برنامه‌ ریزی برای برگزاری یک مراسم عروسی، حتی برای آنهایی که بطور تخصصی در این زمینه فعالت می‌کنند هم استرس‌زا و تنش آفرین است. نکات ریز و درشت بسیاری وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و یک اشتباه کوچک می‌تواند تلخ‌ کامی به همراه داشته باشد. برای مثال در این پست وبسایت شادیما درباره انتخاب لباس عروس به فاکتورهای متعددی برای انتخاب یک لباس عروس مناسب اشاره شده که موقعیتی استرس‌زا است.

در این مقاله قصد داریم به معرفی فیلم‌هایی با موضوع عروسی بپردازیم که تماشای آنها برای همه، بخصوص عروس و داماد‌هایی که درگیر برنامه‌ریزی مراسم عروسی خود هستند، توصیه می‌شود.

پدر عروسه

  • پدر عروس Father Of The Bride 1991

این فیلم کمدی درباره‌ی پدری است که مدیریت یک کارخانه تولید کفش‌های ورزشی را برعهده دارد و درمیانه ریخت و پاش های یک مهمانی عروسی، روزهایی که در آن دخترش "آنی" ازدواج کرد را به یاد می‌آورد. شاید هیچ فیلمی نتواند به خوبی "پدر عروس" برگزاری یک مراسم عروسی و دردسرهایی که برای خانواده‌ها به همراه دارد را به نمایش بکشد.

Wedding Crashers

  • میهمانان ناخوانده عروسی - Wedding Crashers 2005

فیلم "میهمانان ناخوانده عروسی" با هنرنمایی ستارگانی مانند Owen Wilson, Rachel McAdams, Isla Fisher, Bradley Cooper را میتوان یکی از پرستاره‌ترین فیلم های این لیست دانست. این فیلم درباره‌ی دو دوست با نام‌های "گری" و "جان" است که متخصص سوء استفاده از مراسمات عروسی هستند اما وقتی در یک مراسم عروسی "جان" به "کلیر" بر‌می‌خورد، همه نقشه ها به هم می ریزد. در پشت تمام لحظات خنده‌دار این فیلم، یک تم رمانتیک و شیرین وجود دارد که آن را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای تماشا در دوران نامزدی و قبل از عروسی می‌کند.

My Big Fat Greek Wedding

  • عروسی یونانی پرریخت‌وپاش و بزرگ من - My Big Fat Greek Wedding 2002

این فیلم به کارگردانی Joel Zwick که درسال 2002 موفق شد اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی را از آن خود کند، درباره تولا، دختر مجرد یونانی الاصلی است که در رستوران یونانی پدر و مادرش کار می‌کند و یک روز با "ایان" که معلم یک مدرسه است، آشنا می‌شود و خیلی زود عاشق یکدیگر می‌شوند اما دو مشکل بزرگ وجود دارد : ایان یک یونانی نیست و همچنین او یک گیاهخوار است و این باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای او می‌شود.

این فیلم درباره‌ی انتظارات بی‌جای خانواده‌های عروس و داماد است که میتواند زندگی برای عروس و داماد سخت و سخت‌تر کند.

Bridesmaids

  • ساقدوش‌های عروس Bridesmaids 2011

"آنی" دختری ساده و دوست‌داشتنی است که بزودی قرار است ازدواج کند. دوستان او هرکدام تلاش می‌کنند به نحوه به برگزاری بهتر مراسم او کمک کنند و هرکدام سوپرایزی برای او در نظر می‌گیرند اما این بی‌برنامه‌گی و عدم هماهنگی باعث ایجاد مشکلاتی در مراسم عروسی می‌شود و لحظات خنده‌داری را به‌وجود می‌آورد.  این فیلم یکی به خوبی روابط دوستی را نمایش میدهد و می‌تواند لحظات شیرین و خنده‌داری برای شما خلق کند.

Bride Wars

  • جنگ عروس‌ها - Bride Wars 2009

زمانی که دو دوست متوجه می‌شود مراسم عروسی آنها در یک روز برگزار می‌شود، به بدترین دشمنان یکدیگر تبدیل می‌شوند! شرایط زمانی بدتر می‌شود که هر دو آنها رویاهای یکسانی برای مراسم عروسی خود دارند و این باعث بوجود آمدن برخوردهای فراوان بین آن دو می شود. در این فیلم  Kate Hudson و Anne Hathaway هنرنمایی کرده است.

Crazy Rich Asians

  • آسیایی های پولدار دیوانه - Crazy Rich Asians 2018

"ریچل" و "نیک" به تازگی با یکدیگر آشنا شده‌اند و اوقات خوبی را با هم سپری می‌کنند تا زمانی که آنها برای شرکت در عروسی بهترین دوست نیک به سنگاپور می‌روند و ریچل متوجه می‌شود که نیک و دوستان او فوق‌العاده ثروتمند و البته دیوانه هستند.

The Proposal

  • پیشنهاد ازدواج - The Proposal 2009

این فیلم با هنرنمایی Sandra Bullock, Ryan Reynolds درباره‌ی "مارگارت" یک رئیس سخت‌گیر و زورگو است که وقتی متوجه می‌شود ویزای او درحال منقضی شدن است، دستیار جوان خود، اندرو، را مجبور می‌کند که برای تمدید ویزا، از او خواستگاری کند. ماجرا وقتی پیچیده‌تر میشود که آن دور برای شرکت در مراسم عروسی یکی از دوستان اندرو، باید نقش بازی کنند.

27 Dresses

  • 27 لباس 27 Dresses

یک زن جوان بعد از این‌که برای 27 مرتبه ساقدوش عروس بوده است مجبور است در عروسی خواهرش با مردی که او به شدت و پنهانی به او علاقمند است همین نقش را برعهده بگیرد.