معرفی قابلیت‌های Samsung Health برای مدیتیشن و کاهش اضطراب

منبع: فوت و فن

168

1399/2/31

21:40


معرفی قابلیت‌های Samsung Health برای مدیتیشن و کاهش اضطراب

وقتی گوشی‌ هوشمندتان آرامش ‌بخش می‌شود

 

تاثیرات مثبتی که مدیتیشن و مراقبه در ایجاد آرامش روحی و تمرکز ذهنی افراد دارد موجب شده تا بسیاری برای مقابله با اضطراب‌ها و استرس‌های زندگی روزانه به سراغ این فعالیت‌ها بروند. به خصوص در این روزها که همه ما با نگرانی‌هایی در مورد سلامتی خود و خانواده‌مان روبرو هستیم، مدیتیشن و مراقبه یکی از بهترین راهکارها برای رفع این تشویش‌ها و نگرانی‌ها محسوب می‌شود. روزهایی که خیلی از افراد ساعات بیشتری را در خانه و کنار خانواده می‌گذرانند بهترین زمان است تا با انجام تمرینات مدیتیشن به شکل گروهی یا فردی افکار منفی و ناراحت‌کننده را از خودمان دور کنیم.

خبر خوب اینکه برای انجام مدیتیشن و مراقبه لازم نیست به مکان خاصی بروید یا مربی ماهری داشته باشید، تنها کافیست از قسمت مراقبه (Mindfulness) در اپلیکیشن دستیار سلامت سامسونگ (Samsung Health) تمرینات و راهنمایی‌های لازم را قدم به قدم انجام دهید و از تاثیرات مثبت آن بهره‌مند شوید.

سامسونگ سال گذشته همکاری خود را با اپلیکیشن Calm که یکی از پرطرفدارترین و بهترین برنامه‌های آموزش و راهنمای مدیتیشن است، آغاز کرد. در نتیجه این همکاری، خدمات برنامه Calm در اپلیکیشن Samsung Health ادغام شد تا کاربران برنامه دستیار سلامت سامسونگ، علاوه بر قابلیت‌هایی همچون رهگیری فعالیت‌های بدنی، نظارت بر میزان کالری دریافتی در طول روز، نظارت بر میزان خواب و… که به تناسب اندام کاربران نظارت دارد، برای داشتن ذهنی آرام و به دور از استرس، یک مربی هوشمند و آگاه نیز در گوشی هوشمند خود داشته باشند.

کاربران برنامه Samsung Health با ورود به بخش Discover این اپلیکیشن می‌توانند وارد قسمتMindfulness  شوند و از قابلیت‌های این بخش برای آرامش روحی و ذهنی خود کمک بگیرند.

با ورود به بخشMindfulness  وارد فضایی جدید شبیه به صفحه خانگی گوشی هوشمند خود می‌شوید که می‌توانید عکس زمینه دلخواه خود را از میان تصاویر پیشنهادی انتخاب کنید. در این صفحه سه گزینه مراقبه (Meditate)، داستان‌های خواب‌‌ (sleep stories) و موسیقی (Music) پیش روی شما قرار می‌گیرد.

در بخش مراقبه تمرینات مربوطه در دسته‌های گوناگون تقسیم شده و با پخش هر کدام از آنها می‌توانید تمرین‌ها را با صدایی آرامش بخش گوش و انجام دهید.

تمرین‌های مدیتیشن و مراقبه از بهترین کارهایی است که می‌توانیم در زمانی کوتاه حدودا ۱۰ دقیقه‌ای انجام دهیم و خود را برای انجام کارهای روزانه آن هم بدون استرس و نگرانی آماده کنیم. براساس مطالعات انجام شده این تمرینات چنانچه استمرار داشته باشند می‌توانند موجب افزایش تمرکز حواس و خلاقیت و تقویت حافظه شوند و زمینه کاهش اضطراب، فشارهای روحی و استرس و رفع احساس افسردگی را فراهم کنند.

تمرینات مدیتیشن و مراقبه در اپلیکیشن Samsung Health در بخش‌های خواب، اضطراب، خود مراقبتی، آرامش درونی، تمرکز، هیجان، بخش مخصوص کودکان و… تقسیم شده است.

بخش دیگری که در صفحه Mindfulness  می‌بینید به خوابیدن راحت و آسوده اختصاص دارد. در این بخش داستان‌هایی با موضوعات گوناگون مثل قصه‌های کودکان (Kids)، داستان های طبیعت (nature)، زندگی‌نامه‌ها و… قرار داده شده تا در ساعات پایانی شب و در زمان خواب آنها را گوش کنید. در پلیر این بخش قابلیتی وجود دارد که می‌توانید زمانی را تعیین کنید تا پس از مدتی پخش داستان قطع شود.

در بخش موسیقی، کاربران اپلیکیشن Samsung Health به صدها ساعت موسیقی آرامش بخش دسترسی دارند که در دسته‌بندی‌های متنوع صداها یا آهنگ‌های طبیعت، آهنگ‌های آرام (Relax)، لالایی‌ها و… تقسیم بندی شده‌ تا بتوانید در زمان خواب، یا کار و فعالیت متمرکز خود به آنها گوش دهید.

کاربرانی که ساعت‌ هوشمند گلکسی واچ سامسونگ را در اختیار دارند می‌توانند از قابلیت‌های سازگاری این ساعت با اپلیکیشن Samsung Health بهره ببرند. این دسته از کاربران می‌توانند پخش یا قطع صداها و تمرینات مدیتیشن و مراقبه را با ساعت خود کنترل کنند و البته به کمک سنسورهای ساعت هوشمند گلکسی واچ میزان استرس خود را اندازه‌گیری و روی آن نظارت داشته باشند.

علاوه بر این قابلیت‌ها، اپلیکیشن Samsung Health یک مربی شخصی تناسب اندام است که در هر زمان و مکانی با شما همراه است و هر فعالیت و ورزشی که انجام می‌دهید را با دقت رصد و ثبت می‌کند. Samsung Health با داشتن مجموعه‌ای از این قابلیت‌ها به دستیاری هوشمند برای داشتن جسم و روحی سالم تبدیل شده است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو