جاهای دیدنی گرماب در استان زنجان را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی گرماب در استان زنجان را بیشتر بشناسید


منبع: تاپ تراول

272

1399/3/3

12:32


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی گرماب

در این مقاله از مجله سفر و گردشگری تاپ تراول شما را با جاهای دیدنی گرماب که یکی از شهرستان های استان زنجان می باشد آشنا خواهیم کرد. پس اگر قصد دارید تا به استان زنجان سفر کنید با ما تا آخر این مقاله همراه باشید تا با مکان های دیدنی گرماب بیشتر آشنا شوید.


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


مختصری درباره شهر گرماب زنجان بدانید :

شهرستان گرماب یکی از شهرستان های استان زنجان می باشد که در منطقه ای کوهپایه ای می باشد که دارای زمستان های بسیار سر و تابستان های گرم است که در فاصله حدودا 140 کیلومتری از مرکز استان زنجان ( شهر زنجان ) قرار دارد .رودخانه شورچایی یکی از اصلی ‌ترین رودخانه ‌های شهرستان گرماب می باشد که از قسمت شرقی آن عبور و به سمت قزل ‌اوزن حرکت می‌کند. از سالیان دور تا به امروز اقلب ساکنان گرماب به کشاورزی مشغول بوده ‌اند  و گندم دیمی یکی از مهم ‌ترین محصول ‌های کشاورزی این شهر است.

تخفیفان

مردم این شهرستان ترک بوده و به زبان ترکی آذربایجانی (با لهجه ی مردم جنوب استان زنجان) تکلم میکنند.طوایف مختلفی از شیراز در حدود 200 سال پیش به این شهر مهاجرت کرده اند

از جاهای دیدنی گرماب میتوان به : قلعه ای به جا مانده به نام قلعه مره در کنار چشمه بالخلی بولاق که نزدیک به ۲۵۰۰ سال قدمت دارد و غار کتله خور اشاره نمود

غارهای کتله‌ خور

در بین جاهای دیدنی زنجان ، غارهای کتله‌ خور عجیب‌ترین است. هنوز بخش بزرگی از غار در مرحله‌ی اکتشافات قرار دارد و بخش کوچکی از آن برای بازید آماده شده است. این غار در بین جاذبه‌های طبیعی غرب ایران، از بهترین‌هاست. کتله‌خور در ۱۵۰ کیلومتری جنوب زنجان قرار دارد. مسیر حرکت شما برای رسیدن به غار از جاده سلطانیه-همدان به سمت گرماب خواهد بود. این‌جا هنوز به‌اندازه‌ غار علیصدر همدان، معروف نیست و توریستی نشده، اما به همان اندازه دارای اهمیت است.

مطالب بیشتر بخوانید
آبشار ارنگه جاده چالوس

جاهای دیدنی زنجان

چشمه بالخلی بلاغی

یکی از جاهای دیدنی گرماب چشمه ی بالخلی بلاغی است، وجه تسمیه این چشمه بخاطر ماهی هایی است که داخل آب چشمه از زمان قدیم وجود داشته است.از جاذبه های این چشمه وجود انواع حیوانات آبزی از قبیل ماهی ،لاک پشت ،خرچنگ،قورباغه وخزه ها را می توان نام برد که یک اکواریوم طبیعی را بوجود آورده است که در فصول مختلف سال جذابیت وزیبایی خاص خود را دارد .در سال های اخیر شهرداری گرماب اقدام به ایجاد زیر ساخت های اولیه گردشگری برای بازدید و اقامت گردشگران از قبیل محوطه سازی ،پارکینگ،آلاچیق،سرویس بهداشتی،آب،برق،کافی شاپ وغیره در فاز اول این مجموعه ایجاد نموده است.

جاهای دیدنی گرماب

از دیگر جاهای دیدنی گرماب میتوان به موارد زیر اشاره نمود : 

آسیاب آبی گرماب : سیاب‌های آبی یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر گرماب‌اند که در منطقه «عکس ارم» و قسمت‌ شمالی این شهر قرار دارند

چشمه گرماب : چشمه آب گرم گرماب دارای جذابیت های طبیعی فوق العاده است. در اطراف این چشمه، چندین چشمه آب گرم دیگر نیز وجود دارد که زیبایی خارق العاده ای به آن بخشیده. مزار پیر یاهو یکی از بزرگان دوران حضرت موسی هم در همین منطقه می باشد.

امامزاده سیدخلیفه (ع) : آستان امامزاده سیدخلیفه (علیه السلام) گرماب یکی دیگر از بناهای دوران قاجاریه است که از نظر سبک و نوع معماری با بقعه ی امامزاده عبدالغفار (علیه السلام) روستای شیخ موسی و امامزاده اسدالله (علیه السلام) روستای کسیک قابل مقایسه می باشد.


مقالات بیشتر بخوانید :


 

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو