بیوگرافی اونور تونا ؛ علیهان در سریال ترکی سیب ممنوعه

بیوگرافی اونور تونا ؛ علیهان در سریال ترکی سیب ممنوعه


منبع: روزیاتو

542

1399/3/3

00:32


اونور تونا (Onur Tuna) بازیگر نقش علیهان در سریال ترکی سیب ممنوعه (Yasak Elma) است؛ نسخه اصلی این سریال از شبکه‌های ترکیه ای و نسخه دوبله آن از شبکه‌های فارسی زبان جم تی وی پخش می‌شود. این سریال طرفداران بسیار زیادی در بین مخاطبان ایرانی دارد. علیهان یکی از کاراکترهایی است که خیلی از ایرانی‌ها عاشق هنرنمایی او در این سریال هستند.

سریال ترکی سیب ممنوعه محصول سال ۲۰۱۸ کشور ترکیه است و زندگی دو خواهر به نام های زینب و ییلدیز را به تصویر می کشد. زینب و ییلدیز ییلماز دو خواهر هستند که علاقه بسیاری به هم دارند اما رویا و آرزوهای آن در زندگی با هم خیلی متفاوت است. زینب یک دختر زیبارو است که به شدت پایبند به ارزش‌های اخلاقی است که در یک شرکت به عنوان دستیار مدیر مشغول به کار است.

تولد

اونور تونا در دومین روز از ماه جولای سال ۱۹۸۵ در شهر چاناککاله ترکیه چشم به جهان گشود. وی تا ۱۵ سالگی در شهر گلیبولو در استان چاناق قلعه (چاناککاله) زندگی می کرد و دوره دبیرستان خود را در سال ۲۰۰۰ در مدرسه پسرانه بورسا گذراند. او توانست در رشته اقتصاد مقطع کارشناسی از دانشگاه ایلول فارغ التحصیل شود.

خانواده

خانواده مادر اونور تونا اصالتا ترک هستند اما از شهر تسالونیکی کشور یونان به ترکیه مهاجرت کرده‌اند. مادرش کارمند اداره ثبت املاک بوده و در حال حاضر بازنشسته شده است. پدر اونور هم در شغل آموزش و معلمی ریاضی مشغول به کار است. او فقط یک برادر دارد. اونور تونا در بخش کنسرواتور دانشگاه اژه به آموختن موسیقی سنتی ترک پرداخته است.

گیتارنوازی

اونور هم مشغول بازیگری است و هم نواختن گیتار. ناگفته نماند که او از جذاب ترین مدل های کشور ترکیه نیز به شمار می‌رود. او تا کنون دو آهنگ نیز به نام های tipki sen و Acin verdi منتشر کرده است.

همان طور که گفته شد، اونور به ساز گیتارکاملا مسلط بوده و از هنر جویان موسیقی در دانشگاه Ege است. او مدرک بازیگری خود را از مرکز هنرمندان موسسه هنری گیزن ازمیر گرفته است. اونور از ۱۵ سالگی، بعد از تحصیلات مقطع راهنمایی، به هنرستان موسیقی پا گذاشت و در سبک موسیقی کلاسیک شروع به هنر آموزی کرد و گیتار را به عنوان ساز مخصوص خود انتخاب کرد.

فعالیت‌های ورزشی و هنری

اونور تونا از همان دوران ابتدایی در رشته های ورزشی بسکتبال و والیبال فعالیت بسیاری داشته. وی در حالی که در دانشگاه شهر ازمیر مشغول به تحصیل بود به صورت حرفه ای، چهار سال در حرفه مدلینگ فعالیت داشت. در همین هنگام، در کنار یاد گیری موسیقی به کلاس های بازیگری و تئاتر در مرکز هنری ازمیر و مرکز موجدت گازان مشغول بوده است و دوره های روش و مهارت بازی در مقابل دوربین را نیز به صورت خصوصی یاد گرفته است. او در دوران دانشگاه به دلیل چهره خوب و فیزیک بدنی مناسب چهار سال فعالیت مدلینگ به صورت حرفه ایی پرداخته است.

اونور زمانی که ساکن استانبول شد دروس خصوصی بازیگری را که شامل مهارت های بازیگری جلو دوربین نیز می شد را با افراد سرشناس این حرفه نظیر امید چیراک، بازیگر و خواننده ترک آیلا آلگان، سایم گووِه اوغلو گذراند.

شروع حرفه‌ بازیگری

اونور تونا فعالیت های خود را به صورت حرفه ایی از سال ۲۰۱۱ آغاز کرده و در نمایشنامه ماهسون کرمیزیگول به نام زندگی ادامه دارد (Hayat Devam Ediyor) با قلم خود ماهسون کرمیزیگول (خواننده مشهور ترک‌) برای اولین بار مقابل دوربین قرار گرفت. اونور اولین ایفای نقش خود را با هنرمندانی چون فیکرت کوشکان، شنای گولر، روزت هوبش و عارف ارکین به سر انجام رساند.

او در سال ۲۰۱۴ در یک فیلم سینمایی به نام مسئله کوچک ایلول درجوار نقش های اصلی فیلم زینب عبدالله و انگین آکیورک بازی کرد وی دوباره در همان سال ۲۰۱۴ در سریالی تاریخی به نام فیلینتا که خودش در نقش اصلی بازی می کرد در کنار هنرمندان بزرگی چون مهمت اوزگور، داملا آسلانالپ، سرهات توتوملوئر و ناز الماس بازیگری کرد.

اونور تونا در جدیدترین نقش آفرینی خود در سریال معجزه دکتر حضور یافت. او در این سریال نقش دکتر فرمان را ایفا می کند.

بیوگرافی اونور تونا ؛ علیهان در سریال ترکی سیب ممنوعه

اونور تونا علاقه ایی به رسانه ها، خبر های جنجالی و همچنین حاشیه ندارد و بسیاری از اوقات خود را در یک جنگل خارج شهر که  زندگی ساده ایی دارد می گذراند او همچنین به حیوانات علاقه و احترام بسیار زیادی دارد. اوغات فراغت خود را در خانه سپری می نماید و یا در استودیوی شخص خود اهنگ می سازد و تمرین دارد. اصلا تمایل زیادی به انتشار آثار خود نشان نمی دهد.

ثروت خالص انور تونا

ثروت انور در حال حاضر حدود ۱ میلیون دلار تخمین زده می شود.

رنگ چشم، قد و وزن انور تونا 

رنگ چشم تونا آبی، قد او ۱۹۵ سانتی متر و وزن او ۸۱ کیلوگرم است.

حضور اونور تونا در سریال سیب ممنوعه و بیوگرافی علیهان

سریال سیب ممنوعه داستان دو خواهر است که در دو فضای مجزا هستند. یکی با یک مدیر بدقلق درگیر است. یکی هم می خواهد به یک زن ثروتمند در طلاق گرفتن از شوهرش کمک کند.

داستان سیب ممنوعه نگاهی به زندگی هالیت (طلعت بولوت) دارد که زنش به فکر طلاق از اوست. اندر ( شوال سام) همسر هالیت است به فکر جدایی ست. هالیت زرنگ است و باید برای جدایی، اندر حسابی نقشه بکشد. اندر با نقشه ییلدیز (ادا اجه) را استخدام می کند تا سبب آتو گرفتن از شوهرش شود.

بیوگرافی اونور تونا ؛ علیهان در سریال ترکی سیب ممنوعه

از طرف دیگر علیهان ( اونور تونا ) با دستیاری گلاویز است که مدام ساز مخالفت می زند. این مخالفت ها برای علیهان شیرین است. در نتیجه به این خانم دستیار علاقه مند می شود. خانم دستیار اسمش زینب (سودا ارگینجی) است. زینب و ییلدیز با هم خواهر هستند. حالا این دو باید تلاش کنند تا هر کدام جایگاه خود را در این ماجرا بیابند. اونور تونا در این سریال تاجری موفق است که عاشق دستیارش می شود. می توان گفت سریال سیب ممنوعه یک درام کمدی است.

زندگی عاطفی و روابط عاشقانه

انونور تونا تا به حال ازدواج نکرده است و مجرد هستند. او رابطه های زیادی را تجربه کرده است که به سرانجام نرسیده اند. او در سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۳ با یاسمین کای آلن بوده است و سپس در سال ۲۰۱۳ دوباره یک رابطه را با نیل آتش از دیگر بازیگران ترک آغاز نموده است.

او در سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ با سدا گوون در ارتباط بوه است. اما باز هم بعد از گذشت مدت خیلی کوتاهی این رابطه هم به جدایی کشیده است. در سال ۲۰۱۸ بنا بر شایعاتی اعلام شد که او با ادا اجه همکار خود در سریال سیب ممنوعه در ازتباط است که به صورت رسمی تایید نشده است و خودش بار ها در رسانه ها ابراز نموده که که با فردی در ارتباط نیست.

آدرس پیج اینستاگرام

اونور در شبکه اینستاگرام با آدرس onurtuna@  فعالیت می کند و از این راه با طرفداران خود در ارتباط است. اولین پست اینستاگرامی اونور تونا در ۱۴ مارس ۲۰۱۳ پست شده و با وجود گذشت ۷ سال از تاریخ ساخت صفحه اینستاگرام، تا کنون ۲۱۵ پست را منتشر کرده است.

اونور تونا ۲ میلیون فالوور دارد و ۶۰۰ صفحه را فالو می‌کند. اگر مایل هستید با زندگی شخصی و فعالیت‌های حرفه ای این بازیگر ترک بیشتر آشنا شوید به شما توصیه می‌کنیم صفحه اینستاگرام اونور تونا را فالو کنید.

سریال های اونور تونا

  • ٢۰۱۱ – Hayat devam ediyor (زندگی ادامه داره) در نقش سیراچ
  • ٢۰۱۴ – Filinta(فیلینتا) در نقش فیلینتا
  • ٢۰۱۶ – Cesur yurek (دل جسور) در نقش عمر
  • ٢۰۱٨ – Yasak elma (میوه ممنوعه) در نقش علیهان

فیلم های اونور تونا

٢۰۱۴ فیلم Bi kucuk eylul meselesi (مسئله کوچک ایلول) در نقش آتیل

 

خواندن این مطالب را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

ادا اجه ، ییلدیز سریال سیب ممنوعه ، را بیشتر بشناسید؛ از بیوگرافی تا اینستاگرام و شماره رنگ مو

بازیگر فیلم جن زیبا را بهتر بشناسید

بیوگرافی سهیلا عزیزی : از شیرینی «دنیای شیرین» تا تلخی «کوچ اجباری»

سامان ارسطو ؛ هنرپیشه ای که بعد از تغییر جنسیت به دست فراموشی سپرده شد

جیسون موموآ و فرجام عشق دوران کودکی‌اش

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو