بهترین دوربین مداربسته را از ایران هایلوک تهیه کنید

منبع: فوت و فن

145

1399/3/1

13:09


بهترین دوربین مداربسته را از ایران هایلوک تهیه کنید

بهترین دوربین مداربسته را از ایران هایلوک تهیه کنید. این عنوان مقاله ای است که شما را برای یک خرید خوب راهنمایی می کند و به شما مشاوره می‌دهد. اگر تا به حال هیچ اطلاعاتی در زمینه تهیه تجهیزات نظارتی ندارید، شاید تصور کنید با خرید دوربین مداربسته به تنهایی و نصب کردن آن در فضای موردنظر می توانید به تصویری که می خواهید برسید اما این فقط بخش کوچکی از کار است. راهنمای خرید وبسایت فروشگاه ایران هایلوک مشخص می کند شما برای تهیه یک تجهیزات نظارتی کامل به موارد زیر نیاز دارید:

  • دوربین مداربسته
  • دستگاه
  • هارد
  • کابل
  • آداپتور
  • اتصالات

تمام موارد ذکرشده در کنار هم جزو ملزومات یک سیستم نظارتی است و هر کدام از این موارد به تنهایی کارایی خاصی نخواهند داشت. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را برای بهترین انتخاب راهنمایی کنیم.

بهترین دوربین مداربسته کدام است؟

به طور کلی برند هایک ویژن بهترین و باکیفیت ترین تجهیزات نظارتی را در جهان تولید می کند. با این توضیح اگر شما از این برند یک سیستم نظارتی تهیه کنید، طبیعتا صاحب بهترین تجهیزات شده اید اما بعضی از کاربردهای محصولات هایک ویژن برای استفاده در موارد خاص است و با توجه به قیمت تقریبا بالای هایک ویژن لزومی ندارد همیشه از محصولات این برند استفاده کنید. در فروشگاه ایران هایلوک، محصولات هایلوک، نگرون و نیکسون هم به فروش می رسد که هر کدام کاربرد متفاوت دارند. در ادامه شما را راهنمایی می کنیم تا با توجه به نیازتان بهترین انتخاب را داشته باشید.

می‌خواهید کدام فضا را تجهیز کنید؟

پیش از آنکه به این سوال پاسخ دهید که کدام فضا را می خواهید تجهیز کنید، قابلیت های زیر را از برندهای مختلف در نظر داشته باشید.

  • هایک ویژن شامل دوربین های مداربسته دام، بولت، اسپیددام با لنز ثابت و متغیر با وضوح تصویر ۲ تا ۸ مگاپیکسل و دید در شب ۲۰ تا ۱۵۰ متر از هر دو تکنولوژی HD و IP و قابلیت های ویژه در کنار دستگاه های DVR چهار تا ۳۲ کانال و NVR چهار تا ۱۲۸ کانال + محصولات پروژه ای
  • هایلوک شامل دوربین های مداربسته دام، بولت، اسپیددام با لنز ثابت و متغیر با وضوح تصویر ۲ تا ۵ مگاپیکسل  و دید در شب ۲۰ تا ۱۵۰ متر از هر دو تکنولوژی HD و IP و قابلیت های ویژه در کنار دستگاه های DVR چهار تا ۳۲ کانال و NVR چهار تا ۱۶ کانال
  • نگرون شامل دوربین های مداربسته دام و بولت با لنز ثابت با وضوح تصویر ۲ تا ۵ مگاپیکسل و دید در شب ۲۰ تا ۶۰ متر از تکنولوژی HD در کنار دستگاه های DVR چهار تا ۱۶ کانال
  • نیکسون شامل دوربین های مداربسته دام و بولت با لنز ثابت با وضوح تصویر ۲ مگاپیکسل و دید در شب ۲۰ متر از تکنولوژی HD

حالا پاسخ بدهید. کدام فضا را می خواهید تجهیز کنید؟

کاربردهای تجهیزات نظارتی و انتظارات کاربران

اگر برای خرید تجهیزات نظارتی به فروشگاه ایران هایلوک واقع در خیابان جمهوری، پاساژ نادری، طبقه یکم، پلاک ۱ مراجعه کنید، با تنوع محصولات مواجه خواهید شد و می‌توانید از فروشگاه، موارد مورد نیاز را تهیه کنید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان می‌توانید با شماره تماس تلفن ثابت ۰۲۱۶۶۷۳۵۵۴۴ یا شماره تلفن همراه ۰۹۹۰۱۲۲۰۰۳۰ تماس بگیرید. در نظر داشته باشید کاربرد تجهیزات نظارتی موردنظر و انتظارات خودتان در یک سطح باشد تا بتوانید با یک هزینه معقول بهترین محصول را بخرید. مثلا اگر فقط می‌خواهید رفت و آمد را در یک فضای نه چندان بزرگ در نظر داشته باشید و دنبال قابلیت‌های ویژه نیستید و نمی‌خواهید خیلی هزینه کنید، محصولات دام و بولت نگرون و نیکسون کار شما را راه می‌اندازد اما اگر فضای موردنظرتان بزرگ است و ارتفاع بالایی دارد و می‌خواهید از ویژگی‌های خاص و هوشمند بهره ببرید، باید هایلوک یا هایک ویژن را انتخاب کنید.

دوربین مداربسته با لنز متغیر

یکی از قابلیت های مهم که برای ارتفاع های بالا و فضاهای بزرگ کاربرد دارد، استفاده از دوربین مداربسته با لنز متغیر است. اینکه از دوربین مداربسته دام و بولت با لنز متغیر استفاده کنید یا اسپیددام، بستگی به ارتفاعی دارد که می خواهید توسط دوربین مداربسته پوشش داده شود. برای ارتفاعات کمتر از ۱۰ متر، دوربین مداربسته دام یا بولت موتورایز پیشنهاد می شود اما برای ارتفاعات بیشتر از ۱۰ متر، دوربین مداربسته اسپیددام پیشنهاد می شود. وضوح تصویر و میزان دید در شب هم بستگی به انتظار شما از تصاویر دریافتی دارد.

تکنولوژی IP

اگر قصد تهیه بهترین دوربین مداربسته با بالاترین تکنولوژی را دارید، باید از تکنولوژی تحت شبکه بهره ببرید. همانطور که گفته شد فقط برندهای هایک ویژن و هایلوک در فروشگاه ایران هایلوک از این تکنولوژی بهره می برند. ویژگی های این تکنولوژی و برتری آن نسبت به تکنولوژی HD به شرح زیر است:

  • بدون افت تصویر
  • بدون خرابی
  • نظارت ساده تر در بستر شبکه

قابلیت‌های ویژه و محصولات پروژه ای

برند نگرون و نیکسون دو برند ارزان قیمت بدون ویژگی های منحصر به فرد هستند و همانطور که گفته شد برای نظارت از یک فضای کوچک و کم ارتفاع کاربرد دارند. در نظر داشته باشید برند هایلوک نیز از برند هایک ویژن ارزانتر است، پس اگر قابلیت های موردنیازتان در این برند وجود دارد، می توانید با هزینه معقول به آنچه مدنظرتان است، دست پیدا کنید. قابلیت های ویژه موجود در برند هایلوک که در محصولات هایک ویژن هم یافت می شود به شرح زیر است:

  • قابلیت WDR
  • قابلیت ۳D DNR
  • قابلیت PoE
  • قابلیت اتصال رم

حالا اگر دنبال قابلیت های ویژه تر هستید، باید از برند هایک ویژن استفاده کنید. علاوه بر موارد فوق، می توانید قابلیت PoC هم در بعضی از دوربینهای مداربسته هایک ویژن پیدا کنید. محصولات پروژه ای هایک ویژن دارای ویژگی های منحصر به فرد زیر هستند:

  • قابلیت تشخیص چهره
  • قابلیت تشخیص درجه حرارت
  • قابلیت شمارش افراد
  • قابلیت تشخیص عبور از خط
  • قابلیت خواندن پلاک

دستگاه‌های هوشمند

برای بهره مندی از ویژگی های دوربین های مداربسته پروژه ای هایک ویژه باید از دستگاه های هوشمند سری I استفاده کنید. دوربینهای مداربسته پروژه ای هایک ویژن را از نمایندگی رسمی این برند، فروشگاه ایران هایلوک خریداری کنید. تمام این دوربینهای مداربسته در بستر شبکه طرحی شده و باید با دستگاه های NVR ست شوند. دستگاه های با کانال تصویر بالاتر از ۳۲ فقط در سری دستگاه های NVR هوشمند هایک ویژن یافت می شود.

هارد، کابل، آداپتور و اتصالات

اگر دوربین مداربسته و دستگاه موردنظر خود را انتخاب کرده‌اید، باید هارد را انتخاب کنید. هارد یک ارکان مهم در تجهیزات نظارتی است که تمام وقایع را ذخیره می کند. در واقع اگر هارد تهیه نکنید، امکان بازیابی اطلاعات را نخواهید داشت. با تهیه یک هارد می توانید اطلاعات را ذخیره نگه دارید تا در صورت نیاز به آنها دسترسی پیدا کنید. پس از تهیه هارد، باید برای اتصال دوربین مداربسته و دستگاه از کابل استفاده کنید. اگر از تکنولوژی تحت شبکه(IP) استفاده کردید، باید کابل شبکه و اگر هم که از تکنولوژی HD در تجهیزات خود بهره برده‌اید، باید از کابل ترکیبی استفاده کنید. به ارتباط دهنده کابل شبکه، سوکت شبکه و به ارتباط دهنده کابل ترکیبی BNC گفته می شود. تهیه کردن آداپتور هم در آخرین مرحله قرار دارد که بستگی به تعداد دوربین مداربسته و فناوری به کار رفته در محصولات دارد.

تعداد دوربین مداربسته و فناوری به کاررفته

برای آنکه یک آداپتور مرکزی در تجهیزات نظارتی خود داشته باشید، باید به تعداد دوربین مداربسته توجه کنید. به طور متوسط هر دوربین مداربسته دو آمپر برق نیاز دارد اما اگر دوربین مداربسته و دستگاه شما از قابلیت Poc یا PoE بهره ببرد، برق مورد نیاز از خود دستگاه تامین خواهد شد و دیگر نیازی به آداپتور نخواهید داشت. در تکنولوژی IP اگر دستگاه NVR دارای قابلیت PoE نباشد، می توانید در بین مسیر کابلکشی از یک سوئیچ PoEدار استفاده کنید تا برق مورد نیاز از آن سوئیچ تامین شود. در این صورت باز هم نیاز به آداپتور نخواهید داشت.

امیدواریم این مقاله با عنوان بهترین دوربین مداربسته مورد توجه شما قرار گرفته باشد. فروشگاه ایران هایلوک هم به صورت حضوری و هم به صورت غیرحضوری پاسخگوی نیاز شما مشتریان گرامی خواهد بود.

 

برای اطلاعات بیشتر به سایت iranhilook.com مراجعه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو