بهترین نوشیدنی هنگام ورزش برای لاغری

بهترین نوشیدنی هنگام ورزش برای لاغری


منبع: مینویسم

157

1399/3/1

21:35


بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

هنگامی که در کنار تمرینات ورزشی برای لاغری، سبک تغذیه ی خود را نیز تغییر می دهید، نوشیدنی های خاصی در تقویت لاغری موثرتر از سایرین هستند. نوشیدنی هایی مانند چای سبز، قهوه و نوشیدنی های حاوی پروتئین بالا که سوخت و ساز بدن را تقویت می کنند، باعث جلوگیری از اشتهای کاذب و کاهش گرسنگی می شوند. در اینجا بهترین نوشیدنی چربی سوز و بهترین نوشیدنی هنگام ورزش برای لاغری که می توانید هنگام کاهش وزن و سلامتی در رژیم غذایی خود قرار دهید، آورده شده است.

در حین ورزش چه نوشیدنی بخوریم؟

اگر تا به حال از دتاکس واتر های مختلف در حین ورزش استفاده نکرده اید، وقت آن رسیده است که با این نوشیدنی های چربی سوز و سم زدا برای لاغری و کاهش وزن آشنا شوید.

نوشیدنی چربی سوز سیب و زنجبیل

نوشیدنی سیب و زنجبیل یکی از این نوشیدنی های چربی سوز است که در حین ورزش قابل استفاده است و می تواند سلامت کلی شما را بهبود بخشد. مشخص شده است که هم سیب و هم زنجبیل از کاهش وزن حمایت می کنند. به عنوان مثال، سیب حاوی کالری کم اما فیبر زیادی است. مطالعات همچنین نشان می دهد که سیب ممکن است به کاهش وزن کمک کند.

زنجبیل سرشار از ترکیبات طبیعی است که می تواند مزایای سلامتی زیادی از جمله بهبود کاهش وزن و جلوگیری از التهاب را داشته باشد. بسیاری از رژیم های غذایی از ترکیب زنجبیل استفاده می کنند، زیرا اعتقاد بر این است که هنگام ترکیب با یک رژیم غذایی سالم و ورزش، روند کاهش وزن را سرعت می بخشند.

طرز تهیه نوشیدنی چربی سوز سیب و زنجبیل :

سیب بزرگ : ۲ عدد
زنجبیل : ۱ قطعه بزرگ
آب : ۴ الی ۵ فنجان
عسل : ۱ قاشق غذاخوری

  • سیب ها را به قطعات کوچک خرد کنید.
  • زنجبیل را پوست بگیرید و آن را به قطعات کوچک برش دهید.
  • تمام مواد به جز عسل را درون یک قابلمه بریزید و حدود ۱۰ دقیقه آن را بجوشانید.
  • اجاق گاز را خاموش کرده و اجازه دهید مخلوط چند دقیقه بجوشد.
  • حالا تمام مواد را درون مخلوط کن بریزید و به آرامی آن را مخلوط کنید تا یکدست شود.
  • نوشیدنی چربی سوز سیب زنجبیل اکنون آماده مصرف است.

بهترین نوشیدنی هنگام ورزش برای لاغری

 نوشیدنی های حاوی پروتئین بالا

نوشیدنی هایی که دارای پروتئین بالایی هستند، می توانند گرسنگی و اشتها را کاهش دهند. پودرهای پروتئینی بی شماری در دسترس مصرف کنندگان است که تهیه یک میان وعده سریع و سالم را آسان می کند.

یک مطالعه در ۹۰ بزرگسال دارای اضافه وزن نشان داد که افرادی که طی مدت ۲۳ هفته، روزانه ۵۶ گرم پروتئین آب پنیر مصرف می کردند ۵ پوند (۲٫۳ کیلوگرم) چربی بیشتری از گروهی که هیچ پروتئین آب پنیری مصرف نکردند، از دست دادند.

همچنین بخوانید :آیا نوشیدن آب می تواند به کاهش وزن و لاغری کمک کند؟

دتاکس واتر

دتاکس واتر تقریباً مانند نوشیدن یک وعده غذایی است اما حاوی کالری کمی است! همچنین بسیار طراوت بخش است و باعث می شود در طول روز دهیدراته نشوید.

طرز تهیه دتاکس واتر :

لیمو ترش : ۲ عدد
خیار : ۱ عدد
آناناس تازه یا یخ زده خرد شده : ۱ فنجان
برگ نعناع : مقداری
زنجبیل (پوست کنده شده) : ۱ تکه بزرگ

آب آلوئه ورا : ۲ الی ۴ قاشق غذاخوری
آب : ۱۲ فنجان

  • بعد از شستشو، لیمو و خیار خرد شده را درون یک پارچ بزرگ اضافه کنید.
  • یک تکه بزرگ زنجبیل پوست کنده شده را ّبه ۳-۵ قطعه تقسیم کرده و آن را به پارچ و سپس بقیه مواد اضافه کنید.
  • پارچ را با آب تصفیه شده پر کنید و بگذارید حداقل در طول شب حداقل ۴ ساعت در یخچال بماند.
  • می توانید این نوشیدنی چربی سوز را حین ورزش و در طول روز برای کاهش وزن و لاغری استفاده کنید.

نکات : آب آلوئه ورا یک مکمل مغذی فوق العاده است که به هضم و عملکرد کبد کمک می کند و باعث کاهش اسیدیته در بدن می شود. گاهی اوقات پوست لیمو می تواند کمی طعم دتاکس را تلخ کند. می توانید مقداری از آن را قبل از افزودن به آب برش دهید یا پوست بکنید. هر چه آب طولانی تر بماند، عطر و طعم آن بهتر می شود. اگر طرفدار زنجبیل نیستید، می توانید از آن در دتاکس واتر خود استفاده نکنید.

نوشیدنی آب سبزیجات

اگرچه آبمیوه به افزایش وزن مرتبط بوده است، نوشیدن آب سبزیجات ممکن است تأثیر متضادی داشته باشد. در یک مطالعه، بزرگسالانی که در هنگام رژیم غذایی کم کالری، ۱۶ اونس آب سبزیجات کم سدیم نوشیدند، نسبت به کسانی که از آب سبزیجات استفاده نکرده اند وزن کمتری به دست آوردند.

به علاوه، آب سبزیجات به میزان قابل توجهی مصرف سبزیجات را افزایش داده و میزان مصرف کربوهیدرات را به میزان چشمگیری کاهش می دهد، دو عاملی که برای کاهش وزن بسیار مهم است. مصرف سبزیجات به دلیل وجود فیبر زیاد در هر زمان ممکن بهترین انتخاب برای سلامتی است. با این وجود از نوشیدنی آب سبزیجات می توانید در حین ورزش و قبل از ورزش برای چربی سوزی بیشتر استفاده کنید.

همچنین بخوانید : ۱۰ ماده غذایی سرشار از پروتئین با کالری کم مناسب رژیم های لاغری

سرکه سیب

سرکه سیب حاوی اسید استیک، ترکیبی است که با کاهش سطح انسولین، بهبود متابولیسم، سرکوب اشتها و سوزاندن چربی ممکن است کاهش وزن را تحریک کند. مطالعات نشان داده اند که اسید استیک می تواند از افزایش وزن جلوگیری کند و باعث جلوگیری از تجمع چربی در شکم و کبد شود. سرکه سیب را می توانید قبل از ورزش برای چربی سوزی بیشتر استفاده کنید.

 

ونیسا

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو