ناصر ایمانی، تحلیلگر سیاسی اصولگرا معتقد است که حزب موتلفه برای نشاندن میرسلیم بر کرسی ریاست مجلس یازدهم با جریان احمدی نژاد یا هر طیف دیگر ائتلاف نخواهد کرد و اگر چنین باشد حزب موتلفه اسلامی باید آن را رسما اعلام کند و نمی توان گمانه زنی کرد. او معتقد است اگر جلسه و نشستی هم بین میرسلیم با وزرای احمدی نژاد  پایداری ها برگزار می شود به این دلیل است که آنها به دنبال جلب نظر یکدیگر هستند و این کار با ائتلاف فرق می کند.

ناصر ایمانی در گفتگو با خبرآنلاین گفت: آقای میرسلیم کاندیدای حزب موتلفه اسلامی است و اگر این حزب اعلام کند با فلان افراد یا جریان های درون مجلس برای ریاست میرسلیم، ائتلاف می کنیم، آن وقت می توان گفت که ائتلافی صورت گرفته اما اینکه میرسلیم در جلسه ای بوده که افراد یا جریان های دیگر هم حضور داشتند که حالا قبلا هم وزرای آقای احمدی نژاد بودند، به معنای ائتلاف میرسلیم با وزرای احمدی نژاد نیست.

وی ادامه داد: در عین حال تصور نمی کنم میرسلیم اینکار را انجام دهند هرچند ایشان در تدارک جلب نظر برخی نمایندگان مجلس یازدهم است و این موضوع امری طبیعی است اما اینطور نیست که بخواهد با افرادی همچون جریان آقای احمدی نژاد ائتلاف کند.

ایمانی گفت: به هرحال ایشان می خواهد کاندیدای ریاست مجلس شود و هرکس به دنبال این پست است هر تلاشی می کند.

این تحلیلگر سیاسی اصولگرا خاطر نشان کرد: زمانی هم که آقای لاریجانی می خواستند رئیس مجلس شوند حتی مطرح بود که با جریان اصلاح طلب هم رایزنی کردند؛ بنابراین آقای میرسلیم هم تلاش خود را می کند اما این کار به معنای ائتلاف با سایر جریان ها نیست. از سویی من هنوز نمی دانم آقای احمدی نژاد جریانی درون مجلس یازدهم دارد یا خیر؛ این موضوع هم محل بحث است و من فکر نمی کنم اینطور باشد.

وی تاکید کرد: به هرحال جلب نظر منتخبان مجلس برای رسیدن به کرسی ریاست با ائتلاف کردن کاملا متفاوت است. ائتلاف به این معناست که از نظر سیاسی با جریان یا طیفی یکی شوید اما افراد در جریان جلب نظر نمایندگان ممکن است به دنبال جلب نظر چهره های اصلاح طلب و مستقل مجلس هم باشند و این به معنای یکی شدن و دادن امتیاز به آنها نیست.