معرفی دیدنی ها و جاذبه های تماشایی لیتوانی برای گردشگران

معرفی دیدنی ها و جاذبه های تماشایی لیتوانی برای گردشگران


منبع: آرگا

132

1399/3/1

22:44


در این مطلب با دیدنی های لیتوانی کشوری پر از چشم اندازهای زیبا و طبیعی، و همچنین مکان های تاریخی باشکوه آشنا خواهید شد. امیدواریم این مطلب اطلاعات لازم را در باب این کشور در اختیار شما قرار داده باشد.

معرفی دیدنی ها و جاذبه های تماشایی لیتوانی برای گردشگران

کشور لیتوانی از جمله شهرهای تاریخی پر از جاذبه های گردشگری واقع در اروپا می باشد که به دلیل همین زیبایی ها به عنوان یکی از نگین های اروپا شناخته شده است. جمهوری کوچک لیتوانی در واقع یکی از نخستین کشورهایی بود که از اتحاد جماهیر شوروی خارج شد. دیدنی های لیتوانی با مکان های تاریخی، مناطق طبیعی و تفریحات متفاوت برای گردشگران جذابیت زیادی دارد.

جمهوری کوچک لیتوانی یکی از کشورهای اروپایی است که در جنوب دریای بالتیک واقع شده و به دلیل دارا بودن جذابیت و زیبایی بسیار این کشور به یکی از نگین های اروپا تبدیل گردد، این کشور اروپایی دارای مکان های دیدنی زیادی از جمله پایتخت آن ویلنیوس، منظره های طبیعی، کلیساهای تاریخی، موزه ها و …. می باشد که علاوه بر زیبا بودن از مناسب بودن هزینه پرداختی نیز بهره مند هستند.

آشنایی با دیدنی های لیتوانی و جذابیت های طبیعی اش

در مورد لیتوانی باید افزود که در سال ۱۹۹۰ نخستین کشوری بود که از اتحاد جماهیر شوروی بیرون آمد، و هدف و تلاش او برای استقلال یافتن و کشوری مستقل شناخته شدن تا حال حاضر هم ادامه داشته است. لیتوانی توانست به واسطه داشتن مکانهای دیدنی فراوانش در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت گردید.

جمهوری کوچک لیتوانی نگین شناخته شده اروپایی از مغرب به دریای بالتیک، از جنوب با کشور لهستان، جنوب غربی با سوئد و روسیه، از شرق و جنوب شرقی با بلاروس همسایه می شود.

تقسیم بندی جغرافیایی لیتوانی

کشور لیتوانی به ۱۰ استان تقسیم گردیده، که خود هر یک از این استان ها نیز ۶۰ شهرستان تقسیم می گردند. همچنین در مورد اسم استان های این کشور باید گفت که هر استان با مرکزش دارای اسمی مشترک می باشند و پرجمعیت ترین و بزرگترین استان این کشور نیز، ویلنیوس پایتخت این کشور است.

شهر ویلنیوس

ویلنیوس پایتخت تاریخی کشور لیتوانی می باشد که چشم اندازهای قرون وسطایی و معماری گوتیک و باروک متعلق به این کشور است، این شهر بزرگ در محل برخورد دو رودخانه ی مهم این شهر و پر از گنجینه های قرون وسطایی قرار گرفته است، شهرت فراوان او به خاطر دارا بودن میدان های سنگ فرش، ساختارهای تاریخی، کلیساها، قلعه های تاریخی و در عین حال زیبا است.

ترکیبی از زیبایی دنیای مدرن و کلاسیک در این ناحیه یکی از اعجاب انگیزترین جذابیت های نه تنها این کشور، بلکه اروپا و تمام جهان محسوب می شود، که وجود رستوران ها و هتل های شیک جنب غذاخوری و کافه ها نمونه ای از این ترکیب می باشند. علاوه بر این جذابیت ها می توان به مهمترین جاذبه ی این شهر قصر رئیس جمهوری و کلیسای سنت آن اشاره نمود.

جاذبه های تماشایی لیتوانی و کلیساهای این کشور

شهر تراکی

یکی از جاذبه های کشور لیتوانی می توان شهر زیباتراکی با آرامشی خاص را نام برد، تراکی شهری متفاوت با شهرهای پرازدحام و بزرگ قطعا بهترین انتخاب برای سفر می باشد؛ این شهر در نزدیکی شهر ویلنیوس قرار گرفته است.

شهر تراکی با دریاچه ای پر آب در کشور لیتوانی واقع شده که سال تاسیسش به قرن ۱۳ میلادی باز می گردد، اگر به این شهر رفتید حتما به قلعه جذاب تراکی واقع در میان این دریاچه پر آب، و طبیعت بکر و همچنین حیات وحش فوق العاده آن دیدن نمایید.

کلیسای سنت آن

کلیسای سنت آن یکی از پربازدیدترین جاذبه های لیتوانی واقع در شهر ویلنیوس، پایتخت لیتوانی است که دارای آجرهایی به رنگ نارنجی، پنجره هایی رنگی و قوس دار، سقف های بلند و حکاکی های دارای قدمت زیاد بوده است که تاریخ تاسیس آن به سال ۱۵۰۱ باز می گردد.

چشم اندازهای قابل دیدن لیتوانی

دروازه دان

دروازه دان قسمتی از دیوار دفاعی شهر ویلنیوس می باشد که تاریخچه اش به قرون وسطی مربوط می شود، دیوارهای دفاعی مذکور دارای ۹ دروازه می باشد که بر روی هر یک از این دروازه ها، تصویری از مریم مقدس کنده کاری گردیده، که باور مردم آن زمان بر این بود که تصویر حکاکی شده برای آن خوش اقبالی خواهد آورد.

در سال ۱۷۹۹ این دیوارها از سوی روس ها مورد هجوم قرار گرفت و البته قسمت بزرگی از این دیوارها ویران گشت. که تنها دروازه ی دان در پایتخت لیتوانی باقی مانده است.

پارک ملی

پارک ملی از دیگر جاذبه ها و دیدنی های لیتوانی محسوب می گردد، که دارای پوشش گیاهی منحصر به فردش از درخت های صنوبر و کاج، و حیواناتی مانند گراز، گوزن شمالی و گوزن کوهی نمایش دهنده ی اصالت کشور لیتوانی بوده است.

مساحت این پارک ۴۰۰ کیلومتر بوده که ۳۰ درصد از آن را آب شامل می گردد. علاوه بر همه ی این جذابیت ها می توان در مورد این پارک افزود که دارای ۳۰ رودخانه و ۱۲۶ دریاچه از جمله دریاچه معروف «بالوساس» می باشد، آسیاب های آبی و همچنین موزه زنبورداری در این شهر از دیگر دیدنی های زیبای این منطقه است که پیشنهاد می کنیم حتما از آن دیدن نمایید.

قلعه ی گدیمیناس

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی کشور لیتوانی، در پایتخت آن شهر ویلنیوس قلعه ی گدیمیناس است که هرساله میزبان تعداد زیادی از گردشگران می باشد. این قلعه آخرین مجموعه بازمانده از دوره ی نوسنگی (۳۵۰۰ تا ۸۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح) است. این قلعه در مرتفع ترین نقطه ی تپه و در محل تلاقی رودهای ونریس و ویلنیا واقع شده است.

مجموعه ای از دیدنی های کشور لیتوانی و شهرهای تاریخی اش

کلیسای هولی اسپریت

کلیسای هولی اسپریت یکی از چشم اندازهای دیدنی ویلنیوس می باشد که تاریخچه احداث آن به قرن ۱۵ میلادی مربوط می شود. طراحی داخل این کلیسا شامل رنگ های روشن، تزئینات گل، حکاکی های فوق العاده، ابزار قدیمی می گردد که با هنری خاص در کنار هم چیدمان یافته اند.

نکته قابل توجه دیگری که می توان در مورد کلیسای هولی اسپریت بیان کرد، تغییر یافتن آن از کلیسای کاتولیک به کلیسای ارتودوکس می باشد.

کاخ دوک اعظم

قصرهایی باشکوه که بر اساس گذشت زمان متحمل تغییرات بسیاری بوده اند که در قرن ۱۷ میلادی با استفاده از معماری باروک جهت اقامت دوک ها احداث شده است.

این کاخ اخیرا بازسازی شده و مورد مرمت قرار گرفت که در حال حاضر هم همین کاخ بازسازی شده است که مورد بازدید گردشگران قرار می گیرد. که نمایش دهنده ی اقتدار و شکوه جمهوری کوچک لیتوانی است.

معرفی مکان های دیدنی کشور لیتوانی کشور خارج شده از اتحاد جماهیر شوروی

موزه ی معروف ویلنیوس

موزه ی نامبرده واقع در شهر ویلنیوس مختص به آن گروه از لیتوانی هایی است که در زمان جنگ جهانی دوم تا سال ۱۹۶۰ از سوی اتحادیه شوروی روانه زندان و یا تبعیدگاه گردیده و یا کشته شده اند.

با هدف اکرام این افراد در بخش بیرونی بنا؛ یادبودهایی قرار گرفته است. همین طور درون بنای موزه آثار و مدارکی بسیار از واقعیت های اعمال فاجعه بار و وحشتناک شوروی در همه ی طبقه ها به نمایش گذاشته شده است.

آشنایی با مکان های تماشایی کشور تاریخی لیتوانی

شهر پانه وژیس

شهر پانه وژیس واقع در کشور لیتوانی در زمان جنگ های جهانی مورد خسارت های زیادی قرار گرفت که آن را با خطر نابودی روبرو می نمود، شهر پانه وژیس جدید با پانه وژیس اصلی بسیار تفاوت دارد. در این شهر فقط چند بنا و چشم اندازهای دیدنی مانند میدان لایسوس و سنویج، و محل هایی برای پیاده روی، همچنین تئاترها و رستوران های زیبا و فوق العاده ای در پیرامون این میادین می باشد.

شهر کلاپیدا

یکی دیگر از دیدنی های لیتوانی شهر ساحلی زیبای کلاپیدا است که دارای لنگرگاه های بزرگ بوده است که هرساله به دلیل داشتن سواحل زیبا و چشم نواز، موزه ی دریاییف و برگزاری جشنواره های مختلف بسیار در داخل شهر، و در جوار ساحل میزبان تعداد زیادی از بازدیدکنندگان می باشد.

گردشگران علاقه مند به طبیعت زیبا و دوست داشتنی، با عبور از خیابان های کم عرض می توانند زیباترین لحظات را به بایگانی خاطرات خود افزوده و ثانیه های شیرین و دلچسبی را تجربه نمایند.

آشنایی با دیدنی های لیتوانی یکی از نگین های اروپایی

شهر شولی

جمهوری لیتوانی که یکی از نخستین کشورهای خارج شده از اتحاد جماهیر شوروی می باشد، دارای شهری به نام شولی است که در آن تپه ای در فاصله ۱۲ کیلومتری این شهر قرار گرفته شده است.

در این تپه بالغ بر ۲ میلیون صلیب به وسیله ی مردم این کشور در این مکان قرار گرفته که به این وسیله مخالفان رژیم شوروی مخالفت خود را علیه خشونت این رژیم و سعی خویش را جهت کسب آزادی بیان می کنند.

شهر کرناوه

شهر تاریخی و توریستی کرناوه از جمله شهرهای دارای قدمت کشور لیتوانی است که به عبارتی قدیمی ترین شهر این کشور می باشد. بر اساس اطلاعات به دست آمده باستان شناسان از کنار رودخانه نریس، ویرانه ها و نشانه هایی که از زیر خاک کشف شده، گورستان ها لیتوانی را دارای قدمتی بالا می دانند و توریست های زیادی برای دیدن این بازمانده های تاریخی به این منطقه می آیند.

همچنین می توان به دوران طلایی این شهر قبل از هجوم آلمانی ها در قرن ۱۳ و ۱۴ اشاره نمود که یکی از نخستین پایتخت های این ناحیه محسوب می گردد که این شهر جزو میراث فرهنگی به حساب می آید.

آشنایی با مکان های دیدنی لیتوانی

 

شهر نرینگا

شهر نرینگا یکی دیگر از شهرهای مهم کشور لیتوانی با تاریخچه ای ارزشمند و باشکوه می باشد که دارای چمنزارها، تپه های شن و سواحل شنی، جنگل های کاج بوده و در کنار این چشم اندازهای طبیعی تفریحاتی از قبیل موج سواری، دوچرخه سواری، ماهیگیری، پیاده روی، و همچنین آفتاب گیری در ناحیه نیدا، و اتراق در کلبه های شهرهای قدیمی از جمله پرواکا را فراهم می سـازد. که به همین خاطر سیل عظیمی از گردشگر به این منطقه سفر می نمایند.

شهر نرینگا از جمله مکانهای توریستی مهم کشور لیتوانی است که از کرانه دریای بالتیک به لهستان و شهر کالینینگارد واقع در روسیه رسیده، و تمامی نواره کورونی را در بر می گیرد.

دروازه سپیده دم

شاید بتوان به جرات گفت یکی از مرتفع ترین و اصلی ترین اثرهای تاریخی کشور لیتوانی، دروازه سپیده دم می باشد که یک اثر تاریخی و در عین حال مذهبی با تاریخچه ای ارزشمند است که میزبان گردشگران زیادی از تمامی جهان می باشد. دروازه سپیده دم از ۹ منطقه ای محسوب می گردد که برای دفاع در مقابل حملات دشمن در حساس ترین و آسیب پذیرترین نقطه شهر ویلنیوس ساخته شد.

در سال ۱۷۹۹ کشور روسیه به کشور لیتوانی حمله نمود و همه ی دروازه و قسمت های تعبیه شده دفاعی را از بین برد، و تنها دروازه سپیده دم سالم باقی ماند که دلیل این عمل را ترسیدن از نقاشی مقدسی که بر روی آن حک شده است؛ می دانند

دین و نژاد مردم لیتوانی

کشور لیتوانی متشکل از ۴ گروه از مردمانی با تبار لیتوانیایی می باشد که در ناحیه شمال لیتوانی «اوکشتای چیای» سکونت داشته، در ناحیه جنوب غرب لیتوانی گروه کوچک «سووال کیای»، در ناحیه غرب لیتوانی «ژمای چیای» و در شرق لیتوانی «زوکای» ساکن هستند.

بالغ بر ۸۳ درصد مردم کشور لیتوانی دارای تبار لیتوانیایی می باشند که دین اکثر مردم این کشور مسیحیت است. (۷۹ درصد متعلق به کلیسای کاتولیک رومی هستند.)

آشنایی با مکان های دیدنی و تماشایی کشور لیتوانی

زبان لیتوانی

زبان لیتوانیایی یکی از زبان های هند و اروپایی بوده، که از شاخه زبان های بالتیک می باشد.

نوشتن زبان لیتوانیایی با الفبای لاتین است که شامل ۳۲ واج است، در مورد زبان های شاخه بالتیک خصوصیت های مشترک بسیاری را با زبان هند و اروپایی محفوظ داشته اند و به همین دلیل شباهت زیادی با زبان های قدیمی هند و اروپاییان از جمله سانسکریت و اوستایی دارد.

دیدنی های لیتوانی اولین کشور خارج شده از اتحاد جماهیر شوروی

در این مقاله به معرفی دیدنی های لیتوانی یکی از نگین های اروپایی برای آشنایی بیشتر شما با این کشور معروف و پر جاذبه اروپایی پرداخته ایم، این شهر با کلیساها و موزه و همچنین جذابیت های طبیعی بیشمارش قطعا می تواند یکی از بهترین انتخاب های شما برای سفر گردشگرانه باشد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو