.سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت، با تأیید این خبر گفت: متهم برای اخذ دستور قضائی به دادسرای ناحیه 31 تهران معرفی شد و تحقیقات پلیسی برای شناسایی سایر اعضای این شرکت و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.در پرونده‌ای دیگر 28 عضو یک شرکت فاقد مجوز که به شیوه شرکت‌های هرمی مشغول عضوگیری و مجموعه‌سازی در تهران بودند، دستگیر شدند.

در پی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی‌بر اینکه شرکتی در حوالی خیابان پیروزی مشغول عضوگیری برای خریدوفروش لوازم و پرداخت پورسانت است و ادعا می‌کند هر فرد با پرداخت مبلغی می‌تواند سرمایه‌گذار باشد، بررسی موضوع در دستور کار تیمی از کارآگاهان قرار گرفت.با شناسایی محل شرکت، تحقیقات پلیسی آغاز و مشخص شد دو نفر با افتتاح شرکتی بدون مجوزهای قانونی، در حال عضوگیری و پرداخت پورسانت هستند و هر فرد با پرداخت 16 میلیون و 500 هزار ریال عضو شرکت می‌شود.

در ادامه تحقیقات پلیسی مشخص شد این شرکت تاکنون 28 عضو گرفته و هفت نفر از این افراد زنان جوان هستند. بررسی‌های دقیق‌تر نشان از این داشت که دو عضو اصلی این باند به سبک شرکت‌های هرمی در حال عضوگیری هستند.با هماهنگی‌های قضائی، هر دو عضو اصلی این شرکت به همراه سایر اعضای این باند دستگیر و پس از بازجویی‌های تکمیلی به دادسرای ناحیه 31 معرفی شدند.سرهنگ تقی‌پور دراین‌باره گفت: دو عضو اصلی این شرکت با صدور قرار قانونی مناسب به زندان معرفی و سایر اعضای این شرکت با قرار کفالت آزاد شدند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو