جاهای دیدنی ماهنشان در استان زنجان را بیشتر بشناسید

جاهای دیدنی ماهنشان در استان زنجان را بیشتر بشناسید


منبع: تاپ تراول

342

1399/3/3

12:51


خرید بلیط هواپیما

جاهای دیدنی ماهنشان

در این مقاله از معرفی دیدنی های زنجان، شما را با جاهای دیدنی ماهنشان که یکی از شهرستانهای این استان است آشنا خواهیم کرد.پس اگر برنامه سفر به استان زنجان دارید تا آخر این مقاله با مجله گردشگری تاپ تراول همراه باشید


   تبلیغات    

            | بلیط هواپیما در طاهاگشت |


مختصری درباره شهرستان ماهنشان بدانید :

این شهرستان یکی از شهرستان های استان زنجان می باشد که در فاصله حدودا 115 کیلومتری از مرکز این استان قرار دارد و دارای قدمتی 4000 سال است که از زمان مهاجرت آریایها این شهر احداث شده است.

تخفیفان

۱۸۴ اثر تاریخی گردشگری در شهرستان ماه‌نشان وجود دارد که بخشی از این آثار تاریخی مربوط به دوران عصر «مفرغ» با قدمت پنج هزار سال است. ماهنشان برای سال‌ها محل حکومت مادها بوده است که آثار تاریخی متعددی از آن دوران هنوز هم باقی‌مانده است. محل اصلی زندگی مادها در روستای به نام ماد آباد بوده است که ۱۵ کیلومتر با شهر ماهنشان فاصله دارد.

شهر ماهنشان با رودخانه معروف خود یعنی نام «قزل اوزن» شناخته می‌شود، رودخانه‌ای که محل قرارگیری بسیاری از آثار تاریخی منطقه است. مادها از طریق رد شدن از کناره ‌‌های رودخانه قزل‌ اوزن وارد فلات ایران شدند و درروستاهایی مثل مادآباد ساکن شدند.

دود کش جن

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری زنجان که بسیار زیبا است اسم عجیب و غریبی به نام دودکش جن یا تخت دیو دارد، منطقه ای است بسیار شبیه به بخشی از گرندکانیون آمریکا. دلیل نامگذاری این منطقه به دودکش جن مشخص نیست و بعضی آن را به باورهای مردم این منطقه نسبت می دهند. اما این پدیده در زمین شناسی اسم دیگری دارد و به آن هودو می گویند. هودو در واقع نوعی سنگ به شکل قارچ است که در نتیجه فرسایش شکل گرفته و شبیه مناره بلند و نازکی است که سنگ دیگری روی آن آمده. تورهای گردشگری به این منطقه از پرطرفدارترین هاست.

مطالب بیشتر بخوانید
مسجد جامع کرمان

جاهای دیدنی زنجان

دریاچه پری

در نزدیکی ماهنشان ، دریاچه‌ای زیبا با مساحت ۵۴۰ متر مربع قرار دارد. این دریاچه زیبا که یک دریاچه کاملا طبیعی است و تنها با نزولات آسمانی پر آب می‌شود، در دشتی سرسبز قرار گرفته و تبدیل به یکی از جاذبه‌های گردشگری زنجان شده است.

جاهای دیدنی ماهنشان

قلعه‌ بهستان

این قلعه‌ی عجیب‌ و غریب با ارتفاع بسیار زیاد نسبت به سطح شهر و روستای حوالی، یکی از جالب‌ ترین‌ها مکان‌ های دیدنی زنجان است. «قلعه‌ی بهستان» که در ۱۴ کیلومتری شمال «ماهنشان» در شهرستان ماه ‌نشان قرار دارد، در کنار رودخانه‌ی «قزل ‌اوزن» و در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی زنجان است. در دل کوه سوراخ‌ های غار مانندی به‌ دست ساسانیان ساخته‌ شده است. برای دیدن این قلعه و اطراف آن یک روز وقت لازم است.

جاهای دیدنی زنجان

تپه ‌های رسی آلا‌داغ‌ لار ,کوه‌ های رنگی

کوه و تپه‌ های رسی آلا‌داغ ‌لار، کوه‌های رنگارنگی به رنگ قهوه ‌ای، سبز، قرمز، زرد، نارنجی و سفید هستند که وقتی بارندگی می‌شود و خاک رس این کوه‌ها خیس می‌شود، چشم‌اندازی بسیار دیدنی ایجاد می‌کنند. زمانی‌که از زنجان به سمت شهر‌ ماهنشان در حرکت هستید، می‌توانید منظره شگفت‌انگیز این کوه‌های رنگارنگ را تماشا کنید.

جاهای دیدنی زنجان

از دیگر جاهای دیدنی ماهنشان می توان به موارد زیر اشاره نمود :

منطقه قارقالان : یکی از مکان‌های جذاب برای گردش و تماشای زیبایی‌های ماهنشان بازدید از منطقه کوهستانی و ییلاقی قارقالان در روستای علم‌کندی است.

مقبره‌ ی مولانا همتی انگورانی : مولانا همتی انگورانی از شاعران توانا و در عین حال ناشناخته اواخر قرن دهم و اوایل قرن یازدهم هجری قمری است. از او حدود هفت ‌هزار بیت شعر در سه زبان فارسی، عربی و ترکی باقی ‌مانده است

مطالب بیشتر بخوانید
خانه مشروطه تبریز

قلعه گل بلاغی (قره گل) : بقایای قلعه قشلاق یا همان قلعه گل بلاغی مربوط به دوره اشکانیان است. این قلعه در شهرستان ماهنشان، در بخش دهستان قـزلگچیلو و ۷ کیلومتـری شمال ‌شـرق روستای قـره‌ گل دقیقا در کنار رودخانه قزل اوزن قرار دارد

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو