آموزش سنگ دوزی روی لباس و مانتو

آموزش سنگ دوزی روی لباس و مانتو


منبع: آرگا

788

1399/3/1

12:42


سنگ دوزی یک از هنر های دستی زیبا برای تزیین انواع پارچه و نیز ساخت وسایل تزئینی می باشد؛  برای مشاهده آموزش سنگ دوزی روی لباس و تصاویری از انواع مدل لباس های سنگ دوزی شده می توانید ادامه این مطلب را ببینید.

آموزش سنگ دوزی روی لباس و مانتو

سنگ های تزئینی کاربرد زیادی دارند و امروزه استفاده از آنها برای تزیین انواع لباس مجلسی، مانتو، شومیز، بلوز و غیره بسیار مُد شده است، از این سنگ ها معمولا در قسمت آستین، جیب و یا یقه مانتو به کار گرفته می شود. حال سنگ دوزی لباس نه تنها ارزش لباس را بالا می برد، بلکه زیبایی خاصی به لباس می بخشد، در ادامه می توانید آموزشی از سنگ دوزی و جواهر دوزی پارچه را به همراه چند مدل لباسهای سنگ دوزی شده را ببینید.

 سنگ دوزی روی لباس با طرح شیک و ساده

همانطور که گفتیم؛ سنگ دوزی یکی از هنر های دستی زیبا است که در گذشته برای تزیین انواع پارچه های سنتی و لباسها استفاده می شده است و امروزه از این هنر برای زیبایی رومیزی و سجاده نیز به کار می رود، حال برای یادگیری این هنر در ابتدا انواع دوخت را باید یاد بگیرید، سپس هر نوع طرحی را که دوست داشته باشید، می توانید بر روی پارچه لباستان پیاده کنید، در ادامه ضمن یادگیری یک مدل سنگ دوزی روی پارچه می توانید تصاویری زیبا و جدید از مدلهای سنگ دوزی و ملیله دوزی شده را ببینید.

 سنگ دوزی روی پارچه

هنر سنگ دوزی و مروارید دوزی روی لباسها

 امروزه استفاده از انواع سنگ ها و جواهر بر روی لباس بسیار مُد شده است و از روشهای زیبا و جذاب برای تزیین لباس می باشد که اغلب در قسمت بالا تنه و یا پایین این لباس ها کار می شود، همچنین دوخت آن بر روی آستین، یقه و جیب لباس زنانه تاثیر فوق العاده ای در جلوه و زیبایی لباس دارد، البته با به کار بردن مروارید در انواع شکل ها و رنگهای متنوع به جای سنگ های تزئینی و جواهرات قیمتی می توان تا حد زیادی هزینه ها را کاهش دهید.

در مطالب قبلی تصاویری از مدلهای مروارید دوزی روی لباس و منجوق دوزی و آموزش عثمان دوزی را به اشتراک گذاشته ایم، اکنون در این بخش دعوت می نماییم از تعدادی تصاویر گردآوری شده از انواع لباس های جواهر دوزی شده دیدن کنید، سپس یک نمونه دوخت سنگ های تزئینی روی لباس را آموزش می ببینید.

مدل سنگ دوزی روی لباس

جواهر دوزی زیبای لباس مجلسی زنانه

 سنگ دوزی روی مانتو

مدل لباس زنانه سنگ دوزی شده

 سنگ دوزی روی پیراهن زنانه

آموزش سنگ دوزی روی لباس

در اینجا قصد داریم روش دوخت نمونه ای از سنگهای تزئینی را بر روی لباس به همراه تصاویر در اختیارتان قرار دهیم که امیدواریم الگو بگیرید و با داشتن کمی ذوق و سلیقه مدلهای مختلف آن را در منزل امتحان کنید.

وسایل مورد نیاز

  • نگین اشکی در رنگ دلخواه
  • نوار سنگ متری رنگ دلخواه
  • کریستال رنگی به رنگ دلخواه
  • منجوق طلایی یا به رنگ دلخواه

 مدل زیبای جواهر دوزی روی لباس

روش سنگ دوزی لباس

اکنون در ابتدا، نگین اشکی را بردارید و بر روی تور یا نمد بدوزید، سپس تعدادی کرستال رنگی به رنگ دلخواه خود را از نخ عبور دهید.

ایده سنگ دوزی لباس

تصاویری از تزیینات روی لباس

در مرحله بعدی، رشته های کریستالی را دور نگین بچرخانید. اکنون سوزن و نخ را در جایی از پارچه که درآورده اید، در همانجا فرو برید. سپس از بین دو کریستال سوزن را خارج کنید.

 تزیین سنگ روی لباس

تزیینات سنگ تزئینی روی لباس

در مرحله بعدی، تعدادی منجوق مثلا ۸ عدد را داخل سوزن کنید و به ترتیبی که در تصویر می بینید، این کار را ادامه دهید.

 مدلی از سنگ دوزی روی لباس

 سنگ دوزی لباس

همانطور که در تصویر زیر می بینید، سوزن را از وسط دو کریستال بیرون بیاورید و بعد تعدادی منجوق از سوزن رد کنید و در طرف دیگر کریستال وارد پارچه کنید به این شکل حالت پل ایجاد کرده اید.

 مدل زیبای سنگ دوزی روی لباس+تصویر

 سنگ دوزی و جواهر دوزی روی لباس

در این مرحله، نوار سنگ را به اندازه دور نگین و مانندی که در شکل زیر می بینید، بچینید. سپس شروع به دوختن نوار سنگ کنید، بین نگین ها را باید بست بزنید، در تصویر زیر بین همه نگین ها تا آخر بست زده شده تا فیکس شوند، سپس در پایان کار اطراف آن را قیچی کرده و یا با هویه بزنید.

 سنگ دوزی روی لباس+عکس

 سنگ دوزی روی لباسها

جواهر دوزی دوزی روی لباس

اکنون با یک نمونه جواهر دوزی روی پارچه آشنا شدید. شما می توانید از این نگین ها برای تزیین لباس های مختلف و یا حتی به عنوان سنجاق سینه استفاده کنید و از هنر دستی خود لذت ببرید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو