فاجعه ای که بعد پرخوری داخل بدن رخ می دهد

فاجعه ای که بعد پرخوری داخل بدن رخ می دهد


منبع: نمناک

184

1398/4/9

09:49


پرخوری می تواند اعصاب و خواب شما را تحت تاثیر قرار دهد از عوارض آن می توان به تعریق بسیار و به هم ریختن معده اشاره کرد همچنین باعث گاز معده می شود.

فاجعه ای که بعد پرخوری داخل بدن رخ می دهد

اتفاقی که بعد از پر خوری برای بدن میفتد 

اگر چه بسیاری از مردم در مورد این موضوع زیاد نمی دانند، اما پرخوری یکی از شایع ترین اختلالات خوردن در بزرگسالان است و می تواند عواقب جدی سلامت، روانی و اجتماعی را در پی داشته باشد.

در حالی که خوردن ممکن است در موارد خاص مانند اعیاد و یا یک جشن سال نو اجتناب ناپذیر باشد، اما همیشه بهتر است پیگیر اندازه غذا خوردن خود باشید. بخش سلامت نمناک ، لیستی از عواقب چیزهایی که برای شما خوب نیستند را آماده کرده است، که باعث ایجاد یک زندگی شاد و سالم است.

مرگ بر اثر پرخوری

عوارض جدی پرخوری که از آن ها بی خبرید

پرخوری باعث بروز چه عوارضی در بدن می شود؟

معده تان بهم میریزد :

غذائی که می خورید باید انرژی شما را تامین کند و هر چیز اضافه ای باید از بدن خارج شود، که این فرآیند کلی هضم نامیده می شود، بنابراین هنگامی که شما پرخوری میکنید، ،بدن تان خیلی فعال شده و باعث حرکات مکرر روده و حتی اسهال میشود، همچنین، اینکه شما چه می خورید هم می تواند موثر باشد.

به آرامی خوردن و خوب جویدن ، کلید اجتناب از این وضعیت است، اگر چه پرخوری نکردن ممکن است بهترین راه حل باشد، اما اگر با این مشکل روبرو شدید، فراموش نکنید که بدنتان را هیدراته کنید چون بدن تان طی این فرآیند مقدار زیادی آب از دست داده است ؛ آب نارگیل در چنین مواردی می تواند اکسیر باشد. 

بدنتان حس اواسط تابستان را دارد:

اگر شما بیش از کاری که انجام میدهید بخورید، متابولیسم بدن صرف چرخه بدن میشود، ضربان قلبتان بالا می رود و شروع به تعریق می کنید، به طوری که انگار در داخل یک سونا هستید ، متأسفانه هیچ راهی برای متوقف ساختن این متابولیسم وجو ندارد و هنگامی که کار متابولیسم به پایان رسید، همه چیز به حالت عادی برمیگردد.

با این حال، در طول این مدت برای اینکه کمی احساس بهتری داشته باشید ، می توانید یک دوش آب سرد بگیرید.

زیاد خوردن

مضرات پرخوری و عوارض آن

عوارض ناگهانی پرخوری

مقدار زیادی گاز در داخل معده ایجاد می شود :

هنگامی که غذا می خورید، کمی هوا را نیز با غذا میبلعید و هرچه بیشتر غذا بخورید، بیشتر هوا را میبلعید. اگر شما مصرف نوشیدنی های گازدار را در هنگام غذا خوردن افزایش دهید ، این بلع هوا نیز بیشتر میشود، بدن نیز هنگامی که غذا هضم می شود، گاز تولید می کند.

بنابراین چنانچه بخش سلامت نمناک اشاره کرده است ، تا زمانی که هوا راهی برای ورود پیدا کند، ممکن است شما احساس ناراحتی کنید، برای جلوگیری از این موضوع یا حداقل کاهش میزان ورود هوا در معده، توصیه می شود که به آرامی غذا بخورید و غذای خود را خوب بجوید، اما اگر گاهی احساس پریشانی می کنید، به آرامی راه رفتن می تواند کمک کند گازی را که در داخل معده شکل می گیرد آزاد کنید. 

احساس بی قراری میکنید:

پرخوری ، ممکن است باعث بی قراری و بی خوابی شود. پرخوری می تواند با کمک بدن در آزاد سازی هورمون هایی که خواب را تنظیم می کنند ، ساعت های خواب شما را بهم بریزد. همچنین اگر مواد غذایی که خوردید دارای کربوهیدرات های زیادی (مانند ماکارونی یا کیک) بود ، حتی اگر شما به موقع بخوابید، شب ، زمانی که سطح قند در بدن کاهش می یابد، ممکن است دوباره گرسنه بیدار شوید.

بهترین کار برای جلوگیری از چنین وضعیتی ، توقف خوردن قبل از خواب است.اما اگر قبلا این اشتباه را مرتکب شدید، تاریک کردن اتاق خواب و کم کردن تهویه هوا ممکن است کمک کند.

بیخوابی و بیقراری

عوارض زیاد غذا خوردن و پرخوری کردن

پرخوری باعث چه می شود؟ چه عوارض و خطراتی دارد؟

سرگیجه:

بعد از خوابیدن طولانی مدتِ بعدِ پرخوری ، سرگیجه چیزی است که ممکن است اتفاق بیفتد. به این دلیل که برای هضم غذا ، سوخت و ساز بدن سرعت می گیرد و بنابراین ضربان قلب بالا می رود . باز هم، هیچ راهی برای جبران این حالت وجود ندارد.

برای احساس راحتی بیشتر، مقدار زیادی مایعات بنوشید و استراحت کنید تا زمانی که این حس سرگیجه فروکش کند. 

حس عصبانیت و تحریک شدگی دارید، و نمی توانید تمرکز کنید :

احساس ناراحتی و تحریک شدگی و یا دشواری تمرکز بر روی یک کار بعد از یک وعده غذایی عجیب و غریب ، همه نشانه هایی است که بدن شما به سختی کار می کند تا تمام مواد غذایی که خورده اید را هضم کند .

هنگامی که شما پرخوری می کنید ، بدن هورمون انسولین را آزاد می کند تا قند فراوانی ذخیره کند برای زمانی که میزان قند خون شما پایین است ، یا زمانی که نیاز به انرژی بیشتری بین غذا یا ورزش دارید، که این اتفاق باعث می شود سطح قند خون در بدن به شدت کاهش یابد و شما انواع احساسات ناخوشایندی که نمی خواهید را حس می کنید.

اینکه به دلیل این بازی هورمون ها، حتی پس از پرخوری هم، احساس گرسنگی خواهید کرد ، خنده دار است . اما فریب نخورید، بهتر است سبزیجات برگ سبز یا تخم مرغ هایی که شما را سیر می کنند بخورید و سراغ آن دسته از میان وعده های ناسالم نروید.

عصبانیت بعد غذا

عوارض پرخوری بر روی روان

عوارض پرخوری بر روی گوارش

معده تان ناگهان ورم میکند :

قابل ملاحظه ترین تغییری که می کنید یک افزایش جزئی در اندازه شکم شما است. ممکن است فکر کنید که شلوارهایتان کوچکتر شده است ، اما این شکم شما است که رشد کرده است! هنگامی که غذا هضم شود، معده به اندازه عادی اش بازمی گردد.

بخش سلامت نمناک توضیح می دهد که ساده ترین راه برای جلوگیری از این موضوع این است که به آرامی غذا بخورید ، که نه تنها به شما اجازه می دهد که وعده غذایی خود را مزه کنید ، بلکه به مغزتان به اندازه کافی زمان می دهد تا این که متوجه شوید چه زمانی احساس سیری می کنید؛ و این سیگنالی است که غذا خوردن را متوقف می سازد. 

 

عوارض پرخوری و اثرات باورنکردنی آن داخل بدن + راه حل

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو