وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه؟

منبع: روزگار

99

1399/3/2

22:08


گاهی وقت ها به دلیل شریاط کاری والدین ،‌ متاسفانه ناچار هستند که چندین ساعت فرزندان خود را به دیگران بسپارند . گاهی اوقات برخی والدین فرزندشان را به مادربزرگ و پدربزرگ می سپارند . زمانی که فرزندان در کنار پدربزرگ و مادربزرگ خود هستند بین آن ها وابستگی ایجاد می وشد .

درست است که پدربزرگ و مادربزرگ می تواند نقش حمابتی را برای کودک داشته باشد اما ممکن است این رفتار ها زیان آور و آسیب رسان به کودکان باشد .

حتما تا به حال دیده اید که گاهی اوقتات پدر و مادر با کودک رفتاری دارند وبا تذکر دادن پدربزرگ و مادربزرگ رو به رو می شوند و کودک به سمت پدربزرگ و مادر بزرگ می رود و آن ها را در آغوش می گیرد و به اصطلاح ترجح می دهد .

معجزه ارتباط پدربزرگ و مادربزرگ ها با نوه ها

در نبود والدین ،‌مادربزرگ و پدربزرگ تا ۳ سالگی می توانند بهترین پرستار و جانشین برای مراقبت از فرزندان باشند . زیرا مهر و  محبت آن ها واقعی است و از مهد کودک ها بسیار بهتر است .
اما مشکلی که وجود دارد این است که پدربزرگ و مادربزرگ بسیار مهربان تر از ژدر و مادر هستند و به علت وابستگی و علاقه شدیدی که به نوه خود دارند در برخی از مسائل بسیار آسان برخورد کرده و سخت گیری نمی کنند .

این سبب پیدایش مشکلات و رفتار های نامطلوب همچون پرخاشگری و لجبازی در آن ها می شود . این مسئله ای که در این جا گفته شد در مورد تمام پدربزرگ ها و مادربزرگ ها صدق می کند . زمانی که کودک در کنار ژدربزرگ و مادربزرگش است رفتارهای ناپسند تری را داشته و چون آن ها از این رفتار های کودک چشم پوشی کرده و عکس العمل نشان نمی دهند ممکن است رفتار ها بدتر هم بشود .

عکس پدربزرگ و نوه دختر

همانطور که مشاهده می کنید در فرهنگ ما نوه از فرزند عزیزتر است . به همین خاطر آن ها همیشه درصدد محبت و مهربانی بیش از اندازه به نوه هستند که این می تواند مشکلاتی را ایجاد کند .

والدین باید وضعتی را ایجاد کنند و از امر و نهی و قوانین زیاد که موجب ناخشنودی فرزند از منزل می شود بپرهیزند تا موجب تمایل به زندگی در منزل پدربزرگ و مادربزرگ در کودک پیش نیاید .

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو