ایمنی در برابر کرونا و 3 باور نادرست مربوط به آن

منبع: سیمرغ

144

1399/3/1

18:09


ایمنی در برابر کرونا و 3 باور نادرست مربوط به آن

باورهای مختلفی در مورد ایمنی در برابر کرونا وجود دارد که برخی از آنها باورهای نادرستی هستند، در ادامه به 3 باور نادرست در این باره اشاره می شود

باورهای نادرست مربوط به ایمنی در برابر کرونا

 با توجه به انبوهی از اطلاعات درست و نادرست و مدام در حال تغییری که این روزها در باره کووید-19 همه جا وجود دارد، به اشتباه افتادن اصلاً سخت و دور از انتظار نیست. اما یک مسئله قطعی است: اگر فکر می‌کنید در برابر بیماری کرونا ایمن هستید، اشتباه می‌کنید.

بیشتر بدانید : ویروس کرونا چند روز روی موی سر فعال می ماند؟

بیشتر بدانید : آیا مصرف نوشیدنی های سردخطر مبتلا شدن به کرونا ویروس را افزایش می دهد؟

من آنتی‌بادی دارم پس ایمن هستم

اگر تست آنتی‌بادی شما مثبت شود، یعنی بدن‌تان به‌تازگی از کووید-19 بهبود یافته است؛ اما این دلیل نمی‌شود دوباره به ویروس کرونا مبتلا نشوید. هنوز مشخص نیست آیا این آنتی‌بادی‌ها می‌توانند در برابر ابتلای مجدد، ایمنی ایجاد کنند یا نه.

من قبلا مریض شدم پس ایمن هستم

وقتی کووید-19 شروع کرد به تیتر اول خبرها شدن، شاید نگاهی به فهرست علایم و حالات خود انداختید و با خود فکر کردید: "من تازگی‌ها این علایم را داشته‌ام پس کرونا را پشت سر گذاشته‌ام و ایمن هستم!". اما نباید تصور کنید اگر قبلا مریض شده‌اید، پس این بحران را پشت سر گذاشته‌اید. علایم ویروس کرونا به‌راحتی می‌تواند با سرماخوردگی معمولی یا آنفلوآنزا اشتباه گرفته شود .

ماسک می‌زنم پس ایمن هستم

اگر طبق آخرین دستورالعمل‌های بهداشتی عمل می‌کنید و در میان جمع ماسک می‌زنید، بسیار کار خوبی می‌کنید؛ اما باید یادتان باشد که ماسک زدن شما، بیشتر از دیگران محافظت می‌کند تا از خود شما. استفاده از ماسک بسیار درست و لازم است اما شما را در برابر ابتلا به کووید-19 ایمن نمی‌کند، بلکه اگر دچار عفونت به این ویروس باشید و ندانید، از انتشار آن جلوگیری می‌کند.

بیشتر بدانید : آیا با سرد شدن هوا کرونا دوباره برمی گردد؟

بیشتر بدانید : ویروس کرونا با پشه و سایر حشرات منتقل می شود؟

بیشتر بدانید : نشانه جدید بیماری کرونا که تاکنون به آن اشاره ای نشده است

بیشتر بدانید : کرونا با ریه ها چه می کند؟ آیا بعد از درمان آثار آن در ریه می ماند؟

گردآوری: گروه سلامت سیمرغ
seemorgh.com/health
منبع: tebyan.net

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو