رابطه جانسون با کارآفرین آمریکایی خبرساز شد

منبع: برترین ها

63

1399/3/2

15:44


دفتر مستقل نظارت بر پلیس انگلیس بدنبال شایعات مطرح شده در مورد رابطه نخست وزیر این کشور با یک زن کار آفرین آمریکایی، این موضوع را تائید کرد.

خبرگزاری مهر: دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس انگلیس از سپتامبر گذشته در پی انتشار گزارشی در رسانه‌های بریتانیا درباره تخلفات «بوریس جانسون» بویژه رابطه وی با یک کارآفرین امریکایی به نام «جنیفر آرکیوری»، در زمانی که شهردار لندن بوده، تحقیقات خود را درباره او آغاز کرد.

بر اساس این گزارش، موضوع رابطۀ نخست‌وزیر بریتانیا با یک کارآفرین زن آمریکایی مشمول تحقیقات کیفری نخواهد شد اما به احتمال زیاد او با این زن رابطه نزدیک و حتی صمیمانه‌ای داشته است.

رابطه جانسون با کارآفرین آمریکایی خبرساز شد

رسانه‌های بریتانیا ادعا کرده بودند که جنیفر آرکیوری، تاجر و کارآفرین آمریکایی به لطف دوستی با جانسون در دوران فعالیتش به عنوان شهردار، توانسته است هزاران پوند از بودجه عمومی دولت را دریافت کند و در چند سفر خارجی نیز با هیأت تجاری بریتانیا همراه شود؛ آنهم سفرهایی که بدون حمایت جانسون انجام آنها برای آرکیوری ممکن نبوده است.

هم جانسون و هم آرکیوری انجام هرگونه تخلفی را در این موضوعات رد کرده‌اند.

مایکل لاکوود، مدیرکل دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس بریتانیا در گزارش خود اعلام کرد: شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد رابطۀ نزدیکی میان جانسون و آرکیوری وجود داشته و این موضوع بر نظر افرادی که باید درباره افراد شرکت کننده در هیأت‌های تجاری یا چگونگی تخصیص بودجه‌ها تصمیم‌گیری می‌کردند، تأثیر گذاشته است.

دفتر مستقل نظارت بر رفتار پلیس بریتانیا، وظیفه نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌های این کشور را برعهده دارد. جانسون طی ساهای ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ میلادی شهردار لندن بوده است.

گفته می‌شود شرکت آرکیوری از مسیر یکی از شرکتهایش به نام «Innotech» مبلغ ۱۱ هزار و ۵۰۰ پوند از یک آژانس تبلیغاتی متعلق به شهرداری لندن به نام «London & Partners» دریافت کرده است.

او همچنین به همراه هیأت‌های تجاری وابسته به شهرداری در سال ۲۰۱۴ میلادی به سنگاپور و مالزی سفر کرده است؛ آن هم در حالی که پیش‌تر تقاضای رسمی شرکتش «Innotech» برای شرکت این سفرها رد شده بود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو