بررسی دوربین کانن ۸۰D و قابلیت های این دوربین برای عکاسی و فیلم برداری

بررسی دوربین کانن ۸۰D و قابلیت های این دوربین برای عکاسی و فیلم برداری


منبع: آرگا

179

1399/2/31

17:43


دوربین کانن ۸۰D یک دوربین میان رده است که در عین میان رده بودن قابلیت ها و کیفیت دوربین های بالا رده را در اختیار عکاسان قرار میدهد. این دوربین مخصوص افراد و عکاسان مبتدی است که می خواهند به راحتی عکس های خود را ثبت کنند. در ادامه با بررسی دوربین کانن ۸۰D با ما همراه باشید.

دوربین کانن ۸۰D یک دوربین SLR است که در رده متوسط در بین دوربین ها قرار دارد. SLR در واقع به دوربین هایی گفته می شود که در عین اقتصادی بودن قابلیت دوربین های پیشرفته را نیز دارا می باشد. این دوربین در سال ۲۰۱۶ عرضه شده است و مناسب کسانی است که طعم عکاسی با یک دوربین دیجیتالی را بچشند. این دوربینن یک دوربین محگم و قوی و همچنین در بین هم رده های خود بسیار با کیفیت است. دوربین کانن ۸۰D نسبت به دیگر دوربین ها قیمت کمتری دارد اما کم بودن قیمت آن تاثیری بر کیفیت آن ندارد. در ادامه با بررسی دوربین کانن ۸۰D با ما همراه باشید.

بررسی طراحی ظاهری و بدنه

در بررسی دوربین کانن ۸۰D مشخص شد که این دوربین دارای ابعاد ۱۳۹ میلیمتر در ۱۰۵ میلیمتر در ۷۷۸.۵ میلیمتر است. همچنین وزن این دوربین به ۷۳۰ گرم می رسد. این دوربین با ابعاد متناسبی که دارد برای در دست گرفتن بسیار عالی است حتی افراد با دست های بزرگ نیز می توانند این دورربین را در دست بگیرند.

کانن 80D و مشخصات ظاهری این دوربین عالی

در طراحی بدنه نیز از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده شده است که تا حدودی نیز این دوربین را ضد آب می کند. در این دوربین از دو چرخ کنترل استفاده شده است که یک چرخ در بالای دستگیره دوربین و دیگری در پشت دوربین قرار داده شده است که به آسانی قابل چرخش هستند. این دوربین دارای یک دکمه ی اختصاصی Q است که در پشت صفحه قرار دارد که صفحه Quick control را باز می کند. صفحه Quick control برای استفاده دوربین در سه پایه و همچنین برای افراد مبتدی بسیار مناسب و کاربردی است. این دوربین مجهز به اتصال WiFi است که شما می توانید به راحتی با متصل کردن این دوربین به گوشی هوشمند، رایانه، چاپگر و دستگا های دیجیتالی دیگر عکس های خود را با آن ها به اشتراک بگذارید.

دوربین کانن 80d

همچنین در بررسی دوربین کانن ۸۰D مشخص شد که این دوربین به غیر از اتصال WiFi دارای NFC نیز است که به شما این امکان را می دهد که تصاویر خود را با دستگاه هایی که با NFC ساز گار هستند به راحتی و با کنار هم قرار دادن دوربین و دستگاه ساز گار به اشتراک بگذارید. دوربین کانن ۸۰D مجهز به GPS نیز است که در حین عکس گرفتن مختصات منطقه عکاسی را بر روی عکس درج می کند. البته این قابلیت را باید با متصل کردن دوربین به یک دستگاه دیگر همگام سازی کنید. در پشت دوربین کانن ۸۰D یک صفحه نمایش وجود دارد که عکس های گرفته شده را می توانید در آن مشاهده کنید.

صفحه نمایش دوربین کانن ۸۰D

در بررسی دوربین کانن ۸۰D مشخص شد که صفحه نمایش این دوربین از نوع LCD با نسبت دید ۳:۲ است.شما می توانید عکس هایی که با این دوربین میگیرد را در این صفحه نمایش با وضوح خوب مشاهده کنید. این دوربین دارای یک صفحه نمایش انعطاف پذیر است که به قابلیت تصاویر زنده در در عکاسی و فیلم برداری کمک می کند. در بررسی دوریبن کانن ۸۰D مشخص شد که صفحه نمایش این دوربین از نوع لمسی با قابلیت اجرای چند لمسی مانند زوم دو انگشتی و بالا و پایین کشیدن برای انتخاب حالت عکاسی مانند ردیابی چهره، تغییر تنظیمات و … است.

بررسی دوربین کانن 80D و صفحه نمایش ان

این صفحه نمایش لمسی مانند صفحه نمایش های تبلت و گوشی های هوشمند عمل خواهد کرد. همچنین شما می توانید با یک بار ضربه زدن به این صفحه نمایش عکس بگیرید که این قابلیت در هنگام خرابی شاتر دوربین بسیار مناسب است. در بررسی دوربین کانن ۸۰D در کل استفاده از این صفحه نمایش کار عکاسی با دوربین کانن ۸۰D را جذاب و جالب تر می کند.

ویژگی ها و حالت های عکاسی دوربین

این دوربین نیز همانند بسیاری از دوربین های همرده که برای عکاسان و افراد مبتدی ساخته شده است دارای تعدادی حالت عکاسی خودکار برای مبتدی ها است. از جمله ی این قابلیت ها می توان به حالت پرتره، کلورآپ، ورزشی و … اشاره کرد. البته در این دوربین حالت های نیمه خودکار و دستی نیز وجود دارند که کنترل بیشتری را می توانید بر دوربین و عکاسی داشته باشید.

دوربین کانن 80D و حالت های عکاسی این دوربین نیمه حرفه ای

علاوه بر این قابلیت ها، قابلیتی با عنوان Basic+ در این دوربین قرار دارد که یک محیط خلاقانه را برای تصاویر در حین عکس برداری ایجاد می کند. همچنین در بررسی دوربین کانن ۸۰D مشخص شد که این دوربین دارای قابلیت فوکوس خودکار ۶۵ نقطه ای و مجهز به حساسیت EV-3 در محیط کم نور است که شما می توانید در محیط های کم نور نیز حتی از سوژه های متحرک عکس برداری کنید.

اقلام موجود در جعبه دوربین

جعبه گشایی دوربین کانن 80D

بررسی دوربین کانن ۸۰D مشخص شد که در داخل جعبه این دوربین یک دفترچه راهنما وجود دارد که شما می توانید از این دفترچه برای راهنمایی استفاده کنید. همچنین یک لنز از نوع ۵۵-۱۸ Stm در داخل جعبه برای استفاده در دوربین قرار دارد که لنز استاندارد و خوبی است. یک باتری دوربین نیز با خرید این دوربین دریافت خواهید کرد. یک شارژر برای شارژ باتری دوربین و یک بند نیز در داخل جعبه قرار دارد. و در آخر نیز دوربین اصلی را پس از باز کردن جعبه مشاهده خواهید کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو