علیرضا زالی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در روزهای اخیر شاهد آمار رو به تزاید جمعیت شهری و تردد در بافت شهری هستیم، اظهار داشت: نگرانی‌ها مثل قبل پا برجاست چرا که هیچ شواهد علمی و متقنی مبنی بر تضعیف و نابودی کرونا وجود ندارد.

زالی با اشاره به اینکه حالت تهاجمی ویروس کماکان در محیط وجود دارد گفت: در شرایط موجود نمی‌توان تغییری در این ویروس به وجود آورد.

وی بیان داشت: دو نکته‌ای که سبب تغییر آمار در تهران طی روزهای اخیر بوده است، رعایت بهداشت فردی و ماندن افراد پر خطر در منزل بوده است و یکی از نگرانی‌های موجود برگشت افراد پرخطر به بافت شهری است که می‌تواند تغییر محسوسی در آمار ایجاد کند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران افزود: مهم‌ترین موضوع و آسیب خطرناکی که در اپیدمی‌ها وجود دارد، تسامح مردم است که تصور کنند بیماری کنترل شده است و این درک که مردم خسته شده‌اند وجود دارد اما در حال حاضر سلامتی و حفظ جان از اهمیت بیشتری برخوردار است.

زالی عنوان داشت: نسبت به روز گذشته در آمارها یک و نیم درصد تغییر کاهشی داشته‌ایم که چشمگیر نبوده و همانطور که گفتیم آمار با یک شیب ملایم رو به کاهش است و همچنان توصیه می‌شود که از ترددهای غیرضروری خودداری به عمل آید.